شناسهٔ خبر: 28839442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ستادعالی مساجد کشور تعدیل نیرو ندارد/خبرگزاری شبستان با رسمیت بکار خود ادامه می دهد/لزوم نام نویسی بیش از ۱۰۰هزار نفر در سجا

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد کشور درخصوص ادامه فعالیت شبستان، گفت: این خبرگزاری در لوای موسسه شبستان نور فعالیت می کند و ادامه همکاری خبرنگاران با این رسانه جای نگرانی ندارد و قرار داد کارشناسان با این موسسه رسمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور امروز(26مهر) در نشست با سرپرست و کارکنان دبیرخانه کانون های مساجدمازندران با بیان اینکه طی این سال ها بودجه ای از سوی دولت در اختیار ستادعالی مساجد قرار می گرفت و مقدار ناچیزی نظیر سالی 200هزار تومان در اختیار هرکانون فرهنگی هنری قرار می گرفت که جوابگوی کار فرهنگی در مسجد نیست، اظهار داشت: بایستی کارشاخص متناسب با ظرفیت های استان مازندران برای دبیرخانه مساجد استان و کانون ها تعریف شود.

 

وی از تدوین سند راهبردی بعنوان چشم انداز ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد و افزود: این سند نقش مهمی در توسعه فعالیت های فرهنگی هنری کانون مساجد دارد.

 

حجت الاسلام ارزانی به فعالیت 453نیروی انسانی در ستادعالی مساجد کشور اشاره کرد و یادآورشد: طرح شغل و شاغال را ایجاد کردیم و هر نیرویی برحسب جایگاه، صلاحیت، مدارک علمی و سابقه خدمت در پست خود جاگیر می شود.

 

وی با تاکید براینکه نیرویی از ستاد و شبستان نور تعدیل نخواهد شد، افزود: تلاش داریم با تدارک بسته های حمایتی زمینه اشتغال نیروهایی که قصد خاتمه همکاری با ستادرا دارند، در خارج از ستاد فراهم آوریم.

 

حجت الاسلام ارزانی به سابقه فعالیت 25ساله دبیرخانه کانون های مساجد در مازندران و اینکه این استان ازاستانهای درجه یک است، اشاره کرد و گفت: تلاش کنید با برنامه های جذاب و مرتبط با سلیقه مردم زمینه ساز جذب آنها به مسجد باشید.

 

وی با اشاره به اینکه حقوق و مزایا و معیشت کارکنان ستادعالی مساجد کشور در مرکز و استانها مطابق قانون کار پرداخت می شود، خاطرنشان شد: تلاش شده کارت هوشمند الکترونیک برای بچه های مسجد با خدمات ویژه در حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شود.

 

حجت الاسلام ارزانی به ثبت کانون های مساجد در سامانه سجا اشاره کرد و افزود: مطابق تعدادکانونهای مازندران بایستی بیش از یکصد هزار نفر در این سامانه نام نویسی صورت گیرد.

 

وی درخصوص تخصیص اعتبار برای اجرای برنامه های فرهنگی توسط کانون ها گفت: برنامه های که در استان به همت کانون ها اجرایی می شود بودجه طرح باید به حساب دبیرخانه مساجد واریز و سپس در اختیار کانون مجری طرح قرار گیرد.

 

این مسئول درخصوص فعالیت مناطق ویژه، اظهار کرد: مناطق ویژه و مناطق ساحلی ظرفیت های خوبی هستند که بایستی تقویت شوند اما در چارت جدید یک کارشناس منطقه ویژه در دبیرخانه تعریف شده و این کارشناس تمامی مناطق ویژه را پیگیر خواهد بود.

 

حجت الاسلام ارزانی درخصوص ادامه فعالیت واحد خواهران اظهار کرد: نیمی از پیکره جامعه را خواهران تشکیل می دهند  و تلاش ما در ستاد رونق این بخش در مساجد است و در این حوزه فعالیت با عنوان مشاور بانوان ادامه خواهد داشت.

 

وی خواستار بازدید میدانی از کانون های فرهنگی هنری استان در طول سال شد، گفت: انقلاب اسلامی 40ساله شده و در این ایام بلوغ انقلاب بایستی با بکارگیری تمام ظرفیت های استان و استفاده درست و به موقع از این پتانسیل ها، مساجدی پویا داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ارزانی پیرامون برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان اظهار کرد: این جشنواره امسال در استان ها بصورت استانی و سال آینده بصورت جشنواره دوسالانه ملی در مشهد مقدس برگزار خواهدشد.

 

وی مهمترین فعالیت برای برند شدن مساجد را تعریف کار ویژه با پیوست متناسب با آن منطقه، محله، شهر و روستا دانست و افزود: به جهت پیشینه مازندران فعالیت ها با پیوست علوی و اهل بیت همراه باشد.

 

حجت الاسلام ارزانی درخصوص توزیع سرانه فرهنگی در مساجد گفت: توزیع سرانه فرهنگی در مساجد همانند توزیع یارانه ها که یکی از خطاهای استراتژیک نظام بوده، برای مسجد و فعالیت مسجدی آفت است.

 

وی افزود: به فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مساجد نباید دولتی شوند.

 

حجت الاسلام ارزانی بابیان اینکه حمایت از کالای ایرانی و فراهم آوردن زمینه فروش و ارائه تولیدات اعضای کانون های مساجد در سراسر کشور در آینده ای نزدیک با کارهوشمند بچه های مسجد محقق خواهد شد، گفت: در ستادعالی مساجد کشور صرف و صلاح کارشناسان در مرکز و استانها را مورد توجه داریم.

 

وی درخصوص سرانه اوقات فراغت و منابع این طرح افزود: بنای ما در اوقات فراغت برحمایت مستمر و مستقر است بدین صورت که بودجه در اختیار دبیرخانه قرار گرفته و دبیرخانه استان تصمیم می گیرد به کدام پایگاه اوقات فراغت واریزی داشته باشد.

 

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه مطابق چارت جدید کارشناسان از بیمه عمر و سنوات برخوردار می شوند، گفت: تمامی نرم افزارهای مالی ستادعالی تاپایان سال اصلاح می شوند.

 

به گفته دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تا مشخص شدن وضعیت چارت ستاد، مجوزهای موقت تاسیس کانون فرهنگی هنری در اختیار مساجد قرار می گیرد و در فاز بعدی این مجوزها اصلاح می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه خانه های نور باید آموزش قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را موردتوجه داشته باشند، خاطرنشان ساخت: ستادعالی آماده همکاری با دبیرخانه مساجد استان برای اجرای طرح سرای تفاهم است و می طلبد برای این طرح از مشاوره های انجمن مشاوره حوزه بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام ارزانی درخصوص ادامه فعالیت خبرگزاری شبستان ، گفت: این خبرگزاری در لوای موسسه شبستان نور ادامه فعالیت خواهد داشت و ادامه همکاری خبرنگاران با این رسانه جای نگرانی ندارد و قرار داد کارشناسان با این موسسه بسیار رسمی است.

 

به گزارش شبستان، کارشناسان دبیرخانه مساجد مازندران در پایان این دیدار نقطه نظرات و پیشنهادات خویش در حوزه مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد را بازگو نمودند.

نظر شما