شناسهٔ خبر: 28838299 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

عزای حسینی در جهان - ایران

مرز خسروی امسال هم برای اربعین بازگشایی نخواهد شد

ابنا

مشاور عالی و جانشین استاندار در ستاد اربعین گفت: مرز خسروی امسال هم برای اربعین بازگشایی نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مشاور عالی و جانشین استاندار در ستاد اربعین گفت: مرز خسروی امسال هم برای اربعین بازگشایی نخواهد شد.

«جعفر همتی» اظهار داشت: علی رغم تلاش ها و رایزنی های گسترده دکتر «رحمانی فضلی» وزیر محترم کشور، «دکتر ذوالفقاری» معاون امنیتی وزارت کشور، «دکتر حیدری» دبیر ستاد اربعین کشور و پیگیری های مجدانه «مهندس بازوند» استاندار کرمانشاه و پیگیری های مستمر «مسجدی» سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در عراق و برادران عزیز قرارگاه رمضان، امروز و در جلسه ستاد اربعین کشور عنوان شد که متاسفانه دولت عراق آمادگی لازم را برای بازگشایی مرز خسروی ندارد.

گفتنی است مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین و 196 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه قرار دارد و از ده ها سال پیش گذرگاه و دروازه عبور زائران عتبات عالیات بوده است.

در هر یک از سال های 95 و 96 بیش از 700 هزار زائر اربعین حسینی به کرمانشاه آمدند اما به درِ بسته خسروی خوردند و لاجرم راهی مرز مهران در ایلام شدند.

یک ماه پیش از اربعین 96 و در پی وعده های مکرر مسئولان، باز شدن مرز خسروی به روی زائران قطعی تلقی می شد اما در نهایت دولت عراق امنیت زائران را تضمین نکرد تا بسیاری از محاسبات مردم به هم بریزد.

.........................
پایان پیام/ 167

نظر شما