شناسهٔ خبر: 28838007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی استیضاح وزیر کشور در کمیسیون شوراها

موضوع استیضاح وزیرکشور، روز سه شنبه و با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی و نمایندگان متقاضی استیضاح وی در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نمایندگان مردم طی روزهای شنبه تا چهارشنبه هفته آینده موضوعات مختلف کشور را با حضور وزرا و مسئولان مربوط در کمیسیون های تخصصی مجلس بررسی می کنند.
بر این اساس؛ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و سید محمود علوی، وزیر اطلاعات و فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسات هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور می یابند.
در کمیسیون اقتصادی آخرین وضعیت جذب اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری از منابع صندوق توسعه ملی جهت ایجاد اشتغال با حضور مسئولان ذی ربط به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.
وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری نیز برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان راهی کمیسیون آموزش و تحقیقات می شوند.
ابعاد مختلف عرضه نفت خام در رینگ صادراتی بورس انرژی(بین المللی) با حضور مسئولان وزارت نفت، سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی در کمیسیون انرژی مورد بحث قرار می گیرد و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نیز با حضور بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت آخرین وضعیت وصول درآمدهای نفتی پیش بینی شده در قانون بودجه سال جاری و طرح های توسعه نفتی را بررسی میکند.
وزیر نفت همچنین برای پاسخ به سؤال تعدادی از نمایندگان مجلس در نشستی به همین منظور در کمیسیون صنایع و معادن حضور می یابد.
کمیسیون عمران نیز با دعوت از وزیر نیرو، رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشکلات تأمین آب شرب و بهداشتی کشور را بررسی می کند.
همچنین وزیر امور خارجه هفته آینده به منظور بحث و تبادل نظر درباره «دیپلماسی فرهنگی» همراه تعدادی از مسئولان دستگاه‌های ذی ربط مهمان کمیسیون فرهنگی مجلس خواهد بود.

نظر شما