شناسهٔ خبر: 28837970 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست دانشگاه خبر داد:

تخلف برخی روسای واحدهای دانشگاه آزاد در پذیرش رشته های پزشکی

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: وضعیت ۸ واحد درخصوص پذیرش رشته های پزشکی بحرانی بود و حاکی از آن است که روسای آنها نه تنها برای حل مشکل تدبیر نداشتند، بلکه تخلف نیز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی در جلسه با مسئول تمشیت امور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی کفت: مردم حق داشتند به لحاظ برخی مباحث به وجود آمده ناراحت باشند و برای حل مشکل‌ به ما رجوع کنند و از آنجایی که قاعده دانشگاه آزاد اسلامی مردم‌مداری است، این اصل باعث شد همکاران ما در سازمان مرکزی و واحدها با سعه‌صدر پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند و به دنبال حل مشکلات آنان برآیند.

وی با تاکید بر اینکه خط مشی در رسیدگی به موضوعات پیش آمده، رعایت عدالت، صداقت و پاسداری از حق مردم است، خاطرنشان کرد: تاکیدم به همکاران در رسیدگی به پرونده داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی این است که حق به حق‌دار برسد و از رتبه‌های داوطلبان و حق کسانی که قبول شده‌اند صیانت شود، بنابراین برای تحقق این موضوع با همه وجود تلاش خواهیم کرد حق یک نفر هم ضایع نشود و ظلمی صورت نگیرد، چرا که معتقدیم اگر عدالت را رعایت کنیم و با مردم صادق باشیم، خداوند به کار ما برکت می‌دهد و مشمول حدیث «النجاه فی الصدق» خواهیم شد.

سرپرست دانشگاه آزاد تاکیدکرد: این دانشگاه سالانه ۵۰۰ هزار نفر ورودی دارد و گاهی ممکن است در این روند مشکلاتی به وجود بیاید، اما تاکید ما بر این است که سیستم جذب دانشجو باید به صورت کاملا هوشمند و با کمترین خطا اداره شود.

طهرانچی افزود: باید محکم و با اراده قوی در مسیر توسعه و ارتقای دانشگاه پیش برویم و با اعتقاد به آیه «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا» ایمان داشته باشیم که بعد از هر سختی می‌تواند عبرت و راحتی باشد.

وی با بیان اینکه حرفه‌ای‌گرایی در آموزش عالی اهمیت بالایی دارد، تاکید کرد: کار در محیط دانشگاه، حرفه‌ای است و نیاز به افراد متخصص در این حوزه دارد، در مشکل به وجود آمده برای برخی از داوطلبان رشته‌های علوم پرشکی از میان ۹۰ واحد دانشگاهی وضعیت ۸ واحد بحرانی بود که حاکی از آن است روسای این واحدها نه تنها برای حل مشکل تدبیر نداشتند، بلکه تخلف کرده بودند.

سرپرست دانشگاه آزاد اظهار داشت: با توجه به این موضوع قرار شد عملکرد روسای واحدها بررسی شود، چرا که هیچ‌گاه مدیریت دانشگاه را به دست افراد غیرحرفه‌ای و کسانی که منافع خود را می‌ببیند، نمی‌سپاریم.

طهرانچی از ارتقا ساختار مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: برای اصلاح ساختار دانشگاه آزاد اسلامی برنامه جدی داریم و حوزه سنجش و پذیرش نیز در این تغییر ساختار، ارتقای جایگاهی خواهد داشت. 

وی خاطرنشان کرد: مشکلات به وجود آمده نشان داد که این ساختار دچار یک بیماری چند ده ساله است و هنوز یک نظام یکپارچه ثبت نام ندارد، به‌ طوری‌ که در مشکل به‌ وجود آمده برای رشته‌های پزشکی ۹۰ واحد دانشگاهی با سلیقه‌های مختلف عمل کردند، در صورتی‌ که ثبت‌نام و پذیرش داوطلبان باید براساس یک قاعده مشخص باشد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سنجش و پذیرش این دانشگاه اکنون در مقطع تاریخی قرار گرفته است، تاکید کرد: ما در دو هفته گذشته موج اول را پشت سر گذاشتیم که پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات داوطلبان بود و اکنون نوبت دفاع از هویت حرفه‌ای و عملکرد ۳۶ ساله دانشگاه آزاد اسلامی است، چرا که این هویت چیزی نیست که به راحتی به دست آمده باشد و بتوان از آن گذشت.

طهرانچی گفت: وضعیت داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی باید هر چه سریع‌تر رسیدگی شود، علاوه بر آن نتایج آزمون دکتری استعدادهای درخشان، پذیرش بدون آزمون و نتایج تکمیل ظرفیت دکتری هم باید هر چه سریع تر اعلام و اطلاع‌رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات به وجود آمده برای داوطلبان رشته‌های علوم پزشکی درس‌ها و عبرت‌هایی برای ما داشت که باید در جای خود به آنها توجه شود، اما آنچه گذر این برهه را برای ما هموار کرد، تلاش و همدلی همکاران در دانشگاه آزاد اسلامی بود که بنده قدردان زحمات همه هستم.

نظر شما