شناسهٔ خبر: 28837758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولویت بندی بین پارکینگ های مردمی و اربعین نداریم/خودروهای شخصی از ابتدای ورودی شهر به پارکینگ اربعین هدایت می شوند

صاحب‌خبر -

آمادگی پارک 150 هزار خودرو در 300 هکتار پارکینگ در مهران/ افزایش نرخ پارکینگ ها نسبت به سال گذشتهدرحالی که نرخ پارکینگ های مهران در سال گذشته تنها 30 هزار تومان بود اما امسال به ازای هر هشت روز باید 40 هزار تومان پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،  چند روز دیگر مسیرهای منتهی مهران مملو از خودروهایی می شود که برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، عاشقانه خود را به مشهد شهیدان و پایتخت خادمان سیدالشهدا یعنی مهران می رسانند. اینجا همه در تلاشند تا به بهترین نحو از زوار عتبات عالیات پذیرایی کنند و به آن ها خدمات رسانی کنند. در این روزها رفته رفته بر تردد خودروها در شهر مهران افزوده می شود و همچون سال های گذشته، شهر کوچک و 15 هزار نفری مهران به یک پارکینگ بزرگ تبدیل می شود.

علی حسینی یکی از زوار عتبات عالیات که از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به مشهد شهیدان آمده و قرار است به کربلای معلی مشرف شود، می گوید: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از بار ترافیکی مسیر کاسته شده و به راحتی می شود خودروهای خود را در پارکینگ های شهر مهران پارک کرد.

او که برای چهارمین سال متوالی عازم کربلای معلی است، می گوید: در سال های گذشته به دلیل حجم بالای تردد وسایل نقلیه در شهر مهران و نبود زیرساخت های لازم برای پارکینگ ها همچون شماره گذاری آن ها، زوار بعد از اربعین حسینی با مشکلات زیادی مواجه بودند و چون پارکینگ ها ساماندهی مناسبی نداشتند به سختی خودروهای خود را پیدا می کردند اما در یکی دو سال اخیر با شناسنامه دار شدن پارکینگ ها و بهبود زیرساخت ها، با خیال آسوده می توان خودروهای خود را در پارکینگ های شهر مهران پارک کرد.

افزایش نرخ پارکینگ های مهران/ نرخ هر هشت روز پارک خودرو 40 هزار تومان

جلال رضایی هم که چند ساعتی است همراه خانواده به مرز مهران رسیده، در این باره می گوید: نرخ پارکینگ های شهر مهران در سال گذشته از یک روز پارک تا هر مدت، 30 هزار تومان بود اما امسال نرخ ها افزایش داشته است و به ازای هر هشت روز می بایست 40 هزار تومان پرداخت شود.

رضا جادری هم که از تبریز به مهران آمده می گوید: چه دلیلی دارد که نرخ پارکینگ ها افزایش یابد. اگر کسی امسال 16 روز خودروی خود را در پارکینگ های شهر مهران پارک کند، باید 80 هزار تومان پرداخت کند در صورتی که سال گذشته تنها 30 هزار تومان پرداخت می شد.

قاسم سلیمانی دشتکی در اربعین سال گذشته با بیان اینکه دو پارکینگ بزرگ اربعین و برکت در مهران برای پارک خودرو و اتوبوس در نظر گرفته شده است و با بیش از 300 نگهبان بصورت 24 ساعته این دو پارکینگ کنترل می شوند، گفت: نرخ پارکینگ ها در مهران از یک روز پارک تا هر مدت زمانی ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.

اما در ایام اربعین امسال نرخ پارک خودرو در پارکینگ های شهر مهران افزایش داشته و در یکی دو روز اخیر نرخ مصوب پارکینگ های مهران اعلام شد. حجت شاکیان شهردار مهران می گوید: به ازای پارک خودرو به مدت ۸ شبانه‌روز، در پارکینگ اربعین شهر مهران مبلغ ۴۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه هزینه ورودی اتوبوس در پایانه و ترمینال برکت مبلغ 20 هزار تومان است، می افزاید: با توجه به کارهای صورت گرفته در پایانه برکت و پارکینگ اربعین، وضعیت مناسبی نسبت به سال گذشته در حوزه زیر ساخت های مرزی در حال انجام است و امسال شهرداری مهران تلاش کرده است پایانه برکت و پارکینگ اربعین را به لحاظ کیفی و حذف مشکلات سال گذشته توسعه دهد.

شهردار مهران گفت: امسال در جهت رفاه حال زوار سکوهای پارک سوار، مرمت روشنایی و آبرسانی، تعمیر سرویس های بهداشتی، نشانه گذاری و آسفالت خیابان های دسترسی انجام شده است.

اولویت بندی بین پارکینگ های مردمی و پارکینگ اربعین نداریم

نائب رئیس شورای شهر مهران با بیان اینکه پارکینگ اربعین با مزایده در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است گفت: تمام زیرساخت های لازم برای پارک خودرو در پارکینگ اربعین فراهم است.

عبادالله عیدی نیا در جواب این سوال که آیا پارکینگ اربعین باید ابتدا پر شود سپس پارکینگ های مردمی، گفت: بین پارکینگ اربعین و پارکینگ های مردمی داخل شهر هیچ فرقی وجود ندارد اما با هماهنگی های که با پلیس راهور انجام شده برای جلوگیری از ترافیک درون شهری و در زمان حجم بالای تردد وسایل نقلیه، خودروهای شخصی از ابتدای ورودی شهر به پارکینگ اربعین هدایت می شوند تا از حجم ترافیک داخل شهر مهران کاسته شود و با کاهش حجم ترافیک و در صورت صلاحدید شورای ترافیک، زوار می توان خودروهای خود را در پارکینگ های مردمی و داخل شهر پارک کنند.

نرخ تمام پارکینگ های مهران یکی است/برخی پارکینگ ها بالاتر از نرخ مصوب می گیرند

نائب رئیس شورای شهر مهران در جواب این سوال که آیا نرخ پارکینگ ها بین پارکینگ اربعین و پارکینگ های مردمی متفاوت است، گفت: هیچ فرقی بین نرخ پارکینگ ها وجود ندارد. در پارکینگ اربعین به ازای هشت روز، 40 هزار تومان اخذ می شود و در پارکینگ های مردمی به ازای هر روز بین 4 تا 5 هزار تومان اخذ می شود که عملاً هیچ فرقی با هم ندارند.

عیدی نیا با بیان اینکه امسال ترمینال شهدای شهرداری مهران نیز آغاز به کار کرده است، گفت: این ترمینال در زمینی به مساحت یک هکتار و با شش شرکت تعاونی فعال آغاز به کار کرده است که در این ترمینال کار جابجایی زائران با اتوبوس و خودروهای سواری به تمام نقاط کشور با نرخ مصوب انجام می شود.

این در حالی است که در تماس تلفنی با برخی پارکینگ های مردمی، نرخ هر روز پارک را 10 هزار تومان اعلام می کنند در صورتیکه باید نرخ مصوب را رعایت کند. با وجود اینکه در حال حاضر ترددها در مرز مهران به اوج خود نرسیده، برخی پارکینگ ها خودسرانه به افزایش نرخ پارک خودرو در پارکینگ هایشان اقدام می کنند که نیاز است مسئولان ذیربط نظارت های خود را بیشتر کرده تا در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت ها نباشیم.

محمد حسین دارابی یکی از زوار اربعین حسینی است که از تهران به مرز مهران آمده است. او می گوید: هرچند در سال های گذشته با کوچکترین تغییر شرایط جوی و بارش باران، خودروهای پارک شده در شهر مهران در گل و لای فرو می رفتند و با جرثقیل بیرون کشیده می شدند اما امسال زیرساخت پارکینگ ها شهر مهران از شرایط بهتری برخوردار است اما بهبود شرایط زیرساخت پارکینگ های شهر مهران نباید باعث افزایش نرخ این پارکینگ ها شود.

 

آمادگی پارک 90 هزار خودرو در پارکینگ های مهران

ناصری فرمانده پلیس راهور استان با بیان اینکه امسال در 100 هکتار از پارکینگ های شهر مهران، آمادگی پارک 90 هزار خودرو وجود دارد، گفت: خودروهای شخصی علاوه بر پارکینگ اربعین در پارکینگ های مردمی پارک می شوند و زائرانی که با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری به مهران می آیند به پایانه و ترمینال برکت می روند و از ترمینال برکت تا پایانه مرزی مهران با اتوبوس های درون شهری جابجا می شوند.

وی از زوار خواست در حد امکان از ناوگان عمومی استفاده کنند و در صورت استفاده و آوردن خوردوهای شخصی به مهران، با دریافت فیش از پارکینگ ها، آدرس پارکینگ را به خاطر داشته باشند تا در زمان برگشت به سهولت خودروهای خود را پیدا کنند.

 

گزارش از وحید حاجیان

انتهای پیام/ب

برچسب‌ها:

نظر شما