شناسهٔ خبر: 28837681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اربعین حسینی| پذیرایی دروازه عتبات عالیات از زائران باشکوه‌ترین اجتماع بشریت

R41380/P1361/S6,68/CT7

استان کرمانشاه به رسم دیرینه خود به عنوان دروازه عتبات عالیات و در آستانه اربعین حسینی(ع) امکانات و شرایط لازم برای میزبانی شایسته از زائران و شرکت‌کنندگان باشکوه‌ترین اجتماع بشریت را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اربعین دیگری فرا رسید و میلیون‌ها دل عاشق را در هوای حرم اباعبدالله الحسین(ع) و عتبات مقدسه بی‌قرار کرد و خیل عظیمی از آنان را در صفوفی به هم پیوسته، رهسپار دیار عشق و ایثار در پیاده‌روی اربعین کرد.

استان کرمانشاه که از دیرباز به عنوان دروازه کربلا میزبان زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) بوده چند سالی است که در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی(ع) چشم انتظار بازگشایی مرز خسروی روزها را سپری می‌کند و اما اکنون 12 روز مانده به اربعین این انتظار پایان یافت و از طرف مسئولان اعلام شد که دولت عراق آمادگی بازگشایی این مرز را ندارد.

هرچند زیرساخت‌های مرز خسروی برای تردد زائران فراهم شده است اما خبر عدم بازگشایی آن بسیاری از برنامه‌های نیروهای مردمی، ارگان‌ها و نهادهای مختلف در آن مرز را برای اربعین امسال بی‌نتیجه گذاشت.

با این وجود مردم استان کرمانشاه با برپایی موکب‌ها و پذیرایی از زائران اربعین و ادارات و نهادهای مختلف هرکدام با پرداختن به وظایف تعریف شده برای آن‌ها همچنان مشتاق پذیرایی و استقبال از زائرانی هستند که مسیر تردد آن‌ها برای رسیدن به مرز مهران از استان کرمانشاه می‌گذرد.

صدور 10 هزار و 500 ویزای اربعین در استان کرمانشاه

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه صدور ویزای اربعین از چهارم مهر ماه امسال آغاز شده است اظهار داشت: تاکنون برای 10 هزار و 500 نفر در استان کرمانشاه ویزای اربعین صادر شده است.

وی عنوان کرد: روزانه 1000 تا 1500 گذرنامه که مراحل ثبت‌نام آن‌ها توسط دفاتر زیارتی انجام شده به کنسولگری دائم عراق در کرمانشاه ارجاع و ویزای آن‌ها دریافت می‌شود.

دارابی با اشاره به اینکه با هماهنگی با کنسولگری کشور عراق در کمتر از 24 ساعت بعد از تکمیل ثبت‌نام، ویزا دریافت می‌شود گفت: هزینه ثبت‌نام برای ویزا اکنون 234 هزار و 885 تومان است.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه افزود: چنانچه غیر از این مبلغ که به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود مبلغ بیشتری از طرف دفاتر دریافت شود به طور قطع آن دفاتر غیرمجاز هستند.

برپایی نمایشگاه بزرگ «از کربلا تا شام» در کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این نمایشگاه با همت سپاه پاسداران نبی اکرم (ص)، شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمانشاه و دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه از روز شنبه 28 مهرماه در محل پارک شاهد برپا می‌شود.

مهدی عبدالمالکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: کرمانشاه با وجود دارا بودن مردمانی که شهره محبان اهل بیت(ع) هستند، در طول تاریخ افتخار میزبانی زوار امام حسین (ع) را برای خود ثبت کرده است.

وی با اشاره به اهمیت برپایی این نمایشگاه، ارتباط نسل امروز با ارزش های دفاع مقدس را از ضروریات کنونی عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه در راستای رسالت فرهنگی و با همکاری فرماندهان و بسیجیان سلحشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سپاه سرافراز نبی اکرم(ص)، دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و دانشجویان خوش فکر و خلاق و انقلابی و مقارن با آغاز همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی، با عنوان نمایشگاه «از کربلا تا شام» برپا شده است.

عبدالمالکی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه که حاصل 50 روز فعالیت شبانه‌روزی و مستمر جوانان دانشجوی بسیجی کرمانشاه است 6 بخش مجزا از واقعه کربلا، تحولات آغازین جنگ تحمیلی و اعزام اولین نیروهای مقاومت از کرمانشاه، تجربه شهر کرمانشاه در بمباران‌های شدید هوایی، جلوه‌هایی از جبهه‌های غرب کشور و عملیات ها و نهایتا حرم حضرت زینب(س) و یادمان شهدای مدافع حرم کرمانشاه طراحی و بازسازی شده است.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه در روز شنبه 28 مهرماه و با دعوت از همشهریان شریف کرمانشاهی جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از روز جمعه 27 مهرماه در ساعات 11 صبح، 17 و 19 عصر بر روی علاقمندان فرهنگ ایثار و شهادت برپا خواهد بود.

آمادگی 75 موکب برای میزبانی از زائران اربعین در استان کرمانشاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: 75 موکب برای میزبانی از زائران اربعین در استان کرمانشاه شناسنامه‌دار شده‌اند.

بهمن صحرایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: تمام کسانی که قصد برپایی موکب را دارند باید پس از تکمیل فرم های مربوطه مجوز فعالیت را از ستاد بازسازی عتبات عالیات دریافت کنند و مردم باید مراقب باشند که برای اسکان و استراحت از موکب‌های شناسنامه دار استفاده کنند.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی موکب‌ها برای اربعین امسال، عنوان کرد: موکب‌ها 30 مهر ماه آمادگی پذیرایی از زائران اربعین حسینی را فراهم کرده‌اند که این موکب‌ها از کنگاور تا حمیل ساماندهی شده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه ستاد عتبات بنا بر تدبیری از سوی قرارگاه مرجعیت و مقام معظم رهبری به عنوان یک مجموعه مردم نهاد شکل پیدا کرد، عنوان کرد: ستاد عتبات عالیات یک مجموعه کاملاً مردم نهاد که با جمع آوری نذورات مردمی و سازماندهی کردن آن نذورات حداقل کرامتی برای زائران در عراق ایجاد می‌کنند.

آمادگی 30 پایگاه امدادی در ایام اربعین

مدیرعامل هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: هلال‌احمر تمام تجهیزات خود را برای خدمت‌رسانی به زائران کربلای معلی به کار گرفته است.

محمدرضا امیریان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر یک فروند بالگرد 20 پایگاه بین شهری و 15 پایگاه شهری دارد که  در این ایام به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به زائران است.

امیریان گفت: بیش از 100 دستگاه آمبولانس و ماشین امدادی با تجهیزات کامل به صورت شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی استان آماده ارائه خدمات هستند.

برپایی 3 بیمارستان صحرایی در مسیر تردد زائران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تمام نیازمندی‌ها و اقدامات لازم در بخش‌های مختلف از جمله اورژانس پیش بیمارستانی، بهداشت، درمان، دارو و پشتیبانی‌های بیمارستانی با هدف ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی پیش‌بینی و آماده شده است.

محمودرضا مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: 600 پایگاه، 100 دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و همچنین اورژانس هوایی خدمت به شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را پوشش داده و آماده خدمت‌رسانی به زوار حسینی هستند.

وی گفت: موضوعاتی چون نظارت بر مسائل بهداشتی از جمله توزیع غذا و آب آشامیدنی به طور جدی انجام خواهد شد و در بحث دارو و ملزومات پزشکی نیز تمامی نیازمندی‌ها تأمین شده است

مرادی افزود: علاوه بر سه بیمارستان صحرایی که در این مسیر جهت ارائه خدمات درمانی به زائران برپا خواهد شد از تمامی ظرفیت‌های بیمارستان‌های سطح استان نیز استفاده شده و 40 درصد تخت‌های بیمارستانی به این امر اختصاص خواهد یافت.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پلیس راه کرمانشاه در ایام اربعین حسینی(ع)

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کرمانشاه همزمان با آغاز سفرها به عتبات عالیات به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد حیدری اظهار داشت: اجرای این محدودیت‌ها از روزشنبه هفته آینده 28 مهر ماه آغاز و تا روز دوشنبه 14 آبان ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: بر این اساس عبور و مرور انواع موتورسیکلت در تاریخ یاد شده و در تمام محورهایی که زائران تردد خواهند داشت ممنوع خواهد بود.

حیدری گفت: همچنین در این مدت تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد فاسدشدنی و سوخت داخلی از اسلام‌آباد غرب به پلدختر و حمیل به سرابله و بالعکس نیز در تمام راه‌های استان ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از رانندگانی که این محدودیت‌ها شامل آنها می‌شود خواست تا حتما به موارد یاد شده توجه کنند در غیر این صورت خودروی آن‌ها توقیف می‌شود.

آغاز پیش فروش بلیت ریلی - جاده‌ای تهران_مهران برای زائران

مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک گفت: بلیت ترکیبی ریلی – جاده‌ای برای مسیر تهران – کرمانشاه – مهران به منظور تسهیل در رفت‌وآمد زائران اربعین به فروش می‌رسد.

جلال‌الدین کوکنار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به آغاز پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای مسافری قطار تهران به کرمانشاه ویژه اربعین اظهار داشت: جابه‌جایی ریلی مسافران و زائران اربعین از تهران به سمت کرمانشاه از 27 مهر ماه آغاز می‌شود و تا 11 آبان ماه نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مبدأ قطارهای اربعین تهران و مقصد آن کرمانشاه است و در ایستگاه‌های اراک و لرستان نیز توقف دارد عنوان کرد: در طول این مدت روزانه دو تا 6 قطار متناسب با درخواست متقاضیان که حجم بالایی پیش‌بینی می‌شود، از تهران به سمت کرمانشاه حرکت می‌کند.

کوکنار از انجام هماهنگی‌ها جهت فروش بلیت اربعین در قالب بسته ریلی جاده‌ای خبرداد و گفت: بر این اساس مسافران و زائران اربعین با خرید بلیت ترکیبی تا کرمانشاه با قطار و از ایستگاه قطار کرمانشاه تا مرز را با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک به انجام 174 رام رفت و برگشت قطار در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: کمترین قیمت بلیت قطار از تهران به کرمانشاه برای یک مسیر رفت یا برگشت 150 هزار و 600 تومان و بیشترین آن  224 هزار و 600 تومان است.

ممنوعیت تردد تانکرهای سوخت عراقی ‌یک هفته قبل از اربعین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تردد تانکرهای سوخت عراقی از یک هفته قبل از اربعین در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ممنوع می‌شود.

فریبرز کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از اعمال محدودیت تردد تانکرهای سوخت عراقی از یک هفته قبل از اربعین در محورهای مواصلاتی استان خبرداد و اظهار داشت: به‌منظور کاهش بار ترافیکی مسیر حرکت زائران اربعین با هماهنگی‌ ادارات مربوطه تردد تانکرهای سوخت عراقی در محورهای مواصلاتی استان ممنوع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه به‌عنوان کریدور زائران اربعین استان‌های شمال‌غرب و غرب کشور محسوب می‌شود عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها در ایام اربعین امسال 500 هزار زائر از استان کرمانشاه تردد می‌کند.

کرمی با بیان اینکه تمام امکانات و تجهیزات این اداره‌کل برای پذیرایی و خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین فراهم شده است گفت: فعالیت‌های این اداره از دو هفته قبل از اربعین آغاز می‌شود و تا 10 روز بعد از اربعین ادامه دارد و اوج ترافیک در ایام بازگشت است که تمهیداتی برای آن اندیشیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه از نظارت جدی و مستمر بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی خبرداد و افزود: با متخلفانی که در حوزه مجتمع‌های خدماتی رفاهی هزینه‌هایی خارج از قیمت مصوب دریافت کنند به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

کرمی راجع به فعالیت سامانه پیامکی 3000143 به‌منظور دریافت انتقادات و شکایات زائران اربعین گفت: گشت‌های شبانه‌روزی جاده‌ای در ایام اربعین فعال هستند و از دوربین‌های نظارتی نیز استفاده شده است.

وی با اعلام اینکه سوخت مورد نیاز خودروهای عمومی و شخصی در این ایام تأمین شده است عنوان کرد: در حوزه راهداری نیز اقداماتی همچون ایمن‌سازی بزرگراه کربلا و محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها، روکش آسفالت و آشکارسازی نقاط پرحادثه و ایمن‌سازی آن‌ها از اقدامات انجام‌شده است.

کرمی با بیان اینکه در پایانه‌های مسافربری استان نیز برای جابه‌جایی زوار برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است گفت: حدود 300 دستگاه اتوبوس، 1300 دستگاه مینی‌بوس و بیش از 1000 خودروی سواری در استان آماده جابه‌جایی مسافران هستند.

آمادگی بیمارستان‌های مسیر تردد زائران

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیمارستان‌ها و دفاترپیشخوان در مسیر زائران اربعین حسینی آماده خدمات‌رسانی هستند.

کیومرث مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه, اظهار داشت: اداره کل بیمه سلامت به‌عنوان یکی از اعضا کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه، برای مشارکت فعال در ایستگاه‌های سلامت در مسیر زوار اربعین آمادگی لازم را دارد.

وی افزود: این آمادگی شامل حضور کارشناسان ناظر در بیمارستان‌های شهرستان‌های مسیر زائران و آماده‌باش تمام ادارات و دفاتر پیشخوان زیرمجموعه سازمان بیمه سلامت است تا دفترچه‌های مورد نیاز این افراد در حداقل زمان ممکن صادر می‌شود و بیماران را به مراکز درمانی راهنمایی و هدایت کند.

آمادگی کامل برای تأمین سوخت خودروهای زائران اربعین

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: شرکت پخش فراورده‌های نفتی آمادگی کامل برای تأمین سوخت خودروهای زائران اربعین وجود دارد.

مرادحاصل مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اقدامات انجام شده جهت رفاه حال زائران اربعین در تأمین سوخت مورد نیاز آن‌ها اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده آمادگی کامل برای سوخت‌رسانی به خودروهای زائران اربعین وجود دارد.

وی عنوان کرد: اکنون برای سوخت‌رسانی به خودروی زائران هیچگونه مشکل یا کمبودی در استان کرمانشاه وجود ندارد.

مرادی با اشاره به آمادگی جایگاه‌های سوخت در مسیر تردد زائران گفت: جایگاه‌‌های سوخت امینی، پرآو، ایثار، بابابزرگ، راه کربلا و قرمسین در مسیر رفت زائران آمادگی دارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه افزود: جایگاه‌های سوخت ایلیا، مرادی، بیستون و سروش نیز در مسیر برگشت زائران به منظور سوخت‌رسانی تجهیز شده‌اند.

زائرسرای حمیل آمادگی اسکان 1000 زائر را دارد

فرماندار اسلام‌آباد غرب گفت: زائرسرای حمیل آمادگی اسکان 1000 نفر از زائران اربعین از سایر استان‌ها را دارد.

افشین کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه ستاد مرکزی اربعین حسینی شهرستان اسلام‌آباد غرب در ورودی این شهرستان مستقر شده است اظهار داشت: زائرسرایی نیز با امکانات و تجهیزات بسیار در ورودی شهر تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه در ورودی شهر حمیل نیز زائرسرایی با ظرفیت 1000 نفر در نظر گرفته شده است عنوان کرد: در کنار موکب‌ها نیز دستگاه‌های امدادی و امنیتی از جمله هلال‌احمر و نیروی انتظامی مستقر هستند.

کریمی با اشاره به اینکه مقرر شده تمام موکب‌ها در قالب یک موکب مرکزی فعالیت کنند گفت: این موکب یکی از بزرگترین موکب‌ها است که به صورت شبانه‌روز به زائران خدمت‌رسانی می‌کند و آمادگی پذیرایی به تعداد نامحدودی از زائران را دارد.

مکان‌های تعبیه شده برای اسکان زائران در کرمانشاه تجهیز شده‌اند

فرماندار کرمانشاه گفت: مکان‌های در نظر گرفته شده برای اسکان زائران اربعین در شهرستان کرمانشاه تجهیز شده‌اند.

فضل‌الله رنجبر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: موکب‌هایی که در سال‌های گذشته در محورهای اصلی بیستون به کرمانشاه، کمربندی شرقی، محور کرمانشاه به ماهیدشت و مرکز بیلوار به کرمانشاه دایر بودند امسال نیز با امکانات و تجهیزات بیشتر برپا می‌شوند.

وی عنوان کرد: درخواست‌های برای برپایی موکب‌هایی در مسیر برگشت زائران از طرف نیروگاه زاگرس، پمپ بنزین کمربندی شرقی و هیئت امنای مسجد معتضدی ارائه شده است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل جهت اسکان احتمالی زائران در شهر کرمانشاه وجود دارد گفت: نمازخانه‌های شهر، برخی از حسینیه‌های مساجد، نمازخانه‌های مدارس و مکان‌های دیگر تحت عنوان اسکان به‌ویژه در زمان بارندگی تجهیز شده است.

رنجیر افزود: در میدان‌های ورودی و خروجی شهر شامل میدان امام خمینی(ره)، امام حسین(ع) و میدان آزادگان چادرها و اکیپ‌هایی جهت راهنمایی زائران مستقر می‌شود و سه اکیپ نظارتی نیز برای بررسی وضعیت ارائه خدمات تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه موکب‌هایی که نیازمند تکمیل زیرساخت‌هایی همچون آب و برق و محل اسکان هستند رسیدگی می‌شوند گفت: 9 کمیته کاری زیر مجموعه ستاد اربعین شهرستان تشکیل شده است که فعالیت‌هایی همچون اسکان، پذیرایی، نظارت و درمان را انجام می‌دهند.

فرماندار کرمانشاه بیان کرد: وسایل حمل و نقل مورد نیاز زائران به اندازه کافی در دسترس است و از نظر حمل و نقل مشکلی وجود ندارد.

آمادگی کامل پلیس کرمانشاه برای تأمین امنیت زائران اربعین

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: پلیس شهرستان کرمانشاه جهت تأمین امنیت زائران اباعبدالله الحسین(ع) آمادگی کامل دارد.

سرهنگ حسین براری اظهار داشت: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی(ع) پلیس کرمانشاه از هر لحاظ آمادگی خدمت رسانی و خدمتگذاری به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را دارد.

وی به تدابیر امنیتی مسیر زائران اربعین حسین(ع) اشاره کرد و افزود: همگام با حرکت معنوی این زائران در طول مسیر از بدو ورود تا خروج از حوزه استحفاظی پوشش انتظامی و چتر امنیتی توسط پلیس این شهرستان به طور کامل اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه خدمت به زوار اباعبدالله الحسین(ع) عبادت و سعادتی است که نصیب پلیس این شهرستان شده، گفت: به منظور خدمات‌دهی و اسکان زوار، موکب‌هایی برای استراحت در شهرستان تدارک دیده شده که به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به زائران حسینی هستند.

براری افزود: به منظور تأمین امنیت، موکب‌های سطح حوزه استحفاظی، در تمامی این اماکن پلیس به صورت شبانه‌روزی مستقر و آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

وی گفت: امیدوارم با افزایش گشت‌های انتظامی و نیروهای امنیتی و همکاری شهروندان هیچ مشکلی در تردد و عبور و مرور نداشته زائران نداشته باشیم.

ارتش برای زائران اربعین بیمارستان صحرایی راه‌اندازی می‌کند

جانشین فرمانده قرارگاه غرب ارتش گفت: قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین بیمارستان صحرایی برپا می‌کند.

امیر جواد مولایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از برپایی موکب قرارگاه غرب ارتش به منظور پذیرایی از زائران اربعین خبرداد و اظهار داشت: در این موکب به صورت روزانه 100 هزار بسته غذایی بین زائران توزیع می‌شود.

وی با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی برای زائران اربعین عنوان کرد: در این بیمارستان انواع خدمات پزشکی و درمانی به زائران اربعین ارائه می‌شود.

مولایی با بیان اینکه بسته‌های فرهنگی برای توزیع بین زائران تهیه شده است گفت: قرارگاه غرب ارتش برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین از آمادگی کامل برخوردار است و تمهیدات لازم برای استفاده از اورژانس هوایی در صورت لزوم اندیشیده شده است.

جانشین فرمانده قرارگاه غرب ارتش با اشاره به استقرار سرویس‌های بهداشتی و حمام در مرز افزود: خدمات متفاوتی از جمله آرایشگاه، خشک‌شویی و سایر خدمات مورد نیاز زائران در موکب قرارگاه ارائه می‌شود.

بنابراین یکی از ابعاد جریان سیاسی مذهبی اربعین همبستگی میان پیروان با ادیان و مذاهب مختلف است که در استان کرمانشاه با وجود اقوام و مذاهب مختلف ظهور و بروز پیدا کرده و گویی هر کدام برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) گوی سبقت را از دیگری ربوده است.

انتهای پیام/ن

نظر شما