شناسهٔ خبر: 28837654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

ویژه‌های مشرق،

اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بحران روحی و روانی می شوند!/ دولت روحانی بعد از برجام تمام شد،چون ایده دیگری ندارد

روزنامه های اصلاح طلب در حالی به حامی پروپاقرص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بدل شده که در زمان دولت نهم رویه‌ای دیگر را پیش گرفته بودند و علیه ورود زنان به ورزشگاه مطالبی را منتشر می‌کردند.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بحران روحی و روانی می شوند!

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «حضور زنان در ورزشگاه‌ها توجیهات و پاسخ‌ها » نوشت:

«واقعیت این است که برای حل معضل رعایت عفت و اخلاق عمومی، انسداد و محرومیت راه حل اجتماعی و قضائی نیست. بهتر است که ما این اعتماد را به جوانان داشته باشیم و به آنان اجازه حضور(مختلط در ورزشگاه را) بدهیم و در عین حال با نوعی مدیریت به‌گونه‌ای فضاسازی کنیم که عادت به رعایت حقوق دیگران به‌ویژه ارزش‌های خانوادگی و دینی در مردم به‌خصوص جوانان نهادینه شود. فراموش نکنیم که محیط ورزشی موجب تخلیه احساسات و تعدیل بحران‌های روحی و مهم‌تر از همه ایجاد آرامش فردی در جوانان خواهد شد. محرومیت جوانان «دختران و زنان» از چنین امکانی قطعا موجب بروز عوارض روحی و روانی، احساس تبعیض و حضور در رفتارهای غیرمتعارف خواهد شد».

روزنامه اعتماد نیز در مطلبی با عنوان «مجادله بر سر حضور زنان در ورزشگاه ادامه دارد» نوشت:

«حضور خانم‌ها در ورزشگاه مثل حضورشان در پارک است، یعنی ذاتا هیچ اشکال شرعی ندارد. جایی که اماکن عمومی است و مردم برای تفریح، خوشحالی و تماشای مسابقه می‌روند نه حضور آقایان اشکال دارد و نه حضور خانم‌ها».

هر وقت دولت برای پاسخگویی به افکار عمومی درخصوص عملکرد خود تحت فشار قرار می گیرد. روزنامه های اصلاح طلب در اقدامی هماهنگ، یک موضوع حاشیه ای را به عنوان مهمترین مسأله جامعه جا زده و به هیاهو و جنجال می پردازند.

این در حالی است که گرانی برخی اقلام ضروری، کارنامه خالی دولت در حوزه مسکن، افزایش سرسام آور اجاره بهای واحدهای مسکونی، حقوق معوقه کارگران، اشتغال جوانان، بر زمین ماندن مطالبات واحدهای تولیدی، دو وزارتخانه بدون وزیر، دو سفارتخانه راهبردی اما بدون سفیر، انفعال دولت در سیاست خارجی و عدم واکنش مناسب به اخراج و بازداشت دیپلماتهای ایرانی در اروپا و...موضوعات بسیار مهمی است که دولت باید درخصوص آن به افکار عمومی پاسخگو باشد.

روزنامه های اصلاح طلب در حالی به حامی پروپاقرص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بدل شده که در زمان دولت نهم رویه‌ای دیگر را پیش گرفته بودند و علیه ورود زنان به ورزشگاه مطالبی را منتشر می‌کردند.

روزنامه های اصلاح طلب پاسخ نمی‌دهند که در دوره‌ای که بانوان جامعه دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی عدیده‌ای داشته و معضلات بسیار مهم‌تری برای حل و فصل دارند، آیا حضور بانوان در فضای نامناسب ورزشگاه به راستی دغدغه چند درصد از بانوان جامعه است؟!

به راستی جریانی که اینقدر برای حضور زنان در ورزشگاه در جایگاه تماشاچی خود را به آب و آتش می زند و نگران نشاط و سلامت روح و روان و جسم زن ایرانی هستند با خود اندیشیده‌اند که اولویت با کدام است؟ ورزش یا به تماشای ورزش نشستن؟ چقدر کار درست و درمان و اصولی برای رواج ورزشهای همگانی، سالم و کم هزینه زنان انجام داده اند؟ آیا زنان مسلمان جامعه ما بیش از آنکه مشتاق حضور در ورزشگاه باشند به دنبال مکانی مناسب و استاندارد برای ورزش کردن نیستند ؟

تردیدی نیست که طرح دغدغه‌های کاذبی از این دست جزو آنهایی است که فقط تقاضایش برای مقاصد سیاسی هست و هیچ زیرساخت فرهنگی، مذهبی و اجتماعی برای آن مهیا نیست و گروه‌ها و رسانه‌های  اصلاح‌طلب که به موضوع حضور زنان در ورزشگاه دامن می‌زنند، با سیاه‌نمایی وضعیت زنان در جامعه ایرانی در صدد بهره ‌برداری سیاسی و جناحی از یک موضوع غیرسیاسی هستند.

** دولت روحانی بعد از برجام تمام شد، چون ایده دیگری ندارد

«تقی آزاد ارمکی» جامعه‌شناس اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«دولت روحانی بعد از برجام تمام شد. وقتی که برجام بهم ریخت دولت روحانی نیز به اتمام رسید چون تمام هویت دولت را بر برجام گره زده بود. وقتی برجام مورد مناقشه قرار گرفت دولت روحانی هم دچار مشکل شد. آقای روحانی ایده دیگری را به جز برجام مطرح نکرده بود. اگر ایده دیگری داشت هم چندان ایده‌های مهمی نبوده و نیستند...حالا هم تقلای اصلی رئیس‌جمهور این است که برجام را سر و سامان دهد، اما پروژه‌های دیگر را زمین گذاشته است. روحانی اصلا کاری به پروژه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ندارد.جامعه‌ای که این همه بحث نابرابری اقتصادی در آن می‌رود، یک نفر در کابینه وجود ندارد که بحث تز اجتماعی یا رفاه اجتماعی را مطرح کند».

آزاد ارمکی در ادامه گفت:

«تأمل برانگیز اینکه کشوری که مشکل اقتصادی دارد وزارت اقتصادش وزیر ندارد. این نشان می‌دهد که دولت از تز اقتصادی، مناسبات اجتماعی و فرهنگی تهی و پایان یافته است».

گفتنی است پیش از این نیز کارشناسان بارها تاکید کرده بودند که تمام ظرفیت های دولت به وزارت خارجه خلاصه شده و وزارت خارجه نیز به برجام خلاصه شده است.

متاسفانه دولت هیچ برنامه مدونی برای حل مشکلات اقتصادی ندارد. این در حالی است که با مدیریت صحیح نقدینگی و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی می توان بر بخش اعظمی از مشکلات فائق آمد.

** فتح الفتوح سازی از رای دادگاه لاهه برای فریب مردم بود

روزنامه شرق در گزارشی با اشاره به تحریم های جدید ضد ایرانی نوشت:

«نمی‌توان انتظار داشت که آمریکا برای تحریم‌های بیشتر وارد عمل نشود. به‌هرحال حکم دادگاه لاهه نیز ضمانت اجرائی ندارد».

در هفته های اخیر این چندمین بار است که روزنامه‌های اصلاح طلب تاکید کرده‌اند که رأی دادگاه لاهه ضمانت اجرایی ندارد. این در حالی است که این طیف پس از صدور رأی اخیر این دادگاه در تیترهایی با عناوینی چون «تعلیق تحریم‌های آمریکا»، «رأی ممتاز، ایست لاهه به تحریم»، «لاهه علیه تحریم‌ها»،  و...اینگونه القاء کردند که بواسطه رأی دادگاه لاهه تحریم‌های ایران رفع خواهد شد.

گفتنی است دیروز سه بانک ایرانی و چندین شرکت صنعتی و معدنی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفتند.

هیاهوی اصلاح طلبان و فتح الفتوح نشان دادن رای دادگاه لاهه و سپس اعتراف به بی تاثیری این رای، مصداقی دیگر از فریب دادن مردم توسط این طیف است.

طیف اصلاح طلب در ماجرای برجام نیز پس از تبلیغات گسترده درخصوص به تاریخ پیوستن تحریم‌ها و گشایش اقتصادی در پسابرجام، پس از آنکه تشت رسوایی این توافق از بام افتاد، مدعی شدند که برجام پیروزی اخلاقی ایران بود!

نکته اصلی اینجاست که اصلاح طلبان هیچ برنامه ای برای اداره کشور ندارند.

نظر شما