شناسهٔ خبر: 28837520 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آیت‌الله مکارم:‌ وحدت صفوف اربعین شیعه را زنده نگه داشته است

ايسنا : آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم اربعین این است که صفوف شیعیان را متحد می کند، گفت: دعوت ائمه به این زیارت تنها در باب ثواب نیست بلکه یک بحث سیاسی هم در میان است؛ اگر این زیارات نبود صحبتی از شیعه هم نبود.

صاحب‌خبر -

آیت‎الله مکارم شیرازی امروز ۲۶ مهرماه در مراسم گردهمایی مبلغان اربعین حسینی در مدرسه امام کاظم(ع) گفت: چه هدفی از این مقدس‌تر که طلاب جوان ما برای تبلیغ در مسیر نورانی اربعین آستین همت را بالا زده اند؟

وی افزود: اربعین حسینی به حمدالله امروز صحنه حضور گسترده زائران است ولی در عرصه تبلیغی دچار کمبود هستیم؛ نباید وظیفه اصلی حوزوی در این مسیر فراموش شود؛ تعلیم و تربیت مردم در این مسیر بسیار مهم است.

وی اظهارکرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که در زندگی انسان ها نسیم هایی وزیدن می کند، سعی کنید خود را در مسیر آن قرار دهید؛ این مثال ناظر به بادهایی است که به کشتیرانان کمک می کرد تا از این باد استفاده کرده و خود را به سوی مقصد ببرند؛ جوانی و امنیت از مهمترین این نسیم‌ها هستند؛ کسانی که در دوران جنگ زندگی کردند امنیت امروز را درک می کنند.

آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی گفت: اربعین حسینی(ع) یکی از نفحات و نسیم‌های بهشتی است؛ استفاده ما از اربعین آن است که جمعیت زوار حسینی را بسازیم و متحول کنیم و زمانی که باز می‌گردند با زمانی که به سفر رفتند متفاوت باشند.

 

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم اربعین این است که صفوف شیعیان را متحد می کند؛ بدون اینکه تبلیغات و دعوتی صورت گیرد این صفوف عظیم در کنار هم قرار می‌گیرند؛ این وحدت صفوف اسلام و شیعه را زنده می‌کنند؛ دعوت ائمه به این زیارت تنها در باب ثواب نیست بلکه یک بحث سیاسی هم در میان است؛ اگر این زیارات نبود صحبتی از شیعه هم نبود.

این مرجع تقلید یادآورشد: نکته دوم این است که اربعین سبب بازخوانی ماجرای کربلا و عامل مهم تربیت مردم است؛ نکته دیگر آن است که در این مسیر فضای آموزشی مناسبی برای آموزش مبانی اسلام پیدا می شود.

وی افزود: در این مراسم نباید اقدام به برگزاری برنامه های مفصل کرد زیرا در این مسیر باید برنامه ها به شکل خلاصه و مفید باشد که به تزکیه مردم بپردازد.

آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی گفت: حرکت تبلیغ در مسیر اربعین ذخیره دنیا و آخرت و مایه خرسندی امام زمان(عج) است و باید این مسیر را نیز جدی بگیرید و در خدمت رسانی به امام(ع) از تمام تلاش خود بهره بگیرید.

 

نظر شما