شناسهٔ خبر: 28837424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یک میلیون و ۱۵۰ هزار کرمانشاهی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

R41380/P1486/S6,68/CT11

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از استان کرمانشاه تحت حمایت بیمه سلامت هستند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، کیومرث مظفری در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، اظهار داشت: سوم آبان ماه سالروز تصویب بیمه همگانی خدمات درمانی است و هفته بیمه سلامت از 27 مهر ماه آغاز شده و تا سوم آبان ماه ادامه دارد که امسال ماهانه 35میلیارد تومان برای 60درصد از جمعیت استان که تحت پوشش بیمه سلامت هستند هزینه می‌شود.

مظفری با بیان اینکه بیمه سلامت در کرمانشاه برای بیماران خاص سالیانه 25 میلیارد تومان هزینه می‌کند و بیشترین سرانه هزینه مربوط به بیماری هموفیلی که هر ماه 3 میلیون و 700 هزار تومان پرداخت می‌شود، گفت: تاکنون 1700 نفر بیمار خاص هموفیلی، تالاسمی، ام‌اس و بیماران کلیوی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که هزینه خدمات دارو و آزمایشگاه این بیماران کاملاً رایگان است.

وی با بیان اینکه 95درصد هزینه درمان بیماران خاص و بیش از 95درصد هزینه بیماران صعب العلاج مانند بیماران سرطانی توسط بیمه تامین می‌شود، افزود: امسال 5درصد به میزان تعرفه‌ها اضافه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در مورد نحوه گرفتن دارو توسط بیماران بستری گفت: هیچ بیمارستانی حق ارجاع بیمار برای تامین دارو و تجهیزات را به خارج از بیمارستان بستری شده ندارد.

مظفری با اشاره به اینکه 40 میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب صندوق‌های پنجگانه بیمه‌ای کارمندان دولت، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، روستاییان، بیمه همگانی رایگان و بیمه ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: در استان کرمانشاه 1150 هزار نفر که حدود 60 درصد از جمعیت آماری استان را شامل می‌شود تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه در سال گذشته افراد تحت پوشش این بیمه بالغ بر 6 میلیون بار به مراکز درمانی طرف قرارداد با این بیمه در استان که شامل 1040 موسسه شامل مراکز پزشکی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی مراجعه کردند، گفت: 80درصد از جمعیت بیمه‌شدگان  از جمله بیماران خاص دارای دفترچه رایگان بیمه‌ای هستند که برای صدور دفترچه هزینه‌ای از این بیماران گرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در سال گذشته 437 میلیارد تومان هزینه‌های درمانی بیماران را به موسسه‌های طرف قرارداد پرداخت کرده است و عنوان کرد: سهمی که امسال بیمه سلامت برای بیماران خاص پرداخت می‌کند 290 میلیارد تومان است که 33درصد این مبلغ به صورت اوراق خزانه برای مطالبات در سال 96 به مراکز دانشگاهی واگذار شده است.

وی از تخصیص اعتبارات جدید به سازمان بیمه سلامت خبرداد و گفت: هزینه‌های تیرماه داروخانه‌ها و بیمارستان‌های بخش خصوصی و خرداد ماه  پزشکان، آزمایشگاه‌ها، مراکز رادیولوژی و بیمارستان‌های دولتی غیردانشگاهی در هفته آینده پرداخت خواهد شد و البته علی‌الحساب مرداد ماه بیمارستان‌های دانشگاهی در این ماه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین طرح بیمه سلامت در سال 93 تحت پوشش قرار دادن رایگان برای افراد فاقد بیمه بوده است، افزود:‌ در استان کرمانشاه هم زمان با طرح بیمه نظام سلامت در کشور اجرا شد که 370 هزار نفر از جمعیت استان که فاقد پوشش بیمه بودند تحت پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: قبل از اجرای طرح بیمه همگانی فقط  150 هزار نفر از خدمات بیمه‌ای در استان که شامل بیمه کارمندی بود استفاده کردند اما اکنون تعداد بیمه‌شدگان استان به یک میلیون و 150 هزار نفر رسیده است که این جمعیت به 8 برابر افزایش یافته است.

مظفری با بیان اینکه استحقاق سنجی در بخش‌های رادیولوژی و آزمایشگاه‌ها به شیوه الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: بیمه شدگان سلامت برای تایید دارو در داروخانه‌ها و براساس سهمیه در نظر گرفته از طرف سازمان می‌توانند بدون مراجعه به سازمان بیمه‌ سلامت داروها را از داروخانه تحویل بگیرند.

وی بیان کرد: در راستای تسهیل و تسریع ارائه خدمات 33 دفتر پیشخوان استان کرمانشاه آماده ارائه خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت هستند و مرکز تماس بیمه سلامت به شماره 1666 به صورت 24 ساعته فعال است و بیمه‌شدگان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات و ابهامات را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.

انتهای پیام/م

نظر شما