شناسهٔ خبر: 28837333 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برخی رسانه‌ها مسئله‌ی "انتقال دانشجویان خارجی" را بزرگنمایی کردند

رئیس انجمن اندودونتیست‌های ایران تاکید کرد: برخی رسانه‌ها مسئله‌ی "انتقال دانشجویان خارجی" را بزرگنمایی کردند. به گزارش

صاحب‌خبر - رئیس انجمن اندودونتیست‌های ایران تاکید کرد: برخی رسانه‌ها مسئله‌ی "انتقال دانشجویان خارجی" را بزرگنمایی کردند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر حسن رزمی در مراسم افتتاحیه هجدهمین همایش بین‌المللی انجمن علمی پریودنتولوژی ایران اظهار کرد: امروزه شاهد این هستیم که شبکه‌های مجازی با وجود این که فرصتی برای دریافت اخبار و اطلاع رسانی هستند، در برخی موارد باعث انکاس بد واقعیت‌ها شده و افراد را به قضاوت‌های نادرست وامی‌دارند، اما باید توجه کرد که شبکه‌های مجازی بستر مناسبی برای قضاوت نیستند و رسانه‌ها باید برای ارتقاء به کمک علم دندانپزشکی بیایند و مشکلات دندانپزشکان را نیز پوشش دهد.
وی اضافه کرد: یکی از مسایلی که امروزه جامعه دندانپزشکی را درگیر کرده است، آموزش و توانمندسازی دانش آموختگان خارج از کشور و داخلی از طریق "برنامه آموزش ملی" است، رسانه‌ها به جای کمک در این مورد، با انتشار برخی مطالب مانع این کار شده و خدمت را به نام تجارت منتشر کردند.
وی ادامه داد: بحث دانشجویان انتقالی یکی از بحث‌هایی بود که هم وزارتخانه و هم جامعه دندانپزشکی را به چالش کشید، در حالی که این موضوع مربوط به تمامی رشته‌ها و در رشته دندانپزشکی متقاضی بیشتر بود و فرایند گزینشی که اتفاق افتاد به سمت کیفی نگری بود، این قانون ۲۳ سال است که اجرا می‌شود و بحثی نیست که امروز مطرح شده باشد، امسال به دلیل مشکلات اقتصادی مقرر شد تا این دانشجویان یک سال زودتر و با شرایطی سخت‌‌تر پذیرش شوند. 
رزمی تاکید کرد: به هیچ عنوان قرار نیست علوم دندانپزشکی با این تصمیامت افت کند، در برهه‌ای از تاریخ کشورمان با برخی تصمیمات نابجا تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی از ۱۸ مورد به ۶۴ مورد رسید و امروز پس از ادغام برخی دانشکده‌ها، ۴۲ دانشکده رسمی داریم و باید مدیریت کنیم.
وی با اشاره به مشکلات دانشکده‌های دندانپزشکی ناشی از نوسانات ارزی اخیر، عنوان کرد: برخی دانشکده‌ها در تامین مواد و تجهیزات دچار مشکل شده‌اند، از این رو طبق مباحثه با سازمان غذا و دارو، سایت خرید اینترنتی سه مورد از مواد و تجهیزات تحت نظارت وزارت بهداشت، رونمایی می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با شناختی که از تبریز داریم و در صورت مقایسه ظرفیت‌های علمی، زیرساخت‌ها، فضای فیزیکی و مدیریتی این شهر با سایر شهرها امکان برای برگزاری سمپوزیوم و کنگره‌های بزرگ‌تر در تبریز وجود دارد.
گفتنی است؛ هجدهمین همایش بین‌المللی انجمن علمی پریودنتولوژی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سالن کنفرانس هتل کایا در تبریز و با حضور متخصصان و اساتید این رشته از ایران و آمریکا، کانادا، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا برگزار شد.
مراسم افتتاحیه این مراسم با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار آذربایجان شرقی، بیست و ششم مهر ماه برگزار شد و آیین اختتامیه این همایش، جمعه (بیست و هفتم مهر) خواهد بود.
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما