شناسهٔ خبر: 28837275 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی:

۵۰ هزار بیمه شده دو دفترچه ای در آذربایجان شرقی شناسایی شد

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار بیمه شده دو دفترچه ای در آذربایجان شرقی شناسایی شد گفت: در استان این رقم ۱۰ میلیون بار مراجعه در سال است که ۲۷ هزار نفر در روز از خدمات بیمه سلامت بهره گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از تسنیم ، وحید مجیدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه سال 74 بیمه خدمات درمانی آغاز به کار کرد اظهار داشت: افتخارات نظام اسلامی است که یک مجموعه منسجم برای بیمه مردم دارد تا مردم نگرانی از هزینه درمان خود نداشته باشند که این یکی از اصول مصرح قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه سال 91 بیمه سلامت با تجمیع تعدادی از بیمه‌ها تشکیل شد، افزود: در کشور 40 میلیون نفر بیمه شده در بیمه سلامت داریم که در سال 96 نزدیک به 195 میلیون بار، مراجعه درمانی در کشور داشتیم و به عبارتی در هر ثانیه 6 نفر از خدمات بیمه سلامت در پزشک و داروخانه و... استفاده کردند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه 30 درصد این مراجعات زاید است و قابل مدیریت کردن است، گفت: از 40 میلیون بیمه شده فقط 12 تا 13 درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند که 2 درصد است و سرانه بقیه توسط دولت پرداخت می‌شود. در استان این رقم 10 میلیون بار مراجعه در سال است که 27 هزار نفر در روز از خدمات بیمه سلامت بهره گرفته‌اند.

وی این تعداد مراجعه را نیازمند دقت و مداخله بیشتر دانست و با اذعان به اینکه بهره گیری روزانه بیش از 27 هزار نفر از خدمات بیمه سلامت باید تعدیل و معقول‌تر شود خاطر نشان کرد: در سال 96 بیش از 2 میلیون و 150 هزار بیمه شده داریم و با کاهش 150 هزار نفر مواجهیم که این ناشی از اقدام قانونی بیمه سلامت برای رفع همپوشانی و استحقاق سنجی است تا هر فرد ایرانی یک دفترچه داشته باشد و تلاش می‌کنیم تا تعداد دو دفترچه‌ای به سمت صفر سوق یابد.

مجیدی با بیان اینکه بیش از 1 میلیون و 150 هزار نفر بیمه شده روستاییان و عشایر داریم که بیشترین همپوشانی در حوزه روستاییان شناسایی و رفع شد، ابراز داشت: بر اساس تفاهم صورت گرفته بین تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح، بخش دیگری از همپوشانی‌ها شناسایی و رفع خواهد شد. 

وی در ادامه از پرداخت بیش از 850 میلیارد تومان هزینه درمانی به موسسات درمانی خبر داد و ابراز داشت: این آمارها نشان از اهتمام دولت و مجلس برای تامین منابع سلامت است ولی باید از پِرت منابع جلوگیری کرد. 

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 5 ماه از مطالبات موسسات پرداخت شده و در هفته سلامت هم 700 میلیارد ریال از مطالبات پرداخت خواهد شد، گفت: در حوزه سلامت دولت توجه ویژه‌ای دارد لذا از مطالبات داروخانه‌ها هم اگر در هفته سلامت مطالبات تیر ماه را پرداخت کنیم، پرداخت مطالبات تقریبا به روز خواهد شد چراکه تا سه ماه تاخیر برای بررسی پرونده‌ها طبیعی است. ضمن اینکه به بیمارستان‌های خصوصی 5 تا 6 ماه بدهی داریم که تلاش می‌کنیم آن را هم پرداخت کرده و به‌روز کنیم.

وی از  راه‌اندازی صدای مشتری‌های بیمه سلامت با شماره تلفن 1666 خبر داد و افزود: پیام مردم را به صورت 24 ساعته دریافت می‌کنیم و پاسخگوی سوالات مردم هستیم که بنده هم به عنوان مدیرکل دوشنبه‌ها شخصا به بیمه شدگان در این شماره تلفن پاسخگو هستم.

مجیدی هوشمندسازی اداری را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: بیمارستان‌های دانشگاهی بدون دفترچه و با همان سیستم بیمارستان، با کدملی مشکلات و نیازهای بیماران را برطرف می‌کند. 

وی ادامه داد: پرونده‌های تصویربرداری بیماران هم به صورت پرونده الکترونیکی ثبت می‌شود که با کنترل تعداد مراجعات زاید به «ام.آر.آی»، از 19 هزار مراجعه «ام.آر.آی» به 9 هزار مورد رسیدیم و منابع سلامت مردم مدیریت شد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به سوء استفاده برخی از موسسات ارائه خدمات تخفیف درمانی از عنوان سازمان بیمه سلامت، ابراز داشت: گروه‌هایی پیامک تبلیغاتی صدور دفترچه بیمه سلامت و مطالبه هزینه داشتند که باید اعلام کنم، این افراد سودجو هستند و از عنوان بیمه سلامت استفاده کرده و اخاذی می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه هیچ تماسی از بیمه سلامت برای ارائه خدمات گرفته نمی‌شود و اگر چنین موردی بود، مردم با 1666 تماس بگیرند و مانع کلاهبرداری شوند، گفت: در شهرهای هریس، اسکو و اهر و برخی از شهرها این گروه دوباره کار خود را آغاز کرده‌اند و از بیمه سلامت سوء استفاده می‌کنند.

مجیدی در پاسخ به تسنیم در مورد آمار بیمه نشدگان در استان، تصریح کرد: بر اساس آمارگیری سال 95 در کل کشور، حدود 7 میلیون بیمه نشده داریم، در حالی که سال 95 سالی بود که بیمه سلامت کامل اجرا نشده بود.

وی ادامه داد: بیش از 4.3 میلیون بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در استان داریم که به همراه حدود 500 هزار بیمه نیروهای مسلح، نزدیک به 5 میلیون بیمه شده داریم، لذا این رقم، بیش از جمعیت 4 میلیونی آذربایجان شرقی است و بیاید با شناسایی همپوشانی‌ها تا پایان 98، تعداد واقعی بیمه نشده استخراج شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما