شناسهٔ خبر: 28837257 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

پاسخ امریکا را با صادرات بیشتر تراکتورهای ایرانی به بازارهای جهانی می دهیم/ محصولات جدید گروه تراکتورسازی در راهند

نصر: مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران گفت: ما پاسخ امریکا را با صادرات بیشتر تراکتورهای ایرانی به بازارهای جهانی خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اقتصادی نصر، "ابوالفتح ابراهیمی" در واکنش به اعلام لیست جدید تحریم های اقتصادی وزارت خزانه داری ایالات متحده امریکا علیه ایران که نام گروه تراکتورسازی ایران هم در آن قرار دارد، به خبرنگار «نصر» گفت: تحریم وزارت خزانه داری امریکا علیه گروه تراکتورسازی ایران چیز جدیدی نیست و از 10 سال قبل وجود داشته است، منتها قبلاً اینگونه روی آن مانور تبلیغاتی انجام نداده بودند.

وی افزود: ما به هر کشوری برویم مشتری محصولات تراکتورسازی تبریز هستند، صنعت تراکتورسازی بر خلاف خودروسازی در کشورهای محدودی وجود دارد و امریکا یکی از رقبای ما در صنعت تراکتورسازی است و این تحریم با اهداف غالباً اقتصادی انجام شده که هدف آن تضعیف صنعت و تولید ایران و جلوگیری از افزایش توان رقابت کمپانی های ایرانی است.

ابراهیمی ادامه داد: آنچه که امروز اتفاق می افتد، یک جدال اقتصادی است و لازم است همه دولت و بخش خصوصی از تولید داخلی حمایت کنند و این می تواند یک حرکت منسجم در مقابل تحریم های امریکا باشد، اما امروز متاسفانه می بینیم برخی ادارات دولتی اثر بازدارنده در تولید ایفا می کنند، لذا با درک این موقعیت باید به صورت تعاملی به تولید داخلی کمک شود.

وی تاکید کرد: من اعلام می کنم به هیچ وجه از اثرات تحریم امریکا علیه گروه تراکتورسازی ایران بیمناک نیستیم، مگر از قصور برخی عوامل داخلی که در روند تولید مشکل ایجاد می کنند.

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران گفت: ما پاسخ امریکا را با صادرات بیشتر تراکتورهای ایرانی به بازارهای جهانی خواهیم داد، اما به برخی مسئولین داخلی تذکر می دهم که از اقداماتی که باعث اخلال در روند تولید می شود اجتناب کنند، در غیر این صورت مجبورم به صورت مشروح مشکلاتی که برخی ایجاد می کنند را با رسانه ها در میان بگذارم.

ابراهیمی ادامه داد: ما در تولید مشکل نداریم، مشکل ما ایجاد ناهماهنگی های داخلی است که باید ببینیم این موارد واقعا ناهماهنگی است یا خدای نکرده قصدی از بروز این ناهماهنگی ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: تهدید و تحدید امریکا به هیچ وجه در گروه تراکتورسازی ایران کارایی ندارد و ما به نقطه ای رسیده ایم که به هیچ وجه تحریم واردات نمی تواند تراکتورسازی را از تولید بازدارد.

این مقام ارشد گروه تراکتورسازی ایران گفت: تمامی منابع ما در اروپا و کشورهای خارجی پای تولید داخلی آمده است و ما موارد بسیار معدودی واردات جهت تولید انجام می دهیم که علت واردات این موارد محدود تا کنون، عدم صرفه اقتصادی سرمایه گذاری برای تولید داخلی این موارد بوده است.

ابراهیمی ادامه داد: تحریم امریکا یک مورد هم در تراکتورسازی اثر نخواهد داشت. ما 13 هزار سهامدار داریم و به آن ها اطمینان می دهم نه تنها کاستی در تولید نخواهند دید، بلکه چند محصول جدید و به روز هم در راه خط تولید گروه تراکتورسازی ایران است که به زودی رونمایی خواهد شد.

مشروح گفتگوی مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران با خبرنگار «نصر» به زودی منتشر می شود.

انتهای پیام/

نظر شما