شناسهٔ خبر: 28837242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

خروج کلاه سفیدها از سوریه

اسکای نیوز: منبع رسمی در وزارت خارجه اردن اعلام کرد: ۲۷۹ تن از کلاه‌سفیدها اردن را ترک کرده‌اند و بقیه نیز ظرف دو هفته آینده کشور را ترک کرده و به کشورهای اروپایی منتقل می‌شوند.کلاه‌سفیدها گروهی در سوریه هستند که در مناطق تحت سیطره شورشیان فعالیت دارند.

حمله هوایی اسرائیل به غزه

اسکای نیوز: ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای صبح دیروز (چهارشنبه) مدعی شلیک راکتی از غزه شد که بلند شدن صدای آژیرهای خطر را در شهر بئر السبع به دنبال داشت. با این بهانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سلسله حملاتی را به چندین نقطه در غزه انجام دادند.

احداث دیوار بلند ترکیه

سومریه نیوز: ترکیه سومین دیوار مرزی جهان از لحاظ طول را که ۹۱۱ کیلومتر طول دارد، در طول مرزهای خود با ایران و سوریه ساخته است.رسانه‌های ترکیه حامی دولت این کشور دیوار مذکور را «دیوار بزرگ ترکیه» می‌نامند و اعلام کردند، این دیوار سومین دیوار طولانی‌پس از دیوار بزرگ چین و دیوار مرزی مکزیک و آمریکا است.

دیدار مقامات نظامی عربستان و اسرائیل

معاریو: رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در واشنگتن با همتای عربستانی خود دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کرد. او با روسای ارتش‌های مصر و اردن نیز دیدار کرد.

دی میستورا در راه دمشق

النشره: طبق گزارش اطلاعات رسانه‌ای، استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه چهارشنبه هفته آتی (۲۴ اکتبر) (دوم آبان) به دمشق سفر خواهد کرد تا به بررسی تحولات مربوط به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه بپردازد که هدف از آن اصلاح قانون اساسی این کشور است.

ادامه فعالیت و جذب تروریست داعش

رویترز: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد: پیشرفت کمی برای از بین بردن شرایط رشد خشونت و افراط گرایی انجام گرفته است.ژنرال« جوزف دانفورد» در کنفرانسی درباره مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز گفت: چالش‌ها در حوزه نظامی، اطلاعاتی و همکاری‌های اجرای قانون به قوت خود باقی مانده‌اند.
 

نظر شما