شناسهٔ خبر: 28836795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اعلام کرد:

فعالیت ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات در محدوده شهر اراک

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات در محدوده شهر اراک فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اینکه اراک یکی از شهرهای آلاینده کشور است، گفت: مردم اراک امید دارند که مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا بتواند بخشی از بار آلاینده‌ها را بردارد.

میرزایی با اشاره به خلف وعده ایرالکو در انجام مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک اظهار کرد: در شرکت ایرالکو ۷۵۰ دیگ قدیمی وجود داشت که تابه‌حال ۴۵ دیگ باقی‌مانده و این تعداد کمتر از ۱۰ درصد کل دیگ‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه به شرکت آلومینیوم اراک مهلت دیگری داده‌شده است تا خطوط قدیمی را تعطیل کند، ادامه داد: کارگروه به راه‌اندازی کاری ندارد، بحث ما جمع‌آوری دیگ‌هایی است که قابلیت سنجش آلاینده را ندارند و باید تا ۳۰ آبان اتفاق بیافتد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: همچنین این شرکت مکلف شد مباحث مربوط به آند سازی را پیگیری کند.

وی اظهار کرد: در ۶ ماهه اول امسال نسبت به سال قبل، ۱۹% کاهش آلودگی داشتیم، همچنین روز ناسالم برای تمام گروه‌ها یعنی روزی که سطح آلاینده بالای ۱۵۰ باشد، نداشتیم. سطح آلاینده‌ها اغلب بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ بوده است.  

مدیرکل محیط‌زیست استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات در خارج شهر اراک مشغول به فعالیت هستند که برای ۲۵ واحد آن حکم تعطیلی گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: کارگران این واحدها اغلب اتباع هستند که باری برای تولید شغل استان ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما