شناسهٔ خبر: 28836162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

آگاهی‌بخشی دینی و سیاسی به مردم؛ رسالت‌های شاخص نماز جمعه

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که نماز جمعه محل بیم، امید و معرفت و محبت است، مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه را پاسداری از دین خدا و آگاهی بخشی دینی و سیاسی به مردم برشمرد اظهارکرد: نماز جمعه سبب بیم دشمنان و از طرفی موجب امید دوستان است.

صاحب‌خبر -

 نماز جمعه موجب بیم دشمنان و امید دوستان است

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه دراستان و امام جمعه خرم‌آباد، امروز پنج‌شنبه، ۲۶ مهر در همایش فصلی ائمه جمعه لرستان، با تاکید بر ضرورت افزایش معرفت مردم، اظهارکرد: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که نجوای انسان‌‌های عارف بر سه اصل خوف، امیدواری و محبت استوار است.
وی با اشاره به این‌که نماز جمعه محل بیم، امید و معرفت و محبت است، ادامه داد: نماز جمعه سبب بیم دشمنان و از طرفی موجب امید دوستان و محل معرفت و محبت خداست.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که بهترین چیزی که به‌وسیله آن می‌توان مردم را محبوب خدا کرد نماز جمعه است، ادامه داد: وقتی یاد خدا در دل مردم ایجاد شد محبت و معرفت بوجود می‌آید.

نماز جمعه سبب بیم دشمنان و از طرفی موجب امید دوستان است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مهم‌ترین رسالت ائمه جمعه را پاسداری از دین خدا و آگاهی بخشی دینی و سیاسی به مردم برشمرد و گفت: مردم نیازمند آگاهی‌بخشی صحیح هستند.
امام جمعه خرم‌آباد نماز جمعه را یک نهاد سربلند و تاثیرگذار بر افکار عمومی دانست و گفت: مسئله پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت عظیم و باشکوه است که موجب حیرت جهانیان شده است.
این مفسر قرآن کریم با اشاره به ارزش معنوی و اخروی اربعین حسینی، اضافه کرد: اربعین نشانه ارادت مردم به سرور و سالار شهیدان است.

اربعین نشانه یکپارچگی ادیان الهی بر محور امام حسین(ع) است

وی با اشاره به اینکه از نظر سیاسی امروز پیاده‌روی اربعین مانور اقتدار و عظمت امت اسلامی است، اضافه کرد: علاوه‌بر این اربعین نشانه یکپارچگی ادیان الهی بر محور امام حسین(ع) است که این امر آرزوی انبیا و اولیا بوده است.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر رفع موانع خدمات به زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از موضوعات کلیدی امسال است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان برای براندازی نظام تلاش می‌کنند و به هیچ قانون بین‌المللی پایبند نیستند، خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از رسانه و تبلیغات روانی به دنبال سیاه‌نمایی انقلاب و برجسته کردن مشکلات هستند.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که تلاش دشمنان این است که ۲۲ بهمن را تحت‌الشعاع خود قرار دهند و در این راستا وظایف مسئولان سنگین است، اضافه کرد:باید علما روحانیت و مسئولان برای نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیج شوند تا تصویر واقعی از انقلاب ارائه شود.
میرعمادی با تاکید بر تکیه بر نفوذ معنوی انقلاب اسلامی ایران، اضافه کرد: در نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر دستاوردهای چهل ساله نظام اسلامی ایران تکیه شود.
وی با تاکید بر تکیه بر استقلال جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران مستقل نیست و بدون تکیه به شرق و غرب با اقتدار ایستاده است این در حالی‌است که انقلاب اسلامی چهل سال استقلال خود را حفظ کرد.

انتهای پیام

نظر شما