شناسهٔ خبر: 28835732 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشته شدن فرمانده پليس قندهار و زخمي شدن دو نظامي آمريکايي

ژنرال عبدالرازق فرمانده پلیس استان قندهار و چهار نفر از جمله دو نظامی آمریکایی ، رئیس اداره امنیت ملی قندهار و سخنگوی استانداری این استان زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از کابل؛ فرمانده پلیس استان قندهار افغانستان براثر تیراندازی مهاجم مسلح بعد از ظهر امروز در ساختمان استانداری این استان کشته شد. در این تیراندازی که در ساختمان استانداری قندهار روی داد ، ژنرال «عبدالرازق» فرمانده پلیس استان قندهار همراه تصویربردار شبکه تلویزیون دولتی افغانستان جان باختند و چهار نفر از جمله دو نظامی آمریکایی ، رئیس اداره امنیت ملی قندهار و سخنگوی استانداری این استان زخمی شدند. 

ژنرال عبدالرزاق که از فرماندهان شناخته شده دولت افغانستان بود از بیست و نه حمله انتحاری ، انفجار و ترور جان سالم به در برده بود.
گفته می شود این تیراندازی هنگام بازگشت «اسکات میلر» فرمانده کل نیروهای ناتو از استان قندهار و همچنين همزمان با برگزاری نشست استاندار قندهار با کارکنان دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد روي داد.
اسکات میلر برای شرکت در نشست امنیتی با استاندار قندهار دعوت شده بود و این تیراندازی پس از پایان این نشست صورت گرفت  اما اسکات میلر فرمانده آمریکایی ناتو از این حمله جان سالم به در برد.  این تیراندازی در مسیر حرکت "اسکات میلر" فرمانده کل نیروهای ناتو به باند فرود بالگردها صورت گرفت.
برخی منابع گفته اند یک مهاجم مسلح ، بعد از ظهر امروز با ورود به ساختمان استانداری قندهار به سوی حاضران در این ساختمان تیراندازی کرد که براثر آن چند نفر از جمله سخنگوی استانداری قندهار زخمی شدند.
برخی گزارش های تایید نشده از وقوع انفجار در ساختمان استانداری قندهار نیز حکایت می کند.
تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما