شناسهٔ خبر: 28835422 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اختصاصی میزان؛

شکست سنگین نظامیان سعودی و نیرو‌های مزدور در جنوب عربستان / چند پایگاه راهبردی در جنوب استان جیزان به کنترل نیرو‌های یمنی درآمد

خبرگزاری میزان- به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی در این عملیات غافلگیرانه و پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند چند پایگاه نظامی مهم و راهبردی رژیم سعودی را در حومه روستای «القیمه» به کنترل دربیاورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش میزان، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله پس از پیشروی‌هایی که هفته گذشته در جنوب استان جیزان (جنوب عربستان) به دست آوردند، عملیات جدیدی را از روز گذشته با پشتیبانی یگان موشکی علیه نظامیان آل سعود و نیرو‌های مزدور آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی در این عملیات غافلگیرانه و پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند چند پایگاه نظامی مهم و راهبردی رژیم سعودی را در حومه روستای «القیمه» به کنترل دربیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، این پایگاه‌های نظامی که به تسلط نیرو‌های یمنی درآمده اند در نزدیکی روستا‌های «قنبوره، القیمه، الضبیره و العمدان» واقع شده اند؛ این روستا‌ها در جریان عملیات هفته گذشته در جنوب استان جیزان به کنترل نیرو‌های یمنی درآمدند.

گفته شده در جریان درگیری‌ها برای سیطره بر پایگاه‌های نظامی رژیم سعودی در این محور، حدود ۴۰ تن از نظامیان عربستانی و نیرو‌های مزدور شورشی به هلاکت رسیدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

ده‌ها تن از نیرو‌های مزدور آفریقایی با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های رژیم سعودی حملات گسترده‌ای را برای بازپس گیری مناطق تازه تصرف شده انجام دادند که با واکنش قاطع نیرو‌های یمنی مواجه شدند.

نیرو‌های یمنی با توجه به این که بر منطقه اشراف کامل داشتند، تحرکات نیرو‌های مزدور را در حومه مناطق تازه پاکسازی شده رصد کردند و پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته، موفق شدند حملات را در این محور دفع کنند.

به گزارش میزان، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله در تلاش هستند بر تمامی روستاها، پایگاه‌های نظامی، ارتفاعات و رشته کوه‌های جنوب استان جیزان که با مناطق شمالی استان‌های صعده و حجه هم مرز هستند، تسلط یابند.

انتهای پیام/

نظر شما