شناسهٔ خبر: 28835405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

دشمن برای تضعیف شیعه کمر همت بسته است

حوزه/ امام جمعه مرند بر ضرورت تبیین پیام های نهضت عاشورا تاکید کرد و گفت: امروز دشمن با تمام وجود، کمر همت بسته تا مکتب تشیع را تضعیف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسملین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، چهارشنبه شب در سومین دوره همایش ادبی «ماه خرابه نشین» که با حضور شاعران ترک زبان اهل بیت(ع) در حسینیه حضرت رقیه(س) مرندی های مقیم قم برگزار شد، با اشاره به همایش حماسه آفرین اربعین حسینی، اظهار داشت: مغلوب صحنه عاشورا، یزید و یزیدیان بودند و امام حسین(ع) و خاندان ایشان، یزیدیان را مغلوب کردند.

وی افزود: حضرت علی(ع) حدود 4 سال حکومت کردند، اما بعد از 100 سال حکومت یزیدیان، این نام اهل بیت(ع) بود که ماندگار شد و ما مفتخریم که با عشق ولایت بزرگ شده ایم.

امام جمعه مرند با اشاره به نقش خطیر حضرت رقیه(س) در مجلس شام خاطرنشان کرد: نقش حضرت رقیه(س) در بعد از عاشورا به قدری پررنگ بود که حتی در معرفی امیرالمومنین علی(ع) نیز موثر بود، اما امروز دشمن با تمام همت خود، کمر همت بسته تا مکتب تشیع را تضعیف کند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده تاکید کرد: عزتی که امروز شیعه و امام حسین(ع) دارد باید الگوی همه ما باشد، ملت ایران مقاومت و ایستادگی را از این نهضت فرا گرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: نباید رمزهای ماندگاری نهضت عاشورا را فراموش کنیم، اگر حضرت رقیه(س) امروز نیز نامش بر سر زبان هاست، به دلیل بزرگی این دختر خردسال حضرت سیدالشهداست.

وی خاطرنشان کرد: جوان و نوجوان شیعه عاشق امام حسین(ع) نیز نباید نسبت به نماز و احترام به والدین و رعایت حلال و حرام سستی کند.

امام جمعه مرند در پایان ابراز امیدواری کرد: با نابودی آل سعود خائن بدتر از یهود، شاهد گسترش هرچه بیشتر مکتب تشیع باشیم.

 

نظر شما