شناسهٔ خبر: 28835248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اتحادیه برای پیگیری مطالبات مؤسسات در سطح ملی شکل گرفت

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه گفت: تشکل‌های قرآنی کشور و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی به منظور پیگیری مطالبات مؤسسات و اتحادیه‌های استانی در سطح ملی شکل گرفت.

صاحب‌خبر -

اتحادیه قرآنی برای پیگیری مطالبات مؤسسات در سطح ملی شکل گرفت

حجت محمودی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به تدوین شیوه‌نامه تشکیل مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با هدف توسعه و تعمیق معارف بلند کلام وحی و اهل‌بیت(ع) تشکیل شدند.
وی افزود: طی دو دهه از گذشت فعالیت‌های مراکز قرآنی و بسترسازی برای اعتلاء و سازماندهی حرکت‌های خودجوش قرآنی آحاد مردم، این امر با سرعت بالایی توسعه یافت.
محمودی با اشاره به اهداف تشکیل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان‌ها، اظهار کرد: اتحادیه‌های مؤسسات قرآن و عترت استان‌ها نیز به منظور ایجاد و تقویت زمینه هماهنگی و همسویی و تعامل بین مؤسسات قرآنی استان و ارتقاء جایگاه قانونی و اجتماعی مؤسسات قرآنی - مردمی و دفاع از حقوق آن‌ها شکل گرفته است.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه گفت: دو اتحادیه مرکزی تحت عناوین اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی به منظور پیگیری مطالبات مؤسسات و اتحادیه‌های استانی در سطح ملی شکل گرفت.
وی افزود: طی سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی هم‌افزایی ظرفیت دو اتحادیه و حذف موازی‌کاری‌ها بود.
محمودی تصریح کرد: این مهم پس از تشکیل هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مورد توجه این هیئت قرار گرفت و در مسیر اجرای مصوبه، جلسات 24 و 25 شورای توسعه فرهنگ قرآنی مبنی بر ادغام دو اتحادیه و رسمیت اتحادیه واحد مبتنی بر مصوبات هیئت رسیدگی زمینه لازم در راستای تشکیل اتحادیه واحد قرآنی در استان‌ها را فراهم نمود.
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: در شیوه‌نامه تدوین شده ضوابط و نحوه برگزاری مجمع عمومی مذکور اشاره دارد و 24 مهرماه به تصویب کمیته رسیده و مفاد آن برای تمام مؤسسات، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها لازم الاجرا است.
انتهای پیام

نظر شما