شناسهٔ خبر: 28835236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

"حرکت، برای سلامت زنان" شعار هفته سلامت زنان

كاشان/ معاون بهداشتی دانشگاه گفت: "حرکت، برای سلامت زنان" شعار هفته سلامت زنان 24 لغایت 30 مهرماه سال جاری نامگذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی گفت: هر ساله هفته پایانی مهر ماه با عنوان هفته ملی سلامت بانوان ایرانی، با انتخاب و محوریت یکی از عوامل تاثیرگذار در سلامت آنان برگزار می شود.

وی افزود: زنان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و علاوه بر مدیریت سلامت اعضاء خانواده، الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم به نسل بعدی را بر عهده دارند.

دکتر مروجی، با بیان اینکه شیوع کم تحرکی در جامعه زنان کشور دو برابر مردان است، تصریح کرد: تاثیر کم تحرکی بر کلیه ابعاد سلامت زنان از بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها  گرفته تا مشکلات روانی اجتماعی، اسکلتی عضلانی و ناباروری به عنوان مهمترین علل ناتوانی زنان به اثبات رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که ورزش، خطر سرطان سینه را در زنان کاهش می دهد.

وی، اهمیت ورزش در پیشگیری از سرطان سینه را به دو دلیل اثرات فیزیکی مستقیم آن در پیشگیری و اثر غیر مستقیم آن از طریق پیشگیری از افزایش وزن به ویژه در زنان یائسه عنوان کرد.

دکتر مروجی یادآور شد: ورزش مستمر و منظم به عنوان یک نسخه رایگان برای سلامت زنان به حساب می آید و محققان توصیه می کنند زنان در سنین قبل از یائسگی و پس از آن حداقل 3 تا 5 روز در هفته به مدت 150 دقیقه فعالیت فیزیکی با شدت متوسط داشته باشند.

روزشمار هفته سلامت زنان به شرح ذیل است:

 

فعالیت جسمانی زنان، در هر زمان و هر مکان

 سه شنبه 24مهر

قلیان پدیده ای تلخ و زیانبار در زندگی زنان

 چهار شنبه 25مهر

زنان مدیران تغذیه خانواده از مزرعه تا سفره

 پنج شنبه 26مهر

استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی و کاهش آسیب های آن

 جمعه 27 مهر

سرطان های زنان قابل پیشگیری و درمان

 شنبه 28 مهر

تامین حقوق سلامت زنان، ضامن سلامت خانواده

 یکشنبه 29 مهر

پیشگیری از رفتارهای پرخطر و عفونتهای آمیزشی

 دوشنبه 30مهر

 

نظر شما