شناسهٔ خبر: 28835173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: مدارس نباید «مشق روزِ تعطیل» به دانش‌آموزان بدهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: هیچکدام از مدارس استان حق ندارند برای روزهای تعطیل که دانش آموزان نیاز به تفریح و بازی دارند، به آنها مشق بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ مجید یزدان پناه در همایش بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان که در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه برگزار شد، بابیان اینکه مدارس و خانواده ها با سخت گیری در بحث آموزش عرصه را بر دانش آموزان تنگ کرده اند، اظهار کرد: در تمام طول هفته دانش آموزان وقت خود را یا در کلاس های درس و یا در کلاس های مختلف تقویتی سپری می کنند، لذا عملا فرصتی برای تفریح و بازی دانش آموزان باقی نمی‌ماند.

وی با انتقاد از تبلیغات گسترده صدا و سیما در بحث ترویج کتاب ها و کلاس های تقویتی، عنوان کرد: درحال حاضر اولویت اول تا سوم خانواده ها و نظام آموزشی ما برای دانش آموزان «مدرسه، کلاس و درس» شده و کاملا آنها را در محاصره آموزش قرار داده ایم. مدارس حق ندارند برای روزهای تعطیل دانش آموزان مشق تکلیف کنند. مدارس به جای تمرکز در دادن مشق به دانش آموزان سعی کنند که استعداد آنها را در رشته های مختلف کشف و آموزش مهارت های اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

یزدان‌پناه همچنین با بیان اینکه متاسفانه فاصله بین مدارس و خانواده ها زیاد است، اعلام کرد: در این رابطه هم خانواده ها مقصر هستند و هم مدارس و ضروری است این فاصله را کم کنیم.نشست‌های اولیا و مربیان نیز عموما ختم به مسائل اقتصادی و دریافت پول از خانواده‌ها می شود که این روند باید متوقف شود و بیشتر سعی در آگاه کردن خانواده ها در ابعاد مختلف تربیتی، آموزشی و پرورشی کنیم.

وی درادامه به جایگاه تعلیم و تربیت در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: کشورها در تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ... پیشرفتی داشته باشند، باید بنای کار را در تعلیم و تربیت و آموزش قرار دهند تا موفق شوند. برای داشتن کشوری پیشرفته در تمام حوزه ها باید روی بحث آموزش و پرورش دانش آموزان کار شود.

یزدان‌پناه همچنین بااشاره به نامگذاری 24 آبان تا سوم مهر به نام هفته  «پیوند اولیا و مربیان» اظهار کرد: یکی از نگرانی هایی که در این حوزه همواره با آن مواجه بوده ایم، عدم شرکت پدران در جلسات اولیاء و مربیان است. طبق یک فرهنگ غلط تمام مسئولیت تربیت فرزندان به عهده مادران است که امیدورایم این فرهنگ اصلاح شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما