شناسهٔ خبر: 28834944 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

مقایسه آماری مهاجمان تیم ملی

نود

گروه ورزشی: هفته قبل در برنامه نود نظرسنجی «در جام ملت‌های آسیا به گلزنی کدام بازیکن، امید بیشتری دارید؟» پرسیده شد که در آن سامان قدوس بیشترین رای را آورد. با بررسی آماری بازیکنان تهاجمی تیم ملی، شرایط متفاوت آن‌ها مشخص می‌شود.

صاحب‌خبر -
یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های کی‌روش در خط حمله صورت می‌گیرد. جایی که سرمربی تیم ملی با ترافیک لژیونرها مواجه شده است. از مهدی طارمی که هر وقت برای تیم ملی گل زده، ایران برنده شده تا کریم انصاری‌فرد زننده گل ایران در جام‌جهانی در این رقابت حضور دارند.همچنین او علیرضا جهانبخش را دارد که حتی تا به حال گل ملی مهمی هم نزده باشد، با فرم خوبش همیشه همه را امیدوار به گلزنی نگه‌ می‌دارد. یا مهدی ترابی که تا مدت‌ها به طور طعنه‌آمیزی گل‌هایش در تیم کی‌روش بیشتر از گل‌های باشگاهی‌اش بود و بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۸ هم در هر دو بازی تیم ملی گل زد.همچنین سردار آزمون به عنوان تنها مهاجم کی‌روش که در جام ملت‌های قبلی هم گل زده بود. کی‌روش حتما روی گلزنی سامان قدوس و کاوه رضایی هم حساب ویژه‌ای باز کرده است.

سردار آزمون؛ تنها گلزن جام ملت‌ها
سردار تنها بازیکن خط هجومی کی‌روش است که در جام ملت‌های قبلی هم برای ایران گل زده بود. آزمون در جام ملت‌های ۲۰۱۵ به قطر و عراق گل زد. بازیکنی که با زدن ۲۳ گل در ۳۸ بازی، نزدیک‌ترین میانگین گلزنی در بازی‌های ملی را نسبت به علی دایی دارد.سردار با وجود افت در یک سال اخیر، موتور گلزنی‌اش در این فصل از لیگ روسیه دوباره روشن شده است. آزمون در ده بازی لیگ، روی هشت گل تیمش تاثیر مستقیم داشت. آماری که نشان می‌دهد آزمون در حال گذر از مرحله بحران و افت فوتبالی‌اش است، البته به شرطی که صفحه اینستاگرامش این فرصت را به او بدهد!

علیرضا جهانبخش؛ آقای گل بدون گلِ مهم
آقای‌گل فصل قبل لیگ هلند هنوز هیچ گلی ملی مهمی نزده است. فقط ۶ گل در ۴۴ بازی ملی نشان می‌دهد که هر چقدر جهانبخش روی گل‌های تیم ملی تاثیرگذار است، نمی‌شود روی گل زدن شخص او حساب ویژه‌ای باز کرد. جهانبخش که دیشب ششمین گلش در تیم ملی را زد، این فصل هنوز موفق نشده در لیگ جزیره تاثیرگذار باشد و در ۳۴۸ دقیقه حضورش صفر گل و پاس‌گل را ثبت کرده است.

کریم انصاری‌فرد؛ تنها گلزن جام‌جهانی
آمارها برای کریم خیلی امیدوارکننده نیست. انصاری‌فرد در ۶۷ بازی ملی فقط ۱۷ گل زد. حضور انصاری‌فرد در ناتینگهام فارست هم منتفی شده و او فعلا بدون تیم است. همچنین مسن‌ترین یار تهاجمی تیم ملی هم هست. اما این‌ها روی منفی داستان بود و این سکه برای کریم یک روی مثبت هم دارد.اینکه انصاری‌فرد تنها شاگرد کی‌روش بود که در جام جهانی ۲۰۱۸ برای ایران گل زد. همچنین فصل گذشته هم عملکرد خوبی در لیگ یونان داشت و با تسریع بخشیدن به انتخاب تیم باشگاهی‌اش می‌تواند دوباره امیدها را در دل کی‌روش زنده کند.

کاوه رضایی؛ جانشینِ معجزه
۹ بازی و یک گل به سیرالئون، خلاصه‌ای از کارنامه ملی کاوه رضایی است. مهاجمی که با خداحافظی گوچی، فرصت خوبی نصیبش شده که به جام ملت‌ها سفر کند. کاوه این فصل تا قبل از مصدومیت اخیرش، ۴ گل در هفت بازی برای کلوب‌بروخه زده است.

مهدی طارمی؛ گلِ برنده
تا به حال هر بار که طارمی برای تیم ملی گل زده، ایران برنده آن مسابقه شده است. طارمی میانگین هر سه مسابقه یک گل را در ۳۳ بازی ملی‌اش به جای گذاشته است. مهدی طارمی در هشت مسابقه این فصل، ۳ گل هم برای الغرافه به ثمر رسانده است.

مهدی ترابی؛ گلزنِ ملی
به طور طعنه‌انگیزی تا مدت‌ها گل ملیِ ترابی از گل‌های باشگاهی‌اش بیشتر بود! ترابی شب قبل ششمین گل‌اش را هم در تیم ملی به ثمر رساند. یعنی این بازیکن در هر دو بازی بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۸ برای ایران گل زده تا نشان دهد انگیزه‌ای ویژه‌ای برای حضور در جام ملت‌ها دارد. آن هم در شرایطی که هنوز گلی در این فصل برای سایپا نزده است.

سامان قدوس؛ گلزن اما نه در تیم ملی
با هر کدام از سه گل و دو پاس‌گل قدوس در این فصل از لیگ فرانسه، حسرت ایرانی‌ها بیشتر می‌شد که چرا به این ستاره ۲۵ ساله در جام‌جهانی کم بازی رسید. البته سامان در تیم ملی مانند آمیان در خط حمله بازی نمی‌کند و تا حالا در ۱۴ بازی ملی فقط یک گل آن هم در دیداری دوستانه زده است.

نظر شما