شناسهٔ خبر: 28834609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

خدابنده در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش و مدیران مدارس صالح آباد:

دانش آموزان در مدرسه باید مهارت زندگی کردن بیاموزند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دیدار با جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش و مدیران مدارس شهرستان صالح آباد گفت : ایجاد بستر مناسب برای آموزش مهارت های مرتبط با شغل های روستاها در مدارس یکی از مسیرهایی است که موجب ماندگاری مردم در شهرها و روستاهای کوچک و ایجاد شغل مناسب برای ساکنین می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ، قاسمعلی خدابنده در این جلسه اظهار داشت: باتوجه به محرومیت هایی که در شهرستان هایی مانند صالح آباد با آن روبرو هستیم تلاش خواهیم کرد با نگاهی که به موضوع عدالت آموزشی داریم اولویت هایی را برای بهبود شرایط آموزش و پرورش در این منطقه در نظر بگیریم.

وی با بیان این که عدالت آموزشی زیربنای عدالت اجتماعی است ادامه داد: اگر قرار است سطح زندگی و معیشت مردم را ارتقا بخشیم در ابتدا باید گام نخست ما ایجاد عدالت آموزشی باشد، متاسفانه صالح آباد از محرومیتی قدیمی رنج می برد که علیرغم تمام خدماتی که در دولت تدبیر و امید برای توسعه فعالیت های آموزشی و پرورشی ارایه شده اما برای رسیدن به شرایط نسبتا مطلوب نیاز به تلاش و توجه بیشتری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود :  ایجاد بستر مناسب برای آموزش مهارت های مرتبط با شغل های روستاها در مدارس  یکی از مسیرهایی است که موجب ماندگاری مردم در شهرها و روستاهای کوچک و ایجاد شغل مناسب برای ساکنین می شود.

وی در پایان اظهار داشت: بسیاری از دانش آموزان ما دوره تحصیل در مدارس را در شرایطی پشت سر می گذارند که هیچ مهارت عملی را فرا نگرفته اند و این موضوع باید ما را درخصوص آموزش مهارت در مدارس فعال تر کند.

سیدخلیل صدر؛ رییس اداره آموزش و پرورش صالح آباد هم در این مراسم اظهار داشت : بیش از هشت هزار و 600 دانش آموز در 142 مدرسه این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که بیش از 700 همکار فرهنگی وظیفه آموزش و پرورش این دانش آموزان را برعهده دارند.

وی افزود : بهره گیری از نیروهای غیربومی و عدم ماندگاری نیروی انسانی ، کمبود اعتبارات و مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی از اصلی ترین چالش هایی ست که امروز با آن درگیر هستیم.

 

نظر شما