شناسهٔ خبر: 28834519 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

بالن اینترنتی برای ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر شد

بعد از استقرار نسل پیشرفته تری از بالن های اینترنتی به نام بام 2 در مرز مهران برای ارایه خدمات به زائران حسینی در ایام اربعین، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از محل استقرار آن در مرز مهران، بازدید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات به اتفاق ملکی جهان مدیرکل تنظیم مقررات جنوب کشور و بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با حضور در محل استقرار بالن مخابراتی بام ٢ در مرز مهران، از نزدیک در جریان خدمات این بالن قرار گرفتند. 
در این بازدید، حقیقت مدیر پروژه بام٢، توضیحاتی در خصوص مشخصات و عملکرد این بالن در ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی مطالبی را بیان کرد.
سامانه بام ۲ از فناوری ۴G-LTE برای ارتباط با کاربران استفاده می کند تا ضمن افزایش چشمگیر در محدوده پوشش، از حدود یک کیلومتر به ۱۰ کیلومتر، تعداد کاربران و نرخ داده قابل انتقال نیز چند برابر شده است.

این بالن در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.

در واقع بالن بام ٢، در پی موفقیت عملکرد بالن اینترنتی بام ١ در مراسم اربعین سال قبل در مرز مهران و کمک رسانی به مردم آسیب دیده زلزله غرب کشور، با تغییراتی نسبت به قبلی به. منظور ارتقاء خدمات، طراحی و به بهره برداری رسیده است.
بالن بام 2، بام ١ در مرز خسروی  مستقر شده و آماده ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی است.

 

 رسانه جدید


نظر شما