شناسهٔ خبر: 28834420 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

در گفت و گو با ایسکانیوز مطرح شد؛

انتقاد عضو کمسیون آموزش مجلس از افزایش تعداد دانشگاه های غیرانتفاعی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از افزایش بی رویه تعداد دانشگاه های غیر انتفاعی در کشور انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره افزایش دانشگاه‌های غیرانتفاعی اظهار داشت: موضوع تعدد دانشگاه های غیرانتفاعی در حالی که ممکن است منافعی داشته باشد، مضراتی نیز به همراه دارد.

وی افزود: در بحث مهارت آموزی دو دانشگاه که زیر مجموعه دو وزارتخانه متفاوت است در کشور وجود دارد؛ در بخش های دیگر نیز این رویه ادامه دارد که روند صحیحی نیست. این موضوع باعث شده است هزینه آموزش عالی کشور بسیار افزایش پیدا کند.

سلیمی ادامه داد: متاسفانه تعدد دانشگاه در کشور بسیار زیاد است و هر بخشی به نوبه خود اقدام به تاسیس دانشگاه کرده است؛ از جمله تاسیس دانشگاه های پیام نور، فنی حرفه ای، علمی و کاربردی، دولتی و صنعتی که متاسفانه همچنان ادامه دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دانشگاه های غیر دولتی تصریح کرد: در بخش غیر دولتی نیز شاهد همین مشکلات هستیم؛ متاسفانه مسئولان صرفا در راستای افزایش هزینه های کشور عمل می کنند.

وی تاکید کرد: اگر این رویه ادامه پیدا کند، نتیجه‌ای جز افزایش هزینه های مردم در پی نخواهد داشت که مسئولان وظیفه دارند این وضعیت را سامان دهند، مجلس شورای اسلامی نیز اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

108 / 167

نظر شما