شناسهٔ خبر: 28834156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

6500 زائر پاکستانی اربعین وارد زاهدان شدند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: 6 هزار و 500 زائر پاکستانی اربعین حسینی در 72 ساعت اخیر وارد زاهدان شده و مورد استقبال مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز  آیت الله عباسعلی سلیمانی چهارشنبه شب در جریان بازدید از زائر سرای امام رضا (ع) به اتفاق معاون امنیتی انتظامی و سیاسی اجتماعی استاندار، فرماندار زاهدان و شماری از مسئولان و روحانیون به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم این استان با جان و دل از زوار کربلای معلی استقبال و پذیرایی می کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: از آنجایی که شمار زیادی زائر به یکباره وارد زاهدان شدند علاوه بر زائر سرای امام رضا (ع) چند سالن دیگر آماده برای اسکان و پذیرایی از آنان شده است.
عضو خبرگان رهبری گفت: مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی عاشق و دوستدار امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) هستند و همه ساله از زوار پاکستانی کربلای معلی بنحو شایسته ای پذیرایی می کنند.
امام جمعه زاهدان افزود: علاوه بر زاهدان در میرجاوه نیز زائر سرا و موکب های استقبال و پذیرایی از زوار کشور دوست و همسایه پاکستان آماده شده است و زوار پس از ورود به خاک ایران از مرز میرجاوه در این مکان ها استراحت و سپس عازم زاهدان می شوند.

** تمهیدات لازم برای پذیرایی از زوار آماده شده است
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر دستگاههای دست اندرکار برای اسکان و پذیرایی از زوار اربعین، مشارکت مردمی استان نیز در این زمینه چشمگیر و قابل تقدیر است.
محمد هادی مرعشی اظهار داشت: جوانان عاشق ولایت و امامت از لحظه ورود زوار به خاک ایران به انحاء مختلف در تلاش برای خدمات رسانی به آنان هستند.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری بیان کرد: تمامی تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی از زوار پاکستانی در میرجاوه و زاهدان آماده شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: خدمت با شوق و اشتیاق جوانان شیعه و سنی به زوار حسینی نشان از عشق و علاقه آنان به سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا دارد بطوریکه در هر گوشه از زائر سرا و یا در مسیر ورودی و عبور زائران اربعین جوانان در حال خدمتگزاری هستند.

** زاهدان خرسند از میزبانی زوار حسینی 
فرماندار زاهدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مردم این شهرستان میزبانی از زوار حسینی را افتخار می دانند.
ابوذر مهدی نخعی اظهار داشت: با همکاری دستگاههای دست اندرکار و شماری از خیران زاهدانی تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای اسکان و پذیرایی از زائران پاکستانی اربعین فراهم شده و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: علاوه بر زاهدان در محل نصرت آباد واقع در مسیر کرمان و همچنین خزوجی مسیر مشهد مقدس موکب های خدمت رسانی به زوار حسینی مستقر و آماده خدمتگزاری هستند.

** دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 هزار زائر پاکستانی با 103 دستگاه اتوبوس امروز وارد زاهدان شدند.
رضا بختیاری افزود: پنج هزار نفر از این افراد در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان و هزار نفر در میرجاوه اسکان داده شدند.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده تمام تمهیدات لازم برای پذیرایی مطلوب از زوار پاکستانی پیش بینی شده است به طوری که مردم سیستان و بلوچستان آماده پذیرایی از 70 هزار زائر کشور دوست و همسایه هستند.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: این ستاد در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی اربعین فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه فعالیت این ستاد برای خدمات رسانی از 21 مهر آغاز شده و تا هفت آبانماه ادامه دارد اظهار داشت: امسال علاوه بر میرجاوه سه مکان در زاهدان برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران پاکستانی پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما