شناسهٔ خبر: 28834033 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

شهردار منطقه شش

مسجدسرای گلها با 11 خانه فرهنگی در حال ساخت است

شهردار منطقه شش با اشاره به پیشرفت پروژه مسجدسرای گل‌ها، گفت: این مسجدسرا در مساحتی حدود ۶۰۰ متر مربع و در سه طبقه و حجم کار ۱۹۲۰ متر مربع با دو بخش مسجد وسرای محله در حال ساخت است و با راه‌اندازی ۱۱ خانه فرهنگی به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه شش، محمدرضا دهداری‌پور، با اشاره به پیشرفت پروژه مسجدسرای گلها، گفت: موقعیت جفرافیایی این مسجدسرا به گونهای است که از شمال به بزرگراه جلال آل احمد و از جنوب به شهرک گل‌ها دسترسی دارد و این موقعیت مکانی شرایط دسترسی آسان و بهرهمندی از امکانات مسجدسرا را برای اهالی منطقه فراهم می‌کند.

 

شهردار منطقه شش با اشاره به پیشرفت پروژه مسجدسرای گل‌ها، گفت:این مسجدسرا در مساحتی حدود ۶۰۰ متر مربع و در سه طبقه و حجم کار۱۹۲۰ متر مربع با دو بخش مسجد و سرای محله در حال ساخت است و با راه‌اندازی ۱۱ خانه فرهنگی به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

 

شهردار منطقه شش اضافه کرد: این مسجدسرا علاوه بر اینکه مانند تمامی مساجد امکاناتی مانند شبستان، سالن زنانه و مردانه خواهد داشت، پیش‌بینی شده در این سرا ۱۱ خانه برقرار شود که برخی از آن‌ها شامل خانه عترت و قرآن، خانه دوام ایمنی، خانه کودک، خانه کتاب، خانه علم و زندگی، خانه فناوری و اطلاعات، خانه فرهنگ و هنر، خانه سلامت، خانه پژوهش و خانه کارآفرینی است.

 

دهداری‌پور توضیح داد: پروژه مسجد سرای منطقه شش الگویی ویژه از ارتباط بین مسجد و سرای محله است که برای اولین بار در کشور به عنوان الگوی مذهبی و مردمی رونمایی می‌شود.

 

یادآور می‌شود؛ مسجدسرای گل‌ها به‌ عنوان نخستین مسجدسرای پایتخت شناخته میشود و طراحی مسجدسرای گل‌ها به گونه‌ای است که سرای محله و مسجد ورودی جداگانه دارند، اما امکان دسترسی سرا به مسجد ایجاد شده و شهروندان بعد از حضور در کلاس‌های فرهنگی سرای محله گل‌ها می‌توانند به راحتی در برنامه‌های مذهبی مسجد هم شرکت کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما