شناسهٔ خبر: 28834017 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ترویج فرهنگ عاشورایی کاهش آسیب های جامعه را به همراه دارد

به گزارش ایرنا، «محسن شریفی» شامگاه چهارشنبه در پنجمین همایش منطقه ای شعر عاشورایی در سالن سلمان ساوجی اظهار داشت: مکتب و فرهنگ عاشورا یکی از مهمترین عوامل

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، «محسن شریفی» شامگاه چهارشنبه در پنجمین همایش منطقه ای شعر عاشورایی در سالن سلمان ساوجی اظهار داشت: مکتب و فرهنگ عاشورا یکی از مهمترین عوامل بازدارنده برای محافظت از قشر جوان در برابر انواع آسیب های اجتماعی است.
وی گفت: ادبیات عاشورایی مجموعه کاملی از ارزش هایی چون ایثار، مقاومت، جوانمردی، نبوغ و علایقی است که می تواند نجات دهنده بخش عظیمی از جامعه انسانی در جهان امروز باشد.
شریفی با اشاره به همایش شعر عاشورایی افزود: 320 اثر شعری از 120 شاعر اهل استان های قم، البرز، مرکزی، قزوین و همدان به دبیرخانه همایش ارسال شد که در نهایت و با رای هیات داوران، آثار برگزیده معرفی و مورد تشویق قرار گرفتند.
امام جمعه ساوه نیز گفت: شعر و ادبیات بیانگر اندیشه و بازتاب دهنده فرهنگ عمومی ملت ها است.
حجت الاسلام سید «ابراهیم حسینی» افزود: شعر و خطابه همانند رسانه ها با انتقال پیام، قدرت تاثیرگذاری بالایی دارد.
وی افزود: نرم افزار و منطق دنیای استکبار زور است و اگر آمریکا و استکبار از لحاظ نرم افزاری حرفی برای گفتن داشتند، به اقداماتی مانند تحریم، ارعاب و ترور متوسل نمی‌شدند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: رسانه های نرم افزاری مانند انواع سخت افزاری بسته به محتوا و جهت گیری، می توانند تاثیر خوب یا بد داشته باشند و شعر عاشورایی نیز به مثابه یک رسانه باید پیام عاشورا را به درستی، به صورت حماسی و واقع ‌بینانه منتقل کند.
وی گفت: شاعر اهل بیت (ع) باید در بیانش دارای اخلاص و احساس مسئولیت باشد و باید اشعار عاشورایی فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ترغیب کند.
در پایان این همایش که فرماندار ساوه و جمعی از شعرا و مسئولان این شهرستان نیز حضور داشتند، با رای هیات داوران محمد مهدی خانمحمدی از قم، علی اصغر ذاکری از ساوه و عباس همتی از قزوین رتبه های برتر را به دست آوردند.
ساوه از شهرهای قدیمی ایران زمین است که در تاریخ خود شاعران و نویسندگان به نام و معروفی با آثاری فاخر داشته است که نامدارترین آنها سلمان ساوجی است.
9921/6539/3075
انتهای پیام

نظر شما