شناسهٔ خبر: 28833941 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه پیام نور رشت عنوان کرد:

مسابقات ملی مناظره دانشجویان؛ الگوی موفق کرسی های آزاداندیشی

گروه اجتماعی - اسکندری، یکی از رسالت های دانشگاه را تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر شکل گیری کرسی های آزاداندیشی دانست و گفت: برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان یکی از الگوهای موفق در سطح کشور در زمینه کرسی های آزاداندیشی است.

صاحب‌خبر -

مسابقات ملی مناظره دانشجویان؛ الگوی موفق کرسی های آزاداندیشی

محمد اسکندری، رئیس دانشگاه پیام نور رشت در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری مرحله منطقه ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به میزبانی گیلان، اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه ما را جوانان تشکیل می دهند و قشر جوان به عنوان قاطبه ملت ایران نقش بسیار بزرگی در تامین نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه هرچقدر نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی توانمندتر باشد، دستیابی به اهداف توسعه سریع تر اتفاق می افتد، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند دانشجویان را که جزو قشر جوان جامعه هستند، توانمند کند به چالش کشیدن افکار و اندیشه های آنان از طریق برگزاری کرسی های آزاداندیشی و مناظره است.

این مقام مسئول ادامه داد: دانشجویان از رهگذر گفت وگو و مناظره دچار تحول می شوند، زیرا مطالعه می کنند، سوادشان را افزایش می دهند و قدرت تحلیلشان را بالا می برند و لذا می توانند در مسائل جامعه و توسعه کشور نقش بی بدیلی ایفا کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور رشت، برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی را سرمایه گذاری پایدار دانست و عنوان کرد: خوشبختانه نظام آموزشی ما در قالب دانشگاه ها و پژوهشگاه ها توجه ویژه ای به این امر داشته و جهاددانشگاهی به عنوان بزرگترین شبکه پژوهشی کشور که زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می کند، بسیار اثرگذار است.

وی کمک به بینش دانشجویان را وظیفه اصلی دانشگاه دانست و متذکر شد: یکی از ضرورت هایی که ایجاب می کند اینگونه مسابقات و مناظرات در محیط های دانشگاهی برگزار شود، افزایش بینش سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دانشجویان است.

اسکندری، با بیان اینکه مسابقات ملی مناظره دانشجویی به جامعه پذیر شدن جوانان کمک می کند، یادآور شد: در مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان شاهد بودیم که نه تنها بحث های اجتماعی و فرهنگی، بلکه مباحث سیاسی، اقتصادی، اقتصاد توسعه و اقتصاد پویا از جمله آمایش سرزمین مطرح شد و دانشجویان نه به صورت تقابلی، بلکه کاملا تعاملی همدیگر را اقناع کردند.

وی یکی دیگر از رسالت های دانشگاه را تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر شکل گیری کرسی های آزاداندیشی علمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... دانست و گفت: برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان یکی از الگوهای موفق در سطح کشور در زمینه کرسی های آزاداندیشی است.

این مقام مسئول، از دانشجویان خواست از فرصت مسابقات مناظره استفاده کنند و قدرت بیان و اثرگذاری کلامشان را در جامعه ببینند و به این باور داشته باشند که جایگاهی به نام «دانشگاه» وجود دارد که علاقمند و مشتاق به شنیدن حرف ها و اندیشه های آنان است.

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشجویان با حضور در مسابقات ملی مناظره و گذراندن این دوره ها و صحبت کردن در چنین فضاهایی علاوه بر اینکه می توانند بر بالندگی ذهنی خودشان بی افزایند، ظرفیت های علمی و استدلالی خودشان را مورد سنجش قرار می دهند.

به گزارش ایکنا، مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان به همت جهاددانشگاهی استان گیلان از 21 لغایت 25 مرداد 97 در دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد. در این راستا، مرحله منطقه ای مسابقات ملی مناظره دانشجویان نیز با حضور تیم های شرکت کننده از استان های اردبیل، زنجان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین و گیلان از 29 مهر لغایت 2 آبان 97 در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

این مناظره به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان و با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما