شناسهٔ خبر: 28833920 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی خبر داد

25 واحد نیروگاهی پیش از خرداد سال آینده وارد مدار می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، محسن طرزطلب با اعلام اینکه نیروگاه هریس باید تا قبل از پیک سال آینده وارد مدار شود، افزود: این نیروگاه مشکلاتی از جمله راه دسترسی و کمبود گاز دارد که با هماهنگی استان درصدد حل این مشکلات هستیم.

وی در خصوص نیروگاه سهند بناب که با اعتبار دولتی احداث می‌شود، اظهار داشت: این نیروگاه در کلاس اف و با ظرفیت تولید 450 مگاوات احداث و تا سال 1400 وارد مدار می‌شود.

طرزطلب در رابطه با احداث نیروگاه ارس نیز خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار این طرح سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، ولی هنوز اسناد اعتباری آن تأمین نشده که باید به نحوی این مسأله را حل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به ضرورت تأمین برق مورد نیاز واحدهای در حال احداث صنعتی و تولیدی، گفت: در حال حاضر از نظر تولید و مصرف برق در استان سربه‌سر هستیم اما برای واحدهای در حال احداث کمبود برق داریم.

  مجید خدابخش با اشاره به احداث نیروگاه حرارتی هریس، اظهار داشت: خوشبختانه تمام تجهیزات مورد نیاز این نیروگاه تأمین شده و طبق وعده سرمایه‌گذاران، تا قبل از  پیک بار سال بعد بخشی از آن راه‌اندازی خواهد شد.

وی در خصوص نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بناب و ارس نیز گفت: این نیروگاه‌ها جزو مطالبات مردم است که امیدواریم به زودی مشکلات آن ها حل شود.

برچسب‌ها:

نظر شما