شناسهٔ خبر: 28833816 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه آموزشی

صاحب‌خبر -
برخورد جدی با سوءاستفاده کنندگان از کتاب های درسی

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به معرفی کتاب های آموزشی استاندارد و همسو با اهداف تعلیم و تربیت به مدارس، از برخورد جدی با انتشاراتی‌هایی خبر داد که از کتب درسی سوءاستفاده می‌کنند و محتوای غیراستاندارد دارند.

حیدر تورانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شناسایی کتب آموزشی غیرمجاز و غیراستاندارد و برخورد با عاملان آن اظهار داشت: امسال وزیر آموزش و پرورش بخشنامه‌ای صادر و به مدارس ارسال کرد که طی آن برگزاری هرگونه آزمون و ورود کتب کمک درسی و کمک آموزشی به مدارس دوره ابتدایی ممنوع شد، البته بحث

کتاب های آموزشی با کتاب های کمک درسی متفاوت است. کتاب‌های آموزشی دانسته‌های دانش‌آموزان را تقویت می‌کنند.

تورانی تاکید کرد: اگر یک انتشارات آموزشگاهی از کتب درسی ما سوءاستفاده و به عنوان مثال بخش‌هایی از آن را عینا کپی برداری کرده و تحت عنوان کمک درسی و حل‌المسائل و … چاپ و به فروش برساند به شدت برخورد خواهیم کرد.

۳۰ درصد مدارس کشور تخریبی هستند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: حدود ۷۰ درصد مدارس کشور مقاوم و ۳۰ درصد آن‌ها تخریبی و فرسوده هستند که باید برای اصلاح آن‌ها اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، مهرالله رخشانی‌مهراظهار کرد: توسعه در کشور از طریق آموزش و میزان مشارکت دانش آموزان و مدارس در جامعه اتفاق می‌افتد و اگر به فکر رشد و پیشرفت هستیم باید به این مسائل توجه کنیم.

وی افزود: معماری کلاس‌های درس نقش مهمی در میزان یادگیری دانش‌آموزان ایفا می‌کند، از این رو در زمان احداث فضاهای آموزشی باید این نکات را مد نظر داشته باشیم.

رخشانی‌مهر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور را ۵٫۲ مترمربع عنوان کرد و گفت: ۱۱ استان کشور زیر این میانگین قرار دارند که باید تلاش شود میزان سرانه فضای آموزشی در آن‌ها افزایش پیدا کند.

زمان انتقال و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد

جدول زمان بندی فعال شدن سامانه انتقال و میهمانی

دانشگاه‏ های علوم پزشکی برای نیمسال دوم ۹۷-۹۸ اعلام شد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر خیرالله غلامی – سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: سامانه انتقال و میهمانی دانشگاه‏ های علوم پزشکی کشور از ۲۰آبان فعال می شود .

وی افزود: سامانه انتقال و میهمانی دانشجویان (به جز دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی(PhD) و دستیاری) دانشگاه‏های علوم پزشکی برای نیمسال دوم ۹۸- ۹۷بر اساس جدول زمان بندی که به دانشگاه ها ابلاغ شده است، فعال می شود.

غلامی یادآور شد: ثبت درخواست، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضاهای انتقال و میهمانی دانشجویان بر اساس بازه های زمانی مندرج در جدول است.

سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: نقل و انتقال دانشجویان باید فقط از طریق سامانه مذکوراقدام و پیگیری شود و استفاده از سایت یا سامانه دانشگاه دراین خصوص ممنوع است. وی خاطرنشان کرد: همچنین دانشگاه‏ ها و

دانشکده های علوم پزشکی که در نیمسال دوم ۹۸-۹۷پذیرش دانشجوی انتقالی یا میهمانی ندارند باید اطلاع رسانی لازم را در این خصوص به انجام رسانند.

۹۰درصد از فارغ التحصیلان مقطع دکتری شاغل هستند

وزیر علوم گفت: حدود ۵۰درصد از فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی شاغل هستند و در مقطع کارشناسی ارشد این عدد به ۷۰و در مقطع دکتری این عدد به ۹۰بالغ شده است.

به گزارش مهر، جلسه ۱۱۰ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه منصور غلامی، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم های اعمال شده علیه کشورمان، عزم و اراده خوبی برای تحول در اقتصاد کشور مشاهده می شود.

وی افزود: در جلسه اخیر شورای عتف، روند اجرای

طرح های بزرگ ملی مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی گرفته شد. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: قطعاً با توجه به تدوین بودجه سال آینده در دولت حمایت های اعتباری خوبی از این روند صورت خواهد گرفت.

غلامی گفت: در زمینه علم و فناوری هماهنگی خوبی در میان دستگاه‌های مسئول وجود دارد. وی افزود: حدود ۵۰درصد از فارغ‌التحصیلان در مقطع کارشناسی ،۷۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و۹۰درصد در مقطع دکتری شاغل هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما