شناسهٔ خبر: 28833130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: سادات باید الگوی مناسبی برای جوانان جامعه باشند

R7848/P1361/S6,66/CT11

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سادات باید اخلاق و رفتارشان متأثر از اجدادشان باشد و الگوی شایسته و مناسبی برای جامعه باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش شجریه طیبه (سادات) استان کردستان که در امامزاده  پیرمحمد  سنندج  برگزار شد، اظهارداشت: دلیل اصلی احترام به سادات، آیه شریفه مودّت است که خداوند تعالی به پیامبراکرم(ص) امر می‌کند که به مردم بگوید که با خویشاوندان وی دوستی و مودت نمایند و این دوستی و محبت، خود مصداقی از احترام است.

وی گفت: سادات به واسطه شرف انتساب به پیامبر(ص)، مسئولیت بیشترى دارند که رعایت احکام و تکالیف را نسبت به آنها موکّدتر می‌نماید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه سادات باید اخلاق و رفتارشان متأثر از اجدادشان باشد، تصریح کرد: آن‌ها که از نسل شجره طیبه سادات هستند با دیگران فرق دارند و این تفاوت به‌گونه‌ای زندگی سادات را سخت می‌کند اما باید همان‌گونه که سادات از دیگران انتظار دارند که احترام آن‌ها را حفظ کنند، خودشان هم حرمت اجداد خودشان را نگه دارند چراکه جامعه ما نگاه ویژه‌ای به سادات دارد.

وی ادامه داد: خداوند متعال این امتیاز را به سادات داده که از نسل ائمه اطهار باشند بنابراین باید سادات واقعی با تأسی از فرامین، احادیث و رهنمودهای ارزنده ائمه اطهار و رفتار و اخلاق حسنه الگوی شایسته و مناسبی برای جامعه باشند.

حسینی‌شاهرودی حضرت زهرا(س) را هدیه خداوند به پیامبر و بشریت دانست و افزود: کوثر رسالت، آن است که نسل پاک پیامبر از ناحیه دخت بزرگوارش زهرای بتول استمرار یافته است، بنابراین خداوند به او نسلی عطا می‌کند که با گذشت زمان باقی خواهد ماند و خیرش چنان است که شامل همه بشریت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران بیش از 80 میلیون نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: از این تعداد بیش از 7 میلیون نفر، سادات بنی‌الزهرا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: در کشورهای اسلامی کسانی هستند که از فرزندان پیامبر(ص) هستند و با روحیه وحدت و برادی برای گسترش اسلام ناب محمدی تلاش می‌کنند و باید مورد احترام قرار گیرند.

انتهای پیام/ن

نظر شما