شناسهٔ خبر: 28832830 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    تیراندازی در پارک
سنندج - مهر‌: سه گلوله هوایی در پارک کودک شهر سنندج شلیک شد.
به گفته یکی از شاهدان عینی که منزل وی مشرف بر پارک کودک شهر سنندج است بعد از شنیدن صدای این شلیک‌های گلوله فردی به سرعت از منطقه متواری شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان ضمن تایید این خبر گفت: شلیک‌ها هوایی بوده و به هیچ کسی آسیبی نرسیده است.
سرهنگ عبدالله فاتحی‌، گفت: با تلاش مأموران انتظامی، عاملان تیراندازی در پارک کودک سنندج دستگیر شدند.
دستگیری اخلالگران جاده‌ای
اصفهان‌- فارس‌: فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: اعضای باند اخلالگر امنیت جاده‌ها و رانندگان کامیون در اصفهان به دام پلیس افتادند.
حسین‌یار دوستی اظهار داشت: عده‌ای با اخلال در نظم عمومی شبانه در محورهای مواصلاتی این شهرستان با سنگ‌پرانی به سمت کامیون‌های حامل بار زمینه نارضایتی رانندگان و به خطر افتادن امنیت جاده‌ها را فراهم کردند.
وی افزود: مأموران انتظامی در عملیاتی تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری هشت نفر از اعضای اصلی این باند اخلالگر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: اخلالگران در بازجویی با اعتراف به 29 مورد خسارت به خودروهای سنگین راهی زندان شدند.
نزاع مرگبارخانوادگی
همدان- خبرنگار کیهان‌: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی همدان گفت: اختلاف و جر و بحث بر سر ارثیه منجر به شلیک با اسحله گرم و مرگ یک تن شد.
حسین بشری افزود: دو برادر ساکن یکی از روستاهای رزن برای دریافت ارثیه مادرشان به دایی خود که بر روی زمین کشاورزی در کبودرآهنگ مشعول فعالیت بود مراجعه کردند.
وی اضافه کرد: صحبت‌های دو طرف بر سر ارثیه به جر و بحث و نزاع تبدیل شد و دایی آنها با استفاده از سلاح شکاری به سمت خواهر‌زاده‌ها شلیک کرد.
معاون اجتماعی انتظامی همدان اظهار داشت: هر دو برادر در این درگیری مجروح و در بیمارستان بستری شدند که برادر 39 ساله جان باخت و دیگر برادر مجروح و همچنان در بیمارستان امام رضا(ع) بستری است.
دستگیری شکارچی
ساری‌- خبرنگار کیهان‌: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از دستگیری شکارچیان غیرمجاز در شهرستان‌های نور، آمل و بابل خبر داد.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور در دو ماموریت جداگانه در حوزه استحفاظی خود پنج شکارچی متخلف را به همراه پنج قبضه سلاح شکاری، یک قطعه کبک، وتعدادی فشنگ و سایرادوات شکار دستگیر کردند.
همچنین در حاشیه رودخانه دویلات بلده نیز یک رشته تور ماهیگیری جمع‌آوری شد.
قاچاق سوخت
زاهدان‌- خبرنگار کیهان‌: جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه تریلی حامل «نفت گاز» قاچاق در شهرستان دلگان خبر داد.
سرتیپ احمد طاهری اظهار داشت: یکی از تیم‌های پاسگاه جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان در اجرای طرح ظفرهنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه ‌تانکر حمل سوخت مشکوک شدند.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده، در بازرسی از آن ۳۲ هزار لیتر نفت گاز قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل شدند.
وی با ‌اشاره به توقیف خودرو خاطرنشان کرد: راننده متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.
زورگیران در دام
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامی شرق تهران گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس مبنی بر وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در حاشیه محور شریف آباد«پاکدشت» به مراجع انتظامی، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرتیپ عبدالرضا ناظری افزود: در بررسی اولیه مشخص شد، مالباختگان که برای مسافرت با خودرو شخصی در حال استراحت در حاشیه جاده محور شریف آباد بودند توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت که یکی از آنها مسلح بود، مورد اخاذی و سرقت واقع شدند.
وی خاطر نشان کرد: ماموران در تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته یکی از متهمان را شناسایی کردند که با ردگیری دقیق و نیز هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند مخفیگاه این متهم را در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و طی عملیات ضربتی، وی را دستگیر کنند.
وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان پلیس، مخفیگاه متهم دوم نیز در شمال کشور شناسایی و وی نیز طی عملیات پلیس دستگیر شد.
قصر شیرین لرزید
کرمانشاه‌- باشگاه خبرنگاران جوان‌: زلزله‌ای به بزرگی 4/9 ریشتر استان کرمانشاه حوالی قصر شیرین را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری‌ زمین رخ داده است. بر اساس گزارشات اولیه این زمین‌لرزه تلفات جانی به همراه نداشته است.
 صید صیاد
تبریز‌- ایسنا‌: سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست اسکو از بازداشت هفت شکارچی غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سهند خبر داد.
عباس نصیری افزود: یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان اسکو در گشت‌های شبانه خود در منطقه حفاظت شده سهند سه گروه از شکارچیان متخلف را بازداشت کرد.
وی افزود: گروه اول که دو نفر بودند مبادرت به شکار یک سر خرگوش با یک قبضه اسلحه تک لول ساچمه زنی کرده بودند و گروه دوم شکارچیان غیر مجاز که سه نفر بودند، اقدام به شکار پنج سر خرگوش با اسلحه تک لول کرده‌اند.
نصیری ادامه داد: گروه سوم شکارچیان غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سهند نیز که دو نفر بودند، مبادرت به شکار چهار سر خرگوش با اسلحه تک لول نیمه خودکار کرده بودند که همگی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
کالای قاچاق
بوشهر‌- خبرگزاری صدا و سیما : جانشین فرمانده انتظامی بوشهر از توقیف 23 دستگاه انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین در شهرستان دشتستان خبر داد.
سرهنگ حیدر سوسنی گفت‌: در بازرسی از وسایل نقلیه توقیفی 90 هزار و 600 کارتن قطعات موتورسیکلت، پارچه، قطعات کولر و شوفاژ و 100 لاشه کوسه ماهی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
وی ارزش کالاهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان 68 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: در همین راستا 23 نفر متهم دستگیر پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
مرگ توله پلنگ
اهواز‌- ایرنا‌: مسئول کمیته حقوقی تشکل‌های زیست محیطی خوزستان گفت: لاشه یک توله پلنگ در منطقه حفاظت شده خاییز شهرستان بهبهان کشف شد.
محمد داس مه‌، اظهار داشت: لاشه توله پلنگ در تونل گالری سد آریو برزن بهبهان واقع در محدوده تنگ تکاب منطقه حفاظت شده خاییز کشف شد.
وی تصریح کرد: منطقه حفاظت شده خاییز و تنگ تکاب زیستگاه پلنگ کاراکال، کل و بز وحشی، تیهو، کبک، گرگ، عقاب و مارخوار است.
مسئول کمیته حقوقی تشکل‌های زیست محیطی خوزستان با ‌اشاره به مشخص نبودن دلیل مرگ این توله پلنگ بیان کرد: موضوع مرگ این توله در دست بررسی است و از معاونت محیط طبیعی سازمان محیط زیست می‌خواهیم این موضوع را سریعا بررسی کند و هیئت تحقیق برای این موضوع تشکیل دهد.

نظر شما