شناسهٔ خبر: 28832821 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حاشیه‌ای بر پیروزی ایران مقابل بولیوی در دومین بازی تدارکاتی در راه جام ملت‌ها

شب تهاجمی فوتبال ایران

نمایش هجومی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بولیوی نشان داد که کرش در جام ملت‌ها بر‌خلاف جام جهانی به دنبال فوتبال محتاطانه و دفاعی نیست.

صاحب‌خبر -
نمایش هجومی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بولیوی نشان داد که کرش در جام ملت‌ها بر‌خلاف جام جهانی به دنبال فوتبال محتاطانه و دفاعی نیست.
سه ماه مانده به آغاز جام ملت‌ها و شکستن طلسم قهرمانی پس از چهار دهه، جامی که کرش و شاگردانش وعده داده‌اند در امارات برای بالا بردن آن بجنگند. دومین اردوی تدارکاتی تیم ملی در راه آماده‌سازی جام ملت‌ها در حالی سه‌شنبه شب به پایان رسید که ملی‌پوشان کشورمان در دومین بازی تدارکاتی‌شان به مصاف بولیوی رفتند و توانستند حریف امریکای جنوبی‌شان را ۲ بر یک شکست دهند تا پس از پیروزی مقابل ازبکستان در اولین مسابقه تدارکاتی در شهریورماه، این‌بار هم با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند و برای سایر حریفان آسیایی خط و نشان بکشند.
 
خداحافظی با فوتبال دفاعی
 
نمایش سه‌شنبه‌شب شاگردان کرش مقابل بولیوی متفاوت از جام جهانی بود، همان چیزی که کرش پیش از آغاز این مسابقه وعده داده بود و گفته بود: «تیم ملی در جام ملت‌ها نمایش متفاوتی نسبت به بازی‌های گذشته خواهد داشت.» مسابقه با بولیوی تمرین بازی در جام ملت‌ها بود، تمرین رویارویی با تیم‌هایی که در حد و اندازه‌های حریفان ایران در جام جهانی مانند اسپانیا، پرتغال و مراکش نیستند و لازم نیست که تیم ملی با تاکتیکی دفاعی و محتاطانه مقابل آن‌ها قرار بگیرد. در همین راستا نسخه متفاوت کرش برای جام ملت‌ها در بازی با بولیوی رونمایی شد، مسابقه‌ای که خبری از بازی محافظه‌کارانه نبود و تیم ملی از همان دقیقه اول با ارائه یک فوتبال هجومی روی دروازه بولیوی خیمه زده بود. حضور همزمان بازیکنان تهاجمی مانند علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، سامان قدوس و سردار آزمون در ترکیب ایران حکایت از چینش هجومی تیم ملی داشت تا کرش، شاگردانش را برای ارائه یک فوتبال رو به جلو برای بازی با ویتنام، یمن و عراق در مرحله گروهی جام ملت‌ها آماده کند.
تغییر سبک بازی ایران مقابل بولیوی سبب شده بود تیم ملی از همان دقایق اول بازی با استفاده از نفوذ هافبک‌های کناری و توپ ریختن آن‌ها به داخل محوطه جریمه شاگردان فاریاس موقعیت‌های زیادی به دست آورد که تنها یکی از این موقعیت‌ها توسط جهانبخش وارد دروازه شد و بقیه فرصت‌ها با بی‌دقتی از دست رفت تا کرش در اردو‌های آینده روی چارچوب‌شناسی مهاجمانش بیشتر کار کند.
 
قدوس به حقش رسید
 
علاوه بر تغییر سبک تیم ملی مقابل بولیوی حضور چهره‌هایی مانند سامان قدوس و صادق محرمی از ابتدای بازی در ترکیب تیم نشان داد کرش علاوه بر تغییرات در نوع بازی تیم نسبت به جام جهانی، قصد دارد به ترکیب تیم ملی هم دستی بکشد. حضور قدوس در ترکیب ثابت پس از درخشش فوق‌العاده شماره ۱۳ تیم ملی در لوشامپیونه و آمیان از آن خبر‌هایی بود که خیلی‌ها منتظر شنیدنش بودند. اولین لژیونر ایرانی لیگ فرانسه در مدتی که در زمین مسابقه بود با تحرک زیادی که از خود نشان داد، نقش زیادی در بازی رو به جلوی تیم ملی داشت. درخشش قدوس سبب شد خیلی‌ها حسرت بخورند که چرا در جام جهانی به او دقایق زیادی بازی نرسید. حالا، اما به نظر می‌رسد قدوس یکی از بازیکنانی است که کرش برای شکستن طلسم قهرمانی در آسیا روی او حساب جداگانه‌ای باز کرده است.
 
دو روی سکه علیرضا و سردار
 
علاوه بر تغییرات ترکیب، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون دو چهره دیگر بازی سه‌شنبه شب بودند. جهانبخش هرچند روز‌های خوبی را در برایتون تجربه نمی‌کند و برخلاف فصل گذشته که در لیگ هلند آقایی می‌کرد در لیگ جزیره فرصت زیادی برای بازی به او نمی‌رسد، با این حال در بازی با بولیوی دایره حرکتی بیشتری در خط حمله داشت، مسئله‌ای که سبب شده بود بیشتر در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و با گلی که به ثمر رساند، توانست از زیر فشار عدم گلزنی برای تیم ملی خارج شود.
آزمون، اما برخلاف جهانبخش پس از بازگشت دوباره به تیم ملی مانند جام جهانی در حسرت گل ماند، آن هم در شرایطی که روز‌های خوبی را در لیگ روسیه پشت سر می‌گذارد و موتور گلزنی‌اش روشن شده است. به همین خاطر شماره ۲۰ ایران با توجه به انتقاداتی که به عملکردش در جام جهانی شد، سعی کرد در اولین بازی خود با پیراهن تیم ملی پس از جام جهانی با گلزنی منتقدانش را کمتر کند و اگرچه پرتلاش نشان داد، اما در گلزنی ناکام بود تا تمام تمرکزش را روی بازی‌های دوستانه ماه آینده تیم ملی مقابل ترینیداد، توباگو و ونزوئلا بگذارد و آنجا جبران کند.
 
مورد عجیب رامین
 
نشستن رامین رضائیان روی نیم‌کت ایران نکته عجیب بازی مقابل بولیوی بود. بازیکنی که نه باشگاهی دارد و نه به تیم ملی دعوت شده است. با این حال این بازیکن همانطور که بدون دعوت، مهمان ناخوانده اردو و تمرینات تیم ملی بود در اقدامی عجیب سه‌شنبه شب روی نیمکت هم نشست تا مشخص شود با حضور کرش در تیم ملی هر اتفاقی ممکن است، بیفتد. این اتفاق در حالی رخ داده که نه فدراسیون و نه کرش در این باره هیچ توضیحی نداده‌اند و مشخص نیست بازیکنان دیگر هم می‌توانند بدون دعوت هم در تمرین شرکت کنند و هم روی نیمکت بنشیند یا رضائیان تافته جدا بافته است. بازیکنی که با پایان تمرینات تیم ملی و با توجه به اینکه تیمی ندارد، شاید زانوی غم بغل بگیرد که حالا باید کجا تمرین کند؟!

نظر شما