شناسهٔ خبر: 28832282 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کار سخت تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا (نکته ورزشی)

صاحب‌خبر -


 
  سرویس ورزشی-
تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه شب در دیداری تدارکاتی به مصاف بولیوی رفت و موفق شد با نتیجه دو بر یک به برتری برسد. در پایان بازی اگرچه کی‌روش سرمربی تیم ملی مدعی شد که تماشاگران شاهد دیداری مدرن و زیبا بودند ولی واقعیت آن بود که موجی از انتقادات علیه فدراسیون و تیم ملی به راه افتاد که چرا باید تیم ایران با تیم‌های ضعیفی چون بولیوی بازی کند؟!
بولیوی سال‌های سال است از سطح اول فوتبال فاصله گرفته تا جایی که در آخرین جام جهانی که در روسیه برگزار شد نه نامی از این تیم بود، نه نشانی!
عجیب آنکه در مواجهه با چنین تیم‌هایی باز هم نمایش تیم ملی دلچسب نیست تا جایی که هر وقت خواستیم ترک عادت کنیم و از بازی تدافعی فاصله بگیریم، خطر باز شدن دروازه، تیم ملی را تهدید کرد. اگرچه از دو سه موقعیت گلزنی، بازیکنان بولیوی فقط یک بار دروازه بیرانوند را باز کردند ولی مشخص بود که در کارهای دفاعی با مشکلات عدیده روبه‌رو هستیم.
همزمان با دیدار تیم ملی فوتبال ایران با بولیوی، ژاپن به مصاف اروگوئه یکی از هشت تیم برتر جام جهانی رفت و توانست در یک بازی زیبا این تیم را با نتیجه 4 بر 3 شکست دهد. ژاپن پیش از این هم موفق شده بود کاستاریکا را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد. ثبت این نتایج نشان می‌دهد ژاپن تمام تلاش خودش را به کار گرفته تا در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود.
کاری به سایر تیم‌های آسیایی نداریم؛ تنها مقایسه عملکرد ایران و ژاپن در دیدارهای تدارکاتی، مشخص می‌کند کار تیم ملی فوتبال در امارات سخت بوده و بهتر است مربیان تیم ملی به جای دادن وعده درخصوص قهرمانی ایران در جام ملت‌ها، دنبال راه‌حلی برای برطرف نمودن مشکلات تاکتیکی باشند زیرا بعید است با این شیوه بازی دستمان به جام قهرمانی برسد.

نظر شما