شناسهٔ خبر: 28832269 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

امینی، دهخدایی و کریمی رفتنی شدند

انتخاب 4 سرپرست به جای رؤسای بازنشسته ورزش رؤسای فدراسیون فوتبال و والیبال هم حاضر به کناره‌گیری می‌شوند؟!

با تصمیم وزارت ورزش 4 رئیس‌بازنشسته ورزش کنار رفتند تا سرپرستان جدید جای آنها را بگیرند. با کنار رفتن آنها حالا اهالی ورزش منتظر هستند ببینند که بازنشستگان دیگر چون تاج و ضیایی هم حاضر به ترک صندلی‌های خود می‌شوند یا خیر؟!

صاحب‌خبر -


سرویس ورزشی-

از مدتی قبل وزارت ورزش با تاکید بر قانون منع به کارگیری بازنشستگان خبر داد که بیش از 10 فدراسیون ورزشی باید شاهد تغییرات در راس خود باشند. روز سه شنبه بالاخره این کار استارت خورده و 4 رئیس‌فدراسیون بازنشسته جای خود را به سرپرست دادند. بدین ترتیب طی روزهای آینده احتمالا دیگر فدراسیون‌هایی که توسط روسای بازنشسته اداره می‌شوند، سرپرست‌های جدید خود را خواهند شناخت.
طبق اعلام معاون وزارت ورزش غلامرضا امینی در فدراسیون قایقرانی، حجت‌الله دهخدایی در فدراسیون چوگان و مصطفی کریمی در فدراسیون ناشنوایان به دلیل بازنشستگی از سمت خود کنار رفتند و جای خود را به سرپرست دادند. همچنین فدراسیون‌هاکی هم که بعد از فوت بهرام شفیع بلاتکلیف بود، سرپرست جدیدش را شناخت؛ اگرچه مرحوم شفیع هم قبل از درگذشتش جزو لیست روسای بازنشسته قرار گرفته بود.
محمدرضا داورزنی در این‌باره به پایگاه خبری وزارت ورزش گفت: تکلیف سرپرستی چهار فدراسیون‌هاکی، ناشنوایان، قایقرانی و چوگان مشخص شد. احمد گواری به عنوان سرپرست فدراسیون قایقرانی، حسن سلگی به عنوان سرپرست فدراسیون ناشنوایان، یاشار بی‌غم سرپرست فدراسیون چوگان و حسن اباذری به عنوان سرپرست فدراسیون‌هاکی معرفی شدند.
وی با تاکید بر اینکه سرپرستان انتخاب شده، حق شرکت در انتخابات به عنوان کاندید را ندارند، افزود: افراد علاقه‌مند به احراز پست ریاست این فدراسیون‌ها با هماهنگی با معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در یک مدت زمان دو الی سه ماه فرصت دارند برای ثبت‌نام در مجمع آماده شوند.
13 رئیس‌بازنشسته ورزش
اگرچه تا به همین امروز لیست تمام روسای بازنشسته فدراسیون ورزشی از سوی وزارت ورزش اعلام نشده اما خبرهای دریافتی حکایت از آن دارد که 13 رئیس‌فدراسیون بازنشسته هستند که باید جای خود را به نفرات دیگر بدهند.
بر اساس لیستی که چند هفته قبل منتشر شد اسامی ۱۳ نفر از روسای فدراسیون‌های ورزشی که بازنشسته هستند و حکم بازنشستگی دارند و مشمول قانون جدید جدید می‌شوند به این شرح است:
۱. بهرام شفیع، رئیس ‌فدراسیون ‌هاکی
۲. غلامرضا امینی، رئیس ‌فدراسیون قایقرانی
۳. علیرضا رحیمی، رئیس ‌فدراسیون هندبال
۴. علی مجدآرا، رئیس ‌فدراسیون همگانی (مشروط در چارچوب قوانین مسلح)
۵. مصطفی کریمی، رئیس ‌فدراسیون ناشنوایان
۶. احمد ضیایی، رئیس ‌فدراسیون والیبال
۷. محمدعلی صبور، رئیس‌فدراسیون سه گانه
۸. محمود رشیدی، رئیس‌فدراسیون ورزش‌های رزمی
۹. محمدصادق فرجی، رئیس ‌فدراسیون کاراته
۱۰. مجید شایسته، رئیس ‌فدراسیون تنیس
۱۱. محمد درخشان، رئیس ‌فدراسیون جودو
۱۲. حجت‌الله دهخدایی، رئیس ‌فدراسیون چوگان
۱۳. مهدی تاج، رئیس‌ فدراسیون فوتبال
قانون درباره تمام روسای بازنشسته اجرا می‌شود؟!
از میان این 13 رئیس‌فدراسیون، تکلیف 4 نفر مشخص شده و باید دید سایر بازنشسته‌ها چه زمانی تصمیم به ترک پست‌های خود می‌گیرند. در میان اسامی فوق بدون تردید شاخص‌ترین روسای ورزشی مهدی تاج و احمد ضیایی هستند که به ترتیب مسئولیت فدراسیون‌های فوتبال و والیبال را برعهده‌دارند.
شواهد و قرائن نشان می‌دهد که این دو تمایلی به ترک پست‌های خود ندارند تا جایی که مهدی تاج تلاش‌های زیادی به خرج داده تا با ارایه مدارکی دال بر اینکه جانبازی‌اش بیش از 50 درصد است از قانون معاف و در فدراسیون فوتبال ماندنی شود.
علاوه ‌بر تاج، ضیایی هم نشان داده به راحتی حاضر به ترک سمت خودش نیست تا جایی که ارتباطاتی با فدراسیون جهانی والیبال برقرار کرده و موضوع بازنشستگی‌اش را به اطلاع آنها رسانده است تا شاید راهی برای ماندن در فدراسیون پیدا کند!
علاقه ضیایی به ماندن تا اندازه‌ای است که او حتی در گفت‌و‌گویی نیز اظهار داشت: مطمئنا هیچ رئیس‌فدراسیونی آبرویش را از سر راه نیاورده است. من در زمان انتخابات برنامه‌هایی داشتم که اجرای آنها چهار سال زمان می‌برد. وی همچنین یادآور شد : مطمئنا دوست دارم عزت و آبروی ایران در درجه اول اهمیت قرار بگیرد اما دلیل نمی‌شود که از حقم دفاع نکنم.
حالا باید به انتظار نشست و دید که آیا قانون درخصوص تمام روسای بازنشسته ورزش اجرا می‌شود یا خیر. البته اهالی ورزش به خاطر دارند که مسعود سلطانی فر در حاشیه برگزاری مسابقات پاراآسیایی جاکارتا در جمع خبرنگاران عنوان کرد قانون برای همه یکسان است و مطمئنا تمام روسای بازنشسته ورزش جای خود را به نفرات دیگر می‌دهند.

نظر شما