شناسهٔ خبر: 28832205 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

قایقران مهابادی به کاپ جهانی آمریکا دعوت شد

قرنی مصطفی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاپ های جهانی قایقرانی بادبانی با حضور بهترین سیلورها در 10 کلاس المپیکی برگزار می شود و

صاحب‌خبر - قرنی مصطفی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاپ های جهانی قایقرانی بادبانی با حضور بهترین سیلورها در 10 کلاس المپیکی برگزار می شود و قایقرانان بر اساس رنکینگ فدراسیون جهانی با دعوتنامه در این مسابقات حاضر می شوند.
وی ادامه داد: احمد احمدی، سیلور کشورمان هم در کلاس «FINN» این رقابت ها از سوی فدراسیون جهانی بادبانی (ISAF) دعوت شده است.
مصطفی پور اضافه کرد: کاپ 2 جهانی سال 2019 از هفتم تا 20 بهمن سال جاری با حضور 40 ورزشکار اول دنیا و مدال آوران قهرمانی جهان، کاپ جهانی و بهترین رنکینگ در 10 کلاس المپیکی بادبانی در ایالات میامی آمریکا برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: این قایقران شایسته مهابادی که خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو آماده می کند، پس از کسب نتایج مناسب در مسابقات گذشته از سوی فدراسیون جهانی بادبانی برای حضور در کاپ میامی دعوت شده است.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد یادآور شد: کاپ های جهانی در سه دور به میزبانی ژاپن، آمریکا و ایتالیا برگزار می شود و «مارسی» فرانسه نیز به عنوان میزبان کاپ چهارم یا کاپ فینال انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا، احمد احمدی متولد 1369 در مهاباد و نفر اول آسیا در رنکینگ المپیکی است و سابقه 9 سال عضویت در تیم ملی قایقرانی بادبانی و مقام هشتم کاپ جهانی 2016 چین را در کارنامه خود دارد.
قایقرانی بادبانی یکی از رشته‌های قایقرانی است که در دریاها و رودخانه‌ها انجام می‌شود؛ مسیر رقابت های قایق‌های بادبانی در دریاست و هدف اصلی این است که ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی طی کنند.
قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های بازی‌های المپیک نیز به شمار می رود و از بازی‌های المپیک تابستانی 1900 میلادی تاکنون به طور مرتب برگزار شده است.
9903/6185/3072
انتهای پیام

نظر شما