شناسهٔ خبر: 28831823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزمون مکاتبه ای دهیاران خراسان رضوی برگزار شد

پنجمین دوره آزمون مکاتبه ای دهیاران و کارشناسان مالی و فنی دهیاریهای خراسان رضوی امروز در 13 حوزه شهرستانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: پنجمین دوره آزمون مکاتبه ای دهیاران و کارشناسان مالی و فنی دهیاریهای این استان با هدف تاثیر مطلوب و بهینه آموزشها و ارتقا آگاهی شغلی دهیاران به صورت همزمان در 13 حوزه شهرستانی امروز برگزار شد.

محمدعلی همدمی نژاد افزود: دو هزار و 436 دهیار و 200 کارشناس مالی و فنی دهیاریهای خراسان رضوی در دو سطح بدو خدمت و ضمن خدمت برگرفته از مجموعه قوانین دهیاریها در این چارچوب مورد سنجش قرار گرفتند. 

وی ادامه داد: حوزه مشهد در این آزمون میزبان دهیاران شهرستانهای مشهد، بینالود، فریمان و چناران بود. سایر حوزه های استان نیز در شهرستانهای تربت جام، تربت حیدریه، جوین، خواف، درگز، سبزوار، سرخس، قوچان، کاشمر، کلات، گناباد و نیشابور قرار داشت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: آشنایی با وظایف، تشکیلات و جایگاه قانونی دهیاریها و شوراهای اسلامی، قوانین و مقررات امور مالی و معاملاتی دهیاریها و شوراهای اسلامی روستایی، قوانین و مقررات ملی ساختمان و ساخت و ساز در روستا، مدیریت بحران(اصول ایمنی آتش نشانی و مقابله با حوادث پیش بینی نشده) در نواحی روستایی، مدیریت پسماند روستایی، شبکه دولت و مکاتبات اداری از جمله سرفصلهای مورد سنجش در این آزمون بودند.

وی افزود: دهیاران برتر در این آزمون برای شرکت در 'المپیاد علمی دهیاران کشور' معرفی می شوند.

نظر شما