شناسهٔ خبر: 28831696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عدم تحقق وعده وزیر آموزش و پرورش در جمع آوری مدارس کانکسی

استاندار کرمانشاه از عدم تحقق وعده وزیر آموزش و پرورش در جمع آوری مدارس کانکسی انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : در حادثه زلزله سال گذشته ۱۱۵ باب مسجد دچار خسارت شدند که ۳۶ باب آن احداثی و مابقی تعمیری بودند لذا دستگاههای اجرایی برای نظارت بر ساخت مساجد از طریق مشاور عمل کنند تا هر چه سریعتر کارها انجام شود.

وی به مشکل مستاجران زلزله زده اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مستاجران بابت زمین هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند شهرداری مابقی کارهای واجب برای ساخت و ساز از جمله تسهیلات و کمک های بلاعوض را انجام دهد و تا ۲۱ آبان امسال با همکاری راه و شهرسازی کار ساخت و ساز را آغاز کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه پیگیر اقدامات انجام شده در ساخت بیمارستانهای ثلاث، سرپل و اسلام آباد شد و گفت: باید به طور جدی به این مساله پرداخته شود.

بازوند افزود : مسئولین مربوطه لیستی از فرزندانی که در حادثه زلزله پدر و مادر خود را از دست دادند و فاقد منزل هستند تهیه کنند تا بنا بر قولی که رئیس جمهور به آنها داد نسبت به ساخت منزل برای آنها اقدام شود.

به گفته وی کلیه هزینه ها اعم از زمین و هزینه ساخت و ساز به طور صددرصد توسط دولت پرداخت خواهد شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار آماری از مدارس مناطق زلزله زده شد که در زیر کانکس سال تحصیلی را آغاز کردند و گفت: در این رابطه با آمار متفاوتی مواجه هستیم و این امر پذیرفته نیست، چرا که مدیرکل نوسازی مدارس یک آمار ارائه داده،معاون آن آمار دیگری و فرماندار هم آمار متفاوتی ارائه می دهد که اگر خلاف آن ثابت شود مدیر کل نوسازی مدارس باید پست خود را ترک کند.

بازوند ادامه داد: این در حالیست که وزیر آموزش و پرورش در حضور معاون اول رییس جمهور قول داد تا سال تحصیلی ۹۷ کلیه مدارسی که تخریب شدند را احداث می کنیم اما الان شاهدیم که برخی مدارس در کانکس دایر می شود باید جلسه ای در این رابطه تشکیل شود تا این وضعیت روشن و مسئولین امر جوابگو باشند.

وی علت تاخیر در بازسازی واحدهای صنفی را جویا شد و گفت: این واحدها باید زودتر از یکسال کار تعمیرات آنها انجام می شد و باید ۳۰۰ واحدی که کار ساخت آنها هنوز شروع نشده تعیین تکلیف شوند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار ساماندهی هر چه سریعتر نخاله های ساختمانی شد و بیان داشت: اگر فردا که بارندگی ها شروع شد هر خسارتی اعم از سیل، آبگرفتگی ناشی از نخاله ها رخ داد، در داخل شهر بنیاد مسکن و در خارج شهر سازمان پایانه ها باید پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا یک دستگاه جرثقیل در اختیار شهرداری قرار داده شود و کمک کنید تا هر چه زودتر بحث نخاله ها ساماندهی شود.

وی در ادامه با انتقاد از عدم جذب نقدینگی که در خزانه وجود دارد توسط دستگاههای مختلف گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پول نقد در خزانه داریم که فقط حدود ۲۶۰ میلیارد ریال آن برای زیرساخت زلزله بیرون رفته و مطمئن هستم آن هم هزینه نشده و در حسابها مانده است که این امر قابل قبول نیست.

بازوند ادامه داد: طی فردا یک هزار میلیارد ریال دیگر به حساب واریز می شود و لازم است دستگاهها نسبت به جذب آن اقدام کنند چرا که اگر بخواهیم دوباره تخصیص بگیریم می گویند ۲ هزار میلیارد ریال در حساب داریم و این کار سبب می شود به ما تخصیص ندهند.

وی تاکید کرد: برای سالگرد حادثه زلزله کلیه دستگاهها اقداماتی را که طی این مدت انجام دادند به صورت مکتوب و کامل به معاون امور عمرانی استاندار تحویل دهند.

بازوند خاطر نشان کرد: در این خصوص اگر وزارت خانه های دستگاههای مختلف و همچنین بانک ها هزینه هایی علاوه بر تسهیلات داشتند نیز اعلام کنند .

 

 

انتهای پیام/د

آمار مدیر کل نوسازی مدارس معاون وی و فرماندار در خصوص مدارس کانکسی متفاوت است

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما