شناسهٔ خبر: 28831365 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 وزير علوم:

90 درصد از فارغ‌التحصيلان مقطع دکتري شاغل هستند

وزير علوم گفت: حدود 50 درصد از فارغ‌التحصيلان مقطع کارشناسي شاغل هستند و در مقطع کارشناسي ارشد اين عدد به 70 و در مقطع دکتري اين عدد به 90 بالغ شده است. به گزارش خبرگزاري مهر، جلسه 110 ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي کشور، به رياست محمدرضا مخبر دزفولي، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در محل دبيرخانه اين شورا برگزار شد.در ابتداي اين جلسه منصور غلامي، گفت: با توجه به وضعيت اقتصادي کشور و تحريمهاي اعمال شده عليه کشورمان، عزم و اراده خوبي براي تحول در اقتصاد کشور مشاهده مي‎شود.وي افزود: در جلسه اخير شوراي عتف، روند اجراي طرحهاي بزرگ ملي مورد بررسي قرار گرفت و تصميمات خوبي گرفته شد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: قطعاً با توجه به تدوين بودجه سال آينده در دولت حمايتهاي اعتباري خوبي از اين روند صورت خواهد گرفت. غلامي گفت: در زمينه علم و فناوري هماهنگي خوبي در ميان دستگاه‌هاي مسئول وجود دارد.وي افزود: حدود 50 درصد از فارغ‌التحصيلان مقطع کارشناسي شاغل هستند و در مقطع کارشناسي ارشد اين عدد به 70 و در مقطع دکتري اين عدد به 90 بالغ شده است.

ثبت‌نام دانشجويان تکميل ظرفيت پيام نور با پرداخت نصف شهريه ثابت

معاون اداري، مالي و عمراني دانشگاه پيام نور گفت: دانشجويان مرحله تکميل ظرفيت دانشگاه پيام نور مي‌توانند با پرداخت فقط نصف شهريه ثابت ثبت‌نام کنند.به گزارش دانشگاه پيام نور، حسن عليزاده با عنوان اينکه تمام دانشجويان پيام نور مي‌توانند با استفاده از تسهيلات وام بانک مورد تعهد دانشگاه با سود يک و چهاردهم درصد و همچنين وام صندوق رفاه شهريه ثابت و متغير خود را پرداخت و ثبت‌نام کنند.

معاون اداري، مالي و عمراني دانشگاه پيام نور اظهار داشت: با وجودي که شهريه دانشگاه پيام نور بسيار پايين تر از ديگر دانشگاههاي شهريه‎اي است، اما مديريت دانشگاه به دنبال رفع دغدغه‌هاي مالي خانواده‌ها و دانشجويان بوده و تسهيلات بسياري را براي دانشجويان فراهم آورده است.

دبير ستاد نقشه علمي:

تدوين سياست‌هاي اجرايي بهبود وضعيت اشتغال دانش‌آموختگان

دبير ستاد راهبري نقشه جامع علمي کشور گفت: قرار شد، ستاد آماري از وضعيت اشتغال دانش‎آموخته‌ها تهيه کند تا تدوين سياستهاي اجرايي بهبود وضعيت اشتغال دانش‌آموختگان آغاز شود.به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبگانيان در حاشيه جلسه يکصدودهم ستاد راهبري نقشه جامع علمي کشور با ارائه گزارشي از جلسه مذکور در جمع خبرنگاران گفت: در اين جلسه سه محور اساسي مطرح شد که مهم ترين آن مربوط به گزارشي از جلسه هفته گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود که با حضور رئيس جمهوري برگزار شد.

وي با بيان اينکه در اين جلسه گزارشي از پيشرفتهاي علم، فناوري و چالشهاي آن در کشور ارائه شد، افزود: رئيس جمهور در آن جلسه مذکور به صورت جدي و مستحکم بر ايفاي نقش نخبگان و مراکز دانشگاهي در حل مسايل کشور تاکيد کرد.دبير ستاد راهبري نقشه جامع علمي کشور ادامه داد: رئيس جمهور همچنين در مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها در دانشگاه تهران بر همان مساله تاکيد کرد و به نظر مي‏رسد هيات دولت اين سياست را جدي در دستور کار قرار داده است که براي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نخبگان و دانشگاهها فرصت است؛ زيرا هميشه مطرح مي‎شد دانشگاهها توانايي حل مسايل کشور را دارند ولي به دلايل مختلفي ممانعت وجود دارد.وي ادامه داد: براي اجرا شدن مطالبات اخير رياست جمهوري؛ يعني استفاده از دانشگاهها، مراکز تحقيقاتي و پارکهاي علم و فناوري در حل مسائل کشور و عبور از موانع تحريم، مقرر شد کميسيون پژوهش، فناوري و اقتصاد دانش‎بنيان در ستاد راهبري اجراي نقشه جامع علمي کشور با حضور دستگاههاي ذيربط تشکيل شود.

کبگانيان خاطرنشان کرد: رئيس جهاد دانشگاهي در همين راستا در جلسه امروز پيشنهاد کرد خريدهاي کلان دولتي از محصولات داخلي انجام شود، که اين امر به رغم تاکيد رهبري هنوز رعايت نمي‎شود

با هدف رفع مشکل دانشجويان خارج؛

آمادگي دانشگاه تربيت مدرس براي بررسي انتقال دانشجويان ايراني

دانشگاه تربيت مدرس درخواست انتقال دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در دانشگاههاي خارج به اين دانشگاه را بررسي مي‏کند.دانشگاه تربيت مدرس اعلام کرده است که باتوجه به شرايط جديد نحوه تامين هزينه‎هاي تحصيلي دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در خارج از کشور و مشکلات و تنگناهاي پيش آمده آماده بررسي درخواست انتقال دانشجويان در تمامي رشته‏هاي داير در اين دانشگاه است.

اين دانشگاه درخواست انتقال دانشجويان در مقاطع تحصيلي کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي را در مجموعه‌اي از رشته‌هاي علوم انساني، مديريت، حقوق، علوم پايه پزشکي، فني و مهندسي، کشاورزي و منابع طبيعي، علوم پايه و هنر و معماري بررسي خواهد کرد.

دانشجويان شاغل به تحصيل در دانشگاههاي ممتاز و خيلي خوب مندرج در لينک ارزشيابي مدارک خارج از کشور وبگاه سازمان امور دانشجويان وزارت علوم که قبل از سال 1397 ثبت نام کرده و حداقل يک نيمسال تحصيلي را با شرايط مورد نظر دانشگاه با موفقيت گذرانده باشند مي‏توانند در سال جاري متقاضي انتقال به اين دانشگاه شوند.

داوطلبان مي‎توانند براي کسب اطلاعات بيشتر به وبگاه دانشگاه به نشاني www.modares.ac.ir مراجعه و از لينک مربوط به مديريت برنامه‎ريزي، گسترش و بازنگري از فهرست رشته‏هاي داير در دانشگاه مطلع و نسبت به دريافت تقاضانامه انتقال براي تکميل و نحوه تسليم مدارک و اعلام نتيجه بررسي درخواست مطلع شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما