شناسهٔ خبر: 28831302 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ برتر والیبال؛

شهرداری ارومیه حریف پیکان تهران نشد

ارومیه- ایرنا- تیم والیبال شهرداری ارومیه در نخستین دیدار خانگی خود از سری رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور در سه ست پیاپی مقابل پیکان تهران شکست خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سی و دومین دوره این رقابت ها از امروز چهارشنبه /25 مهر/ با برگزاری 6 بازی در 6 شهر مختلف کشور آغاز شد و در یکی از این دیدارها تیم شهرداری ارومیه در سالن 6 هزار نفری غدیر میزبان پیکان تهران بود.
این دیدار در حالی از ساعت 16 با حضور سه هزار هوادار مشتاق ارومیه ای آغاز شد که بازیکنان نیم ساعت قبل از ساعت اعلام شده و برای گرم کردن وارد زمین شدند و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند.
قضاوت این دیدار را مرتضی اکرمی با کمک اصغر میرزایی بر عهده داشت و ابراهیم فیروزی به عنوان ناظر داوری و امیدوار حاتمی نیز به عنوان نماینده سازمان لیگ در سالن حضور داشتند.
پیش از این دیدار هم ورزشکاران و تماشاگران با نثار فاتحه ای مراسم یادبود زنده یاد «محمد ضرغامی»، عکاس و مستندساز جوان باشگاه شهرداری ارومیه را برگزار کردند.
جاوید محسنی نیا سرمربی تیم شهرداری ارومیه در آغاز بازی فرهاد پیروت پور، امیر خداپرستی، بهرام فرید، عبدالرضا علیزاده، عطا زراعت گر و سجاد سیفی نیا را به زمین فرستاد.
برای تیم پیکان تهران نیز آرمین تشکری، جواد کریمی، رضا عابدینی، پوریا یلی، محمدرضا موذن و حسین امیری به میدان رفتند.
تیم شهرداری ارومیه در ست آغازین این دیدار سه امتیاز متوالی را کسب و در ادامه با کسب نتیجه هشت بر هفت، وقت استراحت فنی نخست را نصیب خود کرد.
اما در نهایت تیم پیکان تهران برتری خود را بر میزبان دیکته کرد و توانست امتیازهای از دست رفته را جبران کرده و فاصله 2 الی سه امتیازی را تا پایان حفظ کند.
در نهایت تیم پیکان ست نخست را با امتیاز 25 بر 22 به نفع خود پایان داد تا نخستین گام را با پیروزی بردارد؛ تیم شهرداری ارومیه در ست دوم نیز 2 امتیاز جلو افتاد اما در ادامه بازیکنان تیم پیکان تهران فاصله زیادی را ایجاد کردند.
اختلاف هفت امتیاز به نفع پیکان تهران در ست دوم تا پایان حفظ شد و این تیم توانست با امتیاز 25 بر 18 فاتح این ست شود.
تیم شهرداری ارومیه که در ست سوم موقعیتش را در خطر دید، تمام تلاش خود را برای پیروزی در این ست و کشاندن بازی به ست چهارم به کار بست.
در ست سوم بازی پایاپایی از سوی بازیکنان 2 تیم ارایه شد ولی پیکان تهران با کسب امتیازهای پایانی ضمن پیروزی 25 بر 21 در این ست، هر سه امتیاز این دیدار خارج از خانه را نصیب خود کرد.
تیم شهرداری ارومیه در هفته دوم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور میهمان کاله آمل خواهد بود.
امسال آذربایجان غربی و شهر والیبال خیز ارومیه پس از سال ها، 2 تیم راهی این رقابت ها کرده است و حضور تیم سوم با نام «چی چست» منتفی شد.
بهترین مقام های تیم های والیبال ارومیه 2 مقام نایب قهرمانی توسط پگاه و شهرداری در سال های 1383 و 1393 بود؛ لیگ امسال با کنار کشیدن تیم چی چست ارومیه از گردونه رقابت ها با 13 تیم برگزار می شود.
پیشتر در سال 1383 سه نماینده به نام های پگاه و آذرپیام ارومیه و آیدانه چالدران از آذربایجان غربی در لیگ برتر ایران حضور داشتند.
والیبال ارومیه با پیشینه درخشان به جز مقام قهرمانی جام کوروش در سال 1350 هیچ مقام قهرمانی دیگری ندارد و هواداران والیبال دوست این شهر همچنان در حسرت کسب جام طلایی و راهیابی به جام باشگاه های آسیا هستند.
تیم والیبال شهرداری ارومیه سال گذشته با هدایت ساسان خداپرست برای حضور در دیدارهای پلی آف موفقیتی به دست نیاورد و در رتبه دهم جدول قرار گرفت.
7156/3072

نظر شما