شناسهٔ خبر: 28831179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

صفاری نطنزی:

واکنش های ضداسرائیلی در دنیا رو به فزونی است/ سیاست یک بام و دو هوای جامعه جهانی در مواضع حقوق بشری

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بااشاره به سخنرانی نماینده بلژیک و درخواست از کشورش برای اخراج سفیر اسرائیل،گفت:به نظر من در آینده این موضع گیری ها تشدید هم خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مرتضی صفاری نطنزی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به سخنرانی نماینده پارلمان بلژیک در این پارلمان و موضع بسیار تندی که نسبت به رژیم صهیونیستی داشت،گفت: اروپایی ها همچنین برخی احزاب اروپایی از گذشته هم رویکرد ضداسرائیلی داشته اند.

وی افزود:حزب کارگر در بسیاری از  کشورها،سوسیالیست‌ها و اعضای حزب کارگر در دنیا همواره واکنش‌های ضداسرائیلی داشته اند،الان با توجه به وضعیتی که رژیم کودک کش صهیونیستی در فلسطین ایجاد کرده و موضوع انتقال پایتخت و معلق نگاه داشتن پروسه صلح در فلسطین،از آنجاکه این احزاب کسانی بودند که در اروپا پروسه صلح را دنبال می‌کردند و حالا به علت این که موضع اسرائیل علیه جریان اروپایی است،اروپایی ها نیز نسبت به آنها موضع دارند.

 

بیشتر بخوانید:

 

صفاری نطنزی با بیان اینکه ما در آینده هم بیشتر از این واکنش های حساس نسبت به اسرائیل در اروپا شاهد خواهیم بود،ادامه داد:فکر می‌کنم در دنیا با اقداماتی که ترامپ انجام داده، دنیا را در مقابل خود قرار داده است؛به نظر من جریانات سیاسی در گوشه و کنار دنیا این جرات را پیدا کرده اند که درمقابل اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی و غرب موضع‌گیری کنند.

رژیم صهیونیستی نباید احساس امنیت کند

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس با اشاره به ایراد سخنرانی نماینده پارلمان بلژیک و انتقاد از  سیاست یک بام و دو هوای جامعه جهانی در مواضع حقوق بشر،ادامه داد: البته موارد دیگر هم وجود دارد  مانند اتفاقاتی که در ترکیه افتاده است و اینکه روزنامه نگار سعودی را در ترکیه سر به نیست کردند؛اینها مواردی است که تحت فشارهای سیاسی مسکوت می‌ماند.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به سخنان نماینده بلژیک و درخواست از کشورش برای اخراج سفیر اسرائیل ،تصریح کرد:به نظر من در آینده این موضع گیری ها تشدید هم خواهد شد،کشورها باید در این جریان فعال تر شده و  جریان های ضد اسرائیلی را فعال کنیم؛ چرا که اسرائیل نباید احساس امنیت کند،جامعه جهانی هم  با فشارهای دولت ها قطعا نسبت به این موضوع،موضع گیری خواهد کرد.

به گزارش خانه ملت؛ رائول ادبو نماینده پارلمان و سخنگوی حزب کارگر بلژیک در واکنش به کشتار اخیر فلسطینیان به دست نظامیان صهیونیست در جریان تظاهرات بازگشت در باریکه غزه خواستار اخراج  سفیر اسرائیل از بروکسل شد. 

ادبو با ایراد نطقی در پارلمان بلژیک با حضور وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد که باید اتحادیه اروپا به اقدامات منافقانه خود در قبال رفتارهای اسرائیل پایان بخشد. 
وی خاطرنشان کرد:اینجا در کشورم سفیر اسرائیل فلسطینیان از جمله کودکانی را که به دست نیروهای ارتش اسرائیل به شهادت رسیدند، تروریست می خواند، خانم وزیر شنیدم که شما این سفیر را احضار کردید، احضار اقدامی خوب است، ولی به باور بنده باید دست به یک اقدام بزرگ تری بزنیم، ما در حزب خود براین باوریم که باید این سفیر را به خاطر اظهاراتش از خاک بلژیک بیرون کنیم. 

عضو پارلمان بلژیک تصریح کرد که نرخ بیکاری در نوار غزه به 45 درصد رسیده است، بیش از 50 درد مردم این منطقه آب آشامیدنی ندارند، اگر شما به جای آنان بودید چه کار می کردید،حال آنکه ما دست به هیچ کاری نمی زنیم و نقش تماشاچی را ایفا می کنیم، اکنون زمان محکوم کردن رفتار منافقانه اتحادیه اروپا فرا رسیده است، اگر مقامات بلژیک این کار را انجام ندهند، این امر لکه ننگی بر پیشانی آنان باقی خواهد ماند./

پایان پیام 

نظر شما