شناسهٔ خبر: 28831163 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشجویان معترض دانشگاه آزاد بجنورد تعیین تکلیف می شوند

بجنورد- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: دانشجویان معترض رشته های مامایی و پرستایی واحد بجنورد تعیین تکلیف می شوند.

صاحب‌خبر -

دکتر رجبعلی وثوقی مطلق روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای سال تحصیلی امسال طبق بخشنامه 36 نفر برای رشته پرستایی و 24 نفر برای رشته مامایی به واحد بجنورد سهمیه داده شد اما در مهرماه تعداد دانشجویان به حد نصاب نرسید، به اجبار دو روز را برای ثبت نام ذخیره ها اعلام کردیم.
وی افزود: در مهلت تعیین شده تعدادی از داوطلبان به این واحد آموزشی عالی مراجعه کردند و از آنان ثبت نام به عمل آمد.
وی اظهار داشت: اما بعد از این مدت، تعدادی از داوطلبان که رتبه آنان از نفرات مرحله اول بیشتر نیز بود اعتراض کردند که آنان نیز باید پذیرفته شوند چرا که نمره علمی آنان بیشتر است و زمان برای ثبت نام ذخیره ها نیز محدود بوده است.
وثوقی مطلق گفت: این دانشجویان عنوان می کردند که مهلت تعیین شده دو روز بوده است به همین خاطر متوجه این امر نشدند و باید ثبت نام شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: از این داوطلبان که رتبه آنان بیشتر بود ثبت نام شد و مجبور به ریزش 14 نفر شدیم که هم اکنون این تعداد معترض هستند.
وی اظهار داشت: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می خواهیم که برای جذب این تعداد راه حلی بیندیشند، برای این ترم پذیرفته شوند و یا در مرحله مهر ماه پذیرش شوند.
وثوقی مطلق اظهار داشت: حتی می توانیم این تعداد را در سال تحصیلی آینده پذیرش کنیم، از وزارت مربوط خواستار ارائه راه حلی برای این موضوع هستیم.
به گزارش ایرنا این مشکل همچنین در کشور نیز اتفاق افتاده است و در برخی از استان ها این دانشجویان با تجمع اعتراض خود را نشان داده اند و خواستار تعیین تکلیف شده اند.
دانشگاه آزاد واحد بجنورد 6 هزار دانشجو دارد، هم اکنون 9 هزار دانشجو در واحد های دانشگاه آزاد استان خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.
در سال تحصیلی امسال یکهزار و 300 دانشجو وارد دانشگاه آزاد بجنورد شدند.
در استان خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند.
3007/ 6042

نظر شما