شناسهٔ خبر: 28831133 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ساری:

وزارت ارشاد ظهور و بروزی در امور فرهنگی خوزستان ندارد/ تمرکز وزارتخانه فقط بر پایتخت است

نماینده مردم اهواز در مجلس با انتقاد از اینکه وزارت ارشاد ظهور و بروزی در امور فرهنگی خوزستان ندارد، گفت: تمرکز وزارتخانه فقط بر پایتخت است.

صاحب‌خبر -

علی ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از مدیریت فرهنگی کشور، اظهار کرد: بدنه این وزارتخانه در استان‌ها بسیار ضعیف عمل می‌کند و به درخواست‌ و تقاضاهای استانی پاسخ مثبتی نمی‎دهد؛ به این نحو که بارها به درخواست برای کلید زدن پروژه‌های سینمایی و فرهنگی با پاسخ منفی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مواجه شده و به نظر می‎رسد تمرکز این وزارتخانه فقط بر پایتخت است.

بهتر است اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان تعطیل شود

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر بار در پاسخ به درخواست هنرمندان و اهالی فرهنگ استان مشکل فقدان بودجه را علت عدم موافقت خود با پروژه‌ها عنوان می‌‎کند، افزود: چنانچه قرار است خروجی سینمای کشور از تهران باشد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان را تعطیل کنیم تا تکلیف خود را بدانیم و هزینه‎‌ای هم سر بار هزینه‎های مملکت نکنیم.

بودجه فرهنگی استان  قطع به یقیین صفر نیست

ساری با بیان اینکه قطع به یقیین وضعیت بودجه‌‎ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به این میزان که مسئولان استانی عنوان می‎‌کنند، وخیم نیست و قطعا آن‌ها بودجه دریافت می‌کنند؛ ادامه داد: مسئله این است که مشخص نیست این بودجه فرهنگی در چه اموری صرف می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: متأسفانه ذره‎ای از انجمن سینمایی استان سینمایی استان خوزستان حمایت نشده و حتی در حد تهیه میز و صندلی هم به این انجمن کمک نشده است.

عضو فراکسیون امید مجلس با یادآوری اینکه بارها با مسئولان فرهنگی استان در این خصوص جلسات برگزار شده و سناریوهای مختلفی برای پاسخگویی به استعدادهای استانی به مسئولان ارائه  شده است، گفت: اما هیچکس در اهواز پاسخگوی امور فرهنگی نیست.

خانه هنرمندان اهواز سال‌هاست با پیشرفت فیزیکی بالا به بهره‌برداری نرسیده است

وی تصریح کرد: حتی برخی پروژه‌های نیمه‌ تمام استان نیز با اختصاص هزینه‌ جزئی می‌‎توانند به سرانجام برسند برای نمونه خانه هنرمندان اهواز سال‌هاست که که با وجود پیشرفت فیزیکی بالایی که داشته، هنوز آماده بهره برداری نشده و جایی برای هنرمندان در استان در نظر گرفته نشده است.

بیشتر از وزارت فرهنگ نهادهای دیگر در امور فرهنگی ورود می‌کنند

ساری یادآور شد: در مسائل فرهنگی بیشتر از اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته باشد، نهادها و ارگان‌های دیگر کمک کننده بوده و حتی در حوزه ارشاد اسلامی و مساجد نیز فعالیت صفر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هیچ یک از نامه‌ها و درخواست‌های ما را پیگیری نمی‌کند و پاسخی از جانب وزارتخانه دریافت نمی‌شود، گفت: اداره کل چارچوب‌های وزارتخانه ضعیف ظاهر شده است و این مسئاه جای انتقاد جدی دارد./

پایان پیام

نظر شما