شناسهٔ خبر: 28831085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور پروانه ساختمانی در بافت تاریخی بوشهر رایگان شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: براساس مصوبه شورا و شهرداری بوشهر مبنی بر معافیت ۵۰ درصدی هزینه پروانه ساختمانی در بافت تاریخی این شهر و تخفیف ۵۰ درصدی این سازمان در این زمینه پروانه ساختمانی در این بافت رایگان صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

صدور پروانه ساختمانی در بافت تاریخی بوشهر رایگان شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا عوض پور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: تلاش می‌شود این مصوبه در شهر بوشهر برای سایر بافت‌های فرسوده و ناکارآمد این شهر نیز تعمیم داده شود.

عوض پور با تقدیر از شهرداری و شورای شهر بوشهر تاکید کرد: انتظار می‌رود برای رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سایر شهرداری‌های استان نیز مصوبه تخفیف صدور پروانه ساختمانی را از شورای شهر بگیرند.

وی با بیان اینکه هزینه صدور پروانه ساختمانی ۷ میلیون تومان است، تاکید کرد: در صورت همکاری شهرداری‌ها هزینه صدور پروانه ساختمانی دربافت‌های فرسوده، ناکارآمد و تاریخی که اکنون ۳.۵ میلیون تومان است صفر می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر یادآور شد: با هدف ایجاد انگیزه برای احیای بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و تاریخی با کمک دستگاه‌های اجرایی مشروط به اینکه افراد به تعهدات خود عمل کنند بسته تشویقی شامل تخفیف هزینه صدور پروانه ساختمانی، تخفیف ۵۰ درصدی هزینه انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز و تخفیف سود تسهیلات بانکی ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی گفت: براساس مصوبه هیات دولت طرح‌های عمرانی نیمه تمام شامل فضای‌های بیمارستانی، ورزشی و فرهنگی که برای سرمایه گذار جذابیت داشته باشند به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

عوض پور بیان کرد: در زمان حاضر ۱۸۲ پروژه عمرانی نیمه تمام در استان بوشهر وجود دارد که واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی مناسب است.

وی اضافه کرد: درهمین ارتباط پرداخت معافیت مالیاتی ۱۰ ساله و بیمه‌ای از جمله دیگر مفاد بسته تشویقی دولت برای برخورداری از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

عوض پور درباره تسیهلات اشتغال روستایی استان بوشهر گفت: در مرحله نخست یکهزار میلیارد ریال وام در این استان پرداخت شده و انتظار می‌رود هزار میلیارد ریال دیگر نیز ابلاغ شود که تاکنون ۲۵ درصد آن ابلاغ شده است.

انتهای پیام/م

معافیت ۵۰ درصدی هزینه پروانه ساختمانی در بافت تاریخی

نظر شما