شناسهٔ خبر: 28830860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بانک ملت بیشترین پرداخت تسهیلات در کشور را دارد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد بیگدلی در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: بانک ملت از جمله موسساتی است که طی روزهای اخیر از

صاحب‌خبر - به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد بیگدلی در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: بانک ملت از جمله موسساتی است که طی روزهای اخیر از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته اما هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد زیرا فرصتی پیش آمده تا تابوی فهرست تهدیدها و تحریم های آمریکا در هم بشکند.
وی با ابراز خرسندی از نقش بانک ها در ایجاد 124 هزار فرصت شغلی در استان خراسان رضوی طی سال گذشته و 57 هزار فرصت شغلی در نیمه اول امسال اظهار داشت: بانک ملت بدون نگرانی اساسی این همراهی و همکاری را با بخش های مختلف در راستای اجرای سیاست های دولت ادامه می دهد و در جهت جلب رضایت مردم و کمک به ارتقای عمران و آبادانی این استان اقدام می کند.
وی گفت: برای کمک به حل مشکلات خراسان رضوی بسته ای برای جذب سرمایه های ارزی و ریالی استان تدوین و ارائه می شود.
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: همراهی و تعامل بانک ها و ادارات، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در این استان موفقیت های خوبی را طی سال گذشته در بخش اقتصاد، اشتغال و تولید به ارمغان آورد.
علیرضا رشیدیان افزود: پارسال 124 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شد که معادل 16 درصد از اشتغال کشور بود و نقش بانک ها و تعامل آنها با بخش خصوصی در این زمینه بسیار موثر بود.
وی اظهار داشت: خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات رتبه دوم کشور را کسب کرد که بیانگر ظرفیت و توان بخش مالی و پولی استان بویژه بخش بانکهاست.
وی گفت: در شرایط کنونی درک موقعیت و همراهی و هدایت بانک ها که 80 درصد سرمایه های مالی و پولی کشور را در اختیار دارند در حفظ و رونق قدرت اقتصادی استان مهم و برجسته است.
رشیدیان افزود: در نیمه نخست امسال هم بانک ها نقش مهم خود را در اقتصاد استان به خوبی ایفا کردند و از محل تسهیلات تا کنون 57 هزار اشتغال جدید در استان ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: بانکها برای اشتغالزایی در این استان طی 6 ماه نخست امسال 118 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند و عملکرد قابل قبول داشته اند.
وی خواستار همراهی و مشارکت بیشتر بانک ها در نیمه دوم امسال برای کاهش فشارها و مشکلات مردم شد.
رشیدیان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و مالی استان خراسان رضوی گفت: نقدینگی بسیار در این استان وجود دارد که باعث شد طی سال های گذشته انواع موسسات مالی و اعتباری به صورت قارچ گونه در این استان شکل بگیرند لذا تلاش بر جذب سرمایه های ارزی بویژه در این منطقه می تواند هم برای بازار و هم شرایط اقتصادی، تولید و اشتغال استان مفید باشد.
وی افزود: ارز قابل توجهی به استان وارد می شود که اگر این بخش ساماندهی شود، بخشی از مشکلات کنونی رفع و منافع خوبی عاید استان می شود.
وی پیشنهاد کرد بانک ملت بخش ارزی خود را در مرز دوغارون این استان مستقر کند تا ارزهای ورودی به جای آنکه در استان سرگردان و تبدیل به مفسده شود در سامانه بانکی قرار گیرد.
7489 / 6053
انتهای پیام

نظر شما