شناسهٔ خبر: 28830721 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

يک ميليون و 700 هزار واحد مسکن روستايي مقاوم سازي شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - ياسوج - ايرنا - معاون پشتيباني و امور هماهنگي استان هاي بنياد مسکن انقلاب اسلامي کشور گفت: در يک برنامه 10 ساله يک ميليون و 700 هزار واحد مسکن روستايي در کشور مقاوم سازي شده است.

به گزارش ايرنا، هادي درفشي روز چهارشنبه در حاشيه آئين تکريم و معارفه مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي کهگيلويه و بويراحمد در ياسوج، اظهار داشت: در بخش عمران روستايي به ويژه در آسفالت معابر روستاها خدمات ارزنده اي توسط اين بنياد انجام شده اما محدوديت‌ هاي منابع يکي از مشکلات براي خدمت ‌رساني بيشتر به مردم است.
وي افزود: طبق برنامه ريزي انجام شده هر سال بايد 100 هزار واحد مسکوني در مناطق روستايي کشور بازسازي و نوسازي شوند.
طرح ملي مقاوم سازي مسکن هاي روستايي در کشور از سال 1384 آغاز شده است.
درفشي بيان کرد: موضوع بازسازي به صورت يک تخصص در بنياد مسکن مطرح شده و در وقوع حوادثي از قبيل سيل، زلزله، رانش زمين و ديگر موارد اين بنياد وارد عمل مي شود که از سال گذشته تاکنون بيش از 10 حادثه طبيعي از جمله زلزله هاي کرمانشاه و ياسوج، سيل در برخي نواحي شمالي در کشور رخ داده است.
وي عنوان کرد: هم اينک 22 ميليون نفر از جمعيت کشور در روستا ها سکونت دارند که اين امر نيازمند تلاش همه جانبه مسئولان در راستاي نگاه توسعه روستايي به منظور ايجاد اشتغال براي مناطق روستايي است.
معاون پشتيباني و امور هماهنگي استان هاي بنياد مسکن انقلاب اسلامي کشور تصريح کرد: توسعه روستا ها به مهاجرت معکوس منجر خواهد شد و با اين روند از مهاجرت ها از روستا ها به شهر ها کاسته خواهد شد.
درفشي ابراز داشت: ساخت مسکن مناسب براي محرومان و اجراي طرح هادي در روستاها از وظايف بنياد مسکن انقلاب اسلامي است .
از ابتداي اجراي طرح هادي در سال 1366 تاکنون اين طرح در 391 روستاي بالاي 20 خانوار کهگيلويه و بويراحمد اجرا شده است.
در اين مدت همچنين بيش از 2 ميليون و 500 متر مربع آسفالت در معابر روستاهاي اين استان انجام شده است.
9868/1662
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما