شناسهٔ خبر: 28830486 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

2 طرح محروميت زدايي سپاه در تکاب به بهره برداري رسيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- 2 طرح محروميت زدايي و اقتصاد مقاومتي سپاه شامل يک دهنه پل و يک کارگاه قاليبافي با حضور فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي در تکاب به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي روز چهارشنبه در آيين افتتاح اين طرح ها گفت: وحدت و انسجام کليدواژه پيشرفت و موفقيت نظام جمهوري اسلامي است و همه بايد در راستاي تقويت اتحاد در کشور تلاش کنيم.
سردار حبيب شهسواري افزود: موفقيت ها و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي در سايه خون شهدا و حرکت در مسير وحدت و انسجام به دست آمده است.
وي با اشاره به اجراي طرح هاي اشتغال زايي اقتصاد مقاومتي بيان کرد: تدابير هوشمندانه مقام معظم رهبري در زمينه عبور از مشکلات همواره راهگشا بوده و سياست هاي اقتصاد مقاومتي از مهمترين راهکارهاي حل تنگناهاي اقتصادي است.
سردار شهسواري ادامه داد: هماهنگي و انسجام بين مسوولان در محروميت زدايي از مناطق کم برخوردار و اجراي طرح هاي اشتغال زايي اقتصاد مقاومتي بسيار ضروري است.
وي اضافه کرد: قرارگاه هاي پيشرفت و سازندگي سپاه در شهرستان ها با هماهنگي و تعامل با فرمانداران و دستگاه هاي اجرايي در راستاي محروميت زدايي و اشتغالزايي در شهرها اقدام کنند.
به گزارش ايرنا، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه تکاب نيز در اين آيين گفت: طرح احداث يک دهنه پل در روستاي ساريقورخان به طول 20 متر و به عرض 8 متر بر روي رودخانه ساريقورخان در 35 کيلومتري تکاب اجرا شده است.
سرهنگ مهدي زينال نژاد افزود: با بهره برداري از اين پل، مسير دسترسي 6 روستاي بخش مرکزي به مرکز شهر تکاب و جاده شاهين دژ - تکاب از 47 کيلومتر به 23 کيلومتر کاهش يافته است.
وي ادامه داد: اين پل در مدت 3 ماه و با مشارکت قرارگاه سازندگي حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان غربي، بخشداري و ادارات آب و فاضلاب روستايي و راهداري و حمل و نقل جاده اي تکاب و گروه هاي جهادي به صورت مشارکتي اجرا شده و با توجه به بهره گيري از ظرفيت هاي برنامه اقتصاد مقاومتي 300 ميليون ريال براي ساخت آن هزينه شده است.
فرمانده سپاه تکاب گفت: کارگاه متمرکز قاليبافي در راستاي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي با توليد سالانه 30 تخته فرش دستباف در روستاي اوغولبيک تکاب امروز افتتاح شد که با بهره برداري از آن براي 25 نفر از بانوان زمينه اشتغال پايدار فراهم شده است.
سرهنگ زينال نژاد افزود: هم اينک 26 طرح محروميت زدايي در روستاها و مناطق دورافتاده تکاب با مشارکت ناحيه مقاومت بسيج سپاه، گروه هاي جهادي و دستگاه هاي اجرايي تکاب در حال اجراست.
وي بيان کرد: علاوه بر اين 80 باب واحد مسکوني براي محرومان و اقشار کم درآمد تکاب در حال احداث است.
به گزارش ايرنا، فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي در سفر يک روزه خود به تکاب از طرح هاي اقتصاد مقاومتي سپاه اين شهرستان از جمله کارگاه توليد دستمال کاغذي، خانه سلامت و واحدهاي توليد و بسته بندي گياهان دارويي بازديد کرد.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
7514/2093
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما