شناسهٔ خبر: 28830449 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

زوم‌اپ: Neverthink؛ ویدیو‌های وایرال اینترنت را یک‌جا تماشا کنید

کیان زرعکانی / زومیت

صاحب‌خبر -

گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پدید‌آمدن اصطلاحی به‌نام ویدیوهای وایرال باعث شده تا بسیاری از افراد برای گذران وقتشان به شادی، دست به دامن یوتیوب شوند و با دیدنِ این ویدیو‌ها اندکی از اضطراب و مشغله‌ی روزمره‌ی خود فاصله بگیرند. با این حال پیدا کردنِ این محتوای ویدیویی کاری سخت و طاقت‌فرسا است؛ بنابراین احتمال در بسیاری از مواقع هیچگاه نتوانید از دیدنِ این ویدیو‌ها لذت ببرید.

خوشبختانه این‌بار نیز توسعه‌دهندگان به کمکِ ما آمده‌اند تا باری دیگر گامی اساسی در جهت راحت‌سازی زندگی ما بردارند؛ اگر از کسانی هستید که به تماشای ویدیو‌های وایرالِ اینترنتی علاقه دارید، این قسمت از سری مقالات زوم‌اپ اختصاصاً برای شما تهیه شده است.

Neverthink نام اپلیکیشنی است که لذت لم‌دادن به صندلی و تماشای ویدیو‌های طنز را دو چندان می‌کند. این اپلیکیشن که توسط تیمی با همین نام ساخته شده است، ویدیو‌های محبوبِ سراسر اینترنت را در قالب دسته‌بندی‌های گوناگون از منابعی نظیر یوتیوب و رددیت جمع‌آوری می‌کند تا کاربران تنها یک کلیک با تماشای آن‌ها فاصله داشته باشند. Neverthink که پیش‌تر در قالب یک وب‌سایت اینترنتی فعالیت می‌کرد، اکنون اپلیکیشن موبایل خود را برای سیستم‌‌های عامل iOS و اندروید منتشر کرده تا کاربران با سهولت بیشتری به آن دسترسی داشته باشند.

آویو جونو، هم‌بنیان‌گذارِ Neverthink می‌گوید:

ما معتقدیم که مردم تنها به‌خاطرِ پرت‌کردنِ حواسشان به‌ جایی دیگر اقدام به تماشای ویدیو‌های اینترنتی می‌کنند؛ این حواس‌پرتی می‌تواند شامل پاک‌کردنِ ذهن از یک روز طاقت‌فرسای کاری و سرگرم‌شدن در حین رفت‌و‌آمد به محل کار باشد یا اینکه تنها به‌دلیل وقت‌گذرانی باشد. در خیلی از مواقع، افراد لزوماً به‌دنبالِ تماشای چیزِ خاصی نیستند؛ بنابراین ما Neverthink‌ را خلق کردیم تا این خلأ را پر کند.

زوم‌اپ‌های پیشین

    • زوم‌اپ: Night Owl؛ محافظ چشمان شما در مقابل اشعه‌ی مضر صفحه‌نمایش
    • زوم‌اپ: Forza Football؛ فوتبال را در لحظه دنبال کنید
    • زوم‌اپ: Meteor؛ سنجش کارایی اپلیکیشن‌ها بر اساس سرعت اینترنت

تیمِ گرداننده‌ی Neverthink‌ متشکل از چندین خوره‌ی اینترنت است که بهترین محتوای ویدئویی را در هر دسته‌بندی جمع‌آوری می‌کنند. به‌عنوان نمونه، آن‌ها در طول روز بیش‌از ۳۰۰۰ ویدیو وایرال را تماشا می‌کنند؛ اما از این مقدار تنها حدود ۳۰۰ ویدیو موفق می‌شوند که به مجموعه‌ی Neverthink وارد شوند.

شیوه‌ی کارکرد Neverthink‌ نیز بسیار ساده است. با ورود به این اپلیکیشن با صفحه‌ی اصلی آن روبرو می‌شوید که ویدیو‌های محبوب اینترنت را در دسته‌بندی‌های گوناگونی نشان می‌دهد. اگر قصد تماشای دسته‌بندی خاصی را داشته باشید، به‌سادگی می‌توانید با انتخابِ آن اقدام به مشاهده‌ی ویدیوهای موردنظرتان کنید.

لازم به ذکر است که به‌دلیل مسدود بودنِ سرویس‌های یوتیوب و رددیت در ایران، برای مشاهده‌ی این ویدیو‌ها باید از برنامه‌های تغییر آی‌پی استفاده کنید.

برای مشاهده‌ی اکثر محتویاتِ این برنامه نیازی به داشتنِ دانش انگلیسی وجود ندارد؛ با این حال، قابلیتی در این برنامه گنجانده شده که توسط آن افراد می‌توانند ویدیو‌ها را با زیرنویس مشاهده کنند. نکته‌ی جالب درباره‌ی این قابلیت، پشتیبانی از زبان فارسی است؛ با این حال در صورت نبودِ زیرنویس فارسی مناسب برای ویدیو‌ها، اپلیکیشن به‌صورت خودکار زیرنویس انگلیسی را جایگزین می‌کند.

در صفحه‌ی گوگل‌پلی درباره‌ی Neverthink گفته شده است:

از meme‌های محبوب بگیرید تا ویدیو‌ها آموزشی و طنز، Neverthink‌ بستر را برای سرگرمی شما فراهم می‌کند. این برنامه هر روز بهترین ویدیو‌ها را برای شما دستچین می‌کند.

تاکنون ۱۰۰ هزار نفر این اپلیکیشن را از طریق گوگل‌پلی دریافت کرده‌اند؛ همچنین از میانِ ۵۵۱ رأی‌دهنده به آن، Neverthink موفق به کسب امتیازِ ۴.۴ شده است.

نکات مثبت

  • طراحی ساده و زیبا
  • وجود نسخه‌ی سازگار با اپل‌ تی‌وی و آیپد
  • دسته‌بندی منظم
  • کیفیت مناسب محتوا

نکات منفی

  • نبود سرویس جایگزین برای نمایش ویدیو در کشورهای چین و ایران
دانلود اپلیکیشن
پلی‌استور اپ‌استور
اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

بیشتر بخوانید:

زوم‌اپ: Brella؛ از وضعیت آب و هوا به نحوی متفاوت اطلاع پیدا کنید
زوم اپ: Files Go by Google؛ اپلیکیشنی جهت مدیریت فضای ذخیره‌سازی
زوم اپ: Bitmoji؛ استیکر و ایموجی دلخواهتان را طراحی کنید
زوم‌اپ: Niagara Launcher؛ لانچری ساده، سبک و متفاوت
زوم‌اپ: App Hoarder؛ اطلاع از رایگان شدن اپلیکیشن‌های غیر رایگان پلی استور

برچسب‌ها:

نظر شما