شناسهٔ خبر: 28830106 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ونگر: در آینده شبکه های اجتماعی تعویض خواهند کرد!

آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال از تغییر جایگاه قدرت در دنیای فوتبال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی سابق توپچی ها معتقد است قدرت شبکه های اجتماعی در فوتبال بیش از حد شده و مدیران باشگاه ها باید در مقابل این فشارهای بیرون ایستادگی کنند.

 

ونگر گفت: "20 سال قبل این بازیکنان بودند که برای باشگاه ها بازی می کردند اما امروز این باشگاه ها هستند که هر کاری برای بازیکنان انجام می دهند. در گذشته زمانی که یک بازیکن نمایش ضعیفی داشت احساس گناه می کرد اما حالا باشگاه ها نسبت به بازیکنان خود احساس گناه کرده و از خود می پرسند چه کار بیشتری باید انجام می دادند.

 

 

طرفداران تیم ها بیشتر بین المللی و جهانی شده اند. البته طرفداران بومی تیم ها نیز همچنان در فوتبال حضور دارند، به عنوان مثال مردم دورتموند و شهرهای اطراف همیشه برای دیدن بازی این تیم به استادیوم می روند.

 

اما اگر رونالدو رئال مادرید را برای انتقال به یوونتوس ترک کند، طرفداران او نیز هوادار یووه می شوند و هواداران حالا بیشتر علاقمند به بازیکنان هستند تا باشگاه ها. این اتفاقات قدرت زیادی به بازیکنان می دهد و به طور مثال حالا نیمار با 170 میلیون دنبال کننده، از کل لیگ فرانسه بیشتر هوادار دارد.

 

طی 5 سال آتی این شبکه های اجتماعی خواهند بود که در جریان بازی جایگزین بازیکنان می شوند و آنها هستند که تعیین می کنند چه تعویض هایی باید صورت گیرد. در این شرایط قدرت باشگاهها کاهش خواهد یافت و به همین دلیل مدیران باشگاه ها باید قوی تر عمل کرده و مقابل فشارهای بیرونی ایستادگی کنند."

نظر شما